Lukijalta: Kaikenlaisille härpäkkeille saatava järjestys

Mielipiteissä (TS 5.7.) oli mielenkiintoista luettavaa molemmilta Matti ”Viki” Vikströmiltä ja Anna Lundenilta. Tosin olen Vikströmin kanssa samaa mieltä. Ongelmalle on pikaisesti tehtävä jotain. Nämä härpäkkeet kulkevat tosi lujaa ja ovat esimerkiksi iltaisin teinien hauskanpitovälineitä. Jalkakäytävillä ajetaan ja lujaa. Jätetään minne sattuu, myös ruutukaavan ulkopuolelle.

Pari kikattavaa teiniä tai pienessä huurussa olevaa aikuista saattavat itsensä ja myös kanssakulkijat todelliseen vaaraan.

Mielestäni tämä on jatkumoa pyöräilykulttuurille Turussa. Vaikka pyörätie olisi vieressä, voi olla myös kadun toisella puolella, niin pyöräilijä on jalkakäytävällä. Eikä muistakaan liikennesäännöistä ole niin väliä.

Lunden tuo esille vihreiden johtoajatuksen, että näivetetään keskusta ja kivijalkaliikkeet. Kielletään yksityisautoilu, joilla esimerkiksi ikäihmiset ja monet liikuntavammaise paljon liikkuvat. Sallitaan ainoastaan sähköpotkulaudat ja polkupyörät. Odotetaan superbusseja.

Ihan oikeastiko ostokset sähköpotkulaudalla? 

Tämä on niin uskomattoman typerää ajattelua, jos todella halutaan kaupunkimme jatkavan elinvoimaisena. Keskustan liikkeitä uusitaan, kehitetään. Sinne pitää päästä.

Monella on invapysäköintilupa liikkumisen vaikeuden takia. Mitenkä heidän liikkumisensa?

Sähköpotkulaudoille ja polkupyörille pitää saada järjestys. Sanktioita samoin kuin autoilijoillekin. Poliisivalvontaa on usein toivottu, useammaltakin taholta. Loukkaantumisriskit ovat suuret. Vammat voivat olla todella vakavia.

Vaaratonta suvea kaikille.

Marjatta Sinervo

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (2)

Vastaa
Roadrunner
Järjestelmämuutos
Ylpeys, ahneus, itsekkyys ja välinpitämättömyys toisista ovat tulleet Sudenkuopaksi meille Suomalaisille.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Jesse Saarimäki
Sinervo unohtanut faktat
Autoilun olosuhteita kehitetään, kun toriparkkia rakennetaan. Sähköpotkulautoihin liittyy sama ongelma, kun polkupyöriin: Turku on vuosikymmenien ajan laiminlyönyt kunnollisen pyöräilyinfran toteuttamisen. Tällä tarkoitan pyöräkaistoja ja pyöräparkkeja. Laiminlyönti on outoa, koska pyöräilyn hyödyt ympäristöön, terveyteen sekä ostovoimaan ovat kiistattomat. Siitä olen toki samaa mieltä, että sähköpotkulautoja tulee osata käyttää sääntöjen puitteissa. Mutta Turku tarvitsee ketteriä kaupunkiliikennesovelluksia, kuten sähköpotkulaudat, polkupyörät, Uber ja niin edelleen. Kuten se tarvitsee myös tiukat ratkaisut, kuten raitiotien.

Keskustan liikkeet eivät pyöräilyinfran kehittämisestä kuole, vaan hyötyvät ja runsaasti. Huomattavasti jopa peltomarkettejakin suurempi kilpailija on verkkokaupat. Tämä sähköpotkulautojen yleistyminen on taas merkki siitä, miten liikkumistavat ovat murroksessa
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
  • «
  • 1
  • /
  • 1
  • »