Lukijalta: Paaritaksin kuljettajan on oltava ammattitaitoinen

Pääsin keväällä kotiin Tyksin tekonivelyksiköstä. Kotimatkani kesti yli 20 minuuttia, joten paaritaksi oli kulkuvälineenä. Kun kuski haki minut, mentiin kiireellä hissiin ja sieltä edelleen autoon. U-sairaalasta haettiin yksi asiakas lisää.

Paarivaunu oli kiinnitettynä taksin lattiaan. Siellä oli todella epämukavaa olla. Koska kuljettaja oli kiireinen, ajotapa oli sen mukainen. Kaikki kaasutukset, jarrutukset sekä epätasaisuudet tuntuivat todella hankalasti. Kun nousin autosta, tuntui ensimmäinen vihlaus selässäni.

Olin kuljettajalle todella vihainen, mutta onneksi sain hillittyä itseni. Olen vuosien varrella oppinut, ettei tällaiselle työn suorittajalle kannata puhua heidän virheistään. Heille aika on tärkein mittari. Tämä kotimatka laukaisi vanhan ja tosi hankalan selkäkipuni. Se oli ollut täysin oireeton yli kaksi vuotta.

Minun vointiani on paljon kyselty, kiitos siitä. Olemme, mieheni ja minä, vastanneet samoin. Lonkkani on parantunut todella hienosti, mutta paaritaksikyydin laukaisema selkäkipu on tosi kivulias. Yllättäen olemme kuulleet paljon vastaavia kokemuksia. Ne, jotka odottivat uutta leikkausta, pelkäsivät paaritaksikyytiä.

Me kyytiläiset toivomme todella paljon, että meitä ylempi taho puuttuisi tähän pelottavaan epäkohtaan. Toivomme heidän vaativan kuljettajilta hyvää ammattitaitoa, että he osaisivat ajaa asiakkaidensa terveydentilan huomioiden eivätkä hyvät käytöstavatkaan olisi haitaksi.

Miksi kirjoitan vasta nyt? Kipujeni takia en pystynyt keskittymään kyseiseen asiaan. Selkä on edelleen arka ja jäykkä, mutta tällä hetkellä ei ole kipuja.

Samalla haluan kiittää kaikkia eri työtehtävissä olleita henkilöitä, jotka hoiditte minua lonkkani sairauden ajan. Kaikilla oli hyvä ammattitaito. Teille oli tärkeintä saada minut kuntoon, kiitos.

Ulla-Maija Nummela

eläkeläinen

ex-lonkkapotilas

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Aloita keskustelu tästä jutusta
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.