Lukijalta: Kevyen liikenteen siltaa Hirvensaloon kiirehdittävä

Hirvensalo on voimakkaan kasvun alue ja kasvulle on tyypillistä pientalo- ja rivitalovaltaisuus sekä liikkumisen järjestäminen henkilöautoilla. Samaan aikaan Turku etsii keinoja hiilineutraaliuden saavuttamiseksi kunnianhimoisella aikataululla.

Hirvensalon asukkaat kantavat pääsääntöisesti huolta ympäristön tilasta ja suosisivat mielellään myös hyötyliikuntaa. Pieni kannustin ei olisi kuitenkaan pahitteeksi.

Samaan aikaan saamme kuulla, että Hirvensalon nykyisen sillan tuloväylien nelikaistaistaminen ja Sorttamäen silta etenevät kovin hitaasti, johtuen mm. siitä, että Hirvensalon osayleiskaavasta on valitettu hallinto-oikeuteen. Tällöin kannattaisi miettiä nopeampia, kestäviä ratkaisuja.

Kaupunginvaltuusto päätti vuoden 2019 budjetin yhteydessä kiirehtiä Lauttarannan kevyen liikenteen sillan hankesuunnitelmaa.

Silta toisi Hirvensalon suoraan jokivarren suositulle kevyen liikenteen reitistölle. Se lisäisi kevyen liikenteen suosiota saarelta keskustaan, mutta laajentaisi myös muiden turkulaisten liikkumisen mahdollisuuksia.

Tästä päätöksestä on pidettävä kiinni ja silta saatava pikavauhtia investointilistalle.

Sillan ohella saaren eteläisten osien pyörätieolosuhteet tulisi saada ajan tasalle samaisista syistä.

Petja Raaska

Hirvensalon
Omakotiyhdistyksen pj

Niko Aaltonen

Hirvensalo-seuran pj

Silta lisäisi kevyen liikenteen suosiota saarelta keskustaan, mutta laajentaisi myös muiden turkulaisten liikkumisen mahdollisuuksia.

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (1)

Vastaa
Samppa
nimim. Kon Ditionaali
Olen kirjoittajien kanssa aivan samaa mieltä. Molemmat sillat täytyy saada ja heti. Pitäisi vaan ensin parantaa ja leventää pyöräteitä Martinmäen alueella. Pitäisi kysyä minkälaiset sillat Merenkulkuhallitus hyväksyy rakennettaviksi? Pitisi myös selvittää mitä sillat tulevat maksamaan`? Pitäisi vielä kysyä turkulaisilta veronmaksajilta suostuvatko he maksamaan ko. tärkeät sillat?
Ilmeisesti kumpikaan allekirjoittajista ei tunne turkulaista kunnallispolitiikkaa, joten neuvon kumpaakin kääntymään joko kokoomuksen tai sosiaalidemokraattien piirijärjestöjen puoleen hyvän asian eteenpäin viemiseksi.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
  • «
  • 1
  • /
  • 1
  • »