Lukijalta: Vihreät rakentaa kestävää ja viihtyisää kaupunkia ympäristölle ja ihmisille

Demaritaustainen Lasse Hallamurto väitti Turun Sanomissa (6.6.), että grynderit ovat saaneet niskalenkin poliittisista päättäjistä Turussa, ja oli sitä mieltä, että tähän olisi syynä vihreiden kasvu. Hallamurto väitti viherkattojen riittävän vihreille.

Turun kaupunki kasvaa, ja kasvu on ohjattava kestäväksi. Siksi kaupunki tiivistyy eli kasvaa sisäänpäin, ei hajaannu yksityisautoiluun pohjautuvaksi haja-asutuskaupungiksi, joka olisi myös palvelujen ja kuntatalouden kannalta huono ratkaisu. Tähän tavoitteeseen ovat kaikki puolueet ja valtuutetut sitoutuneet.

Vihreidenpäämääränä on kehittää kaupunkia kestävästi: tavoitteenamme on tiivistyvä käveltävä kaupunki, jossa joukkoliikenne toimii hyvin ja ihmiset viihtyvät.

Tavoittelemme tasapainoa kestävän kaupunkirakenteen ja viihtyisyyden sekä vehreyden välillä. Uudenlaiset viherrakenteet kuten viherkatot ovat mainio keino lisätä vihreyttä tiivistyvässä kaupungissa. Viherrakentaminen tukee ihmisten hyvinvointia, vähentää hulevesiongelmia ja parantaa luonnon monimuotoisuutta.

Luonnonsuojelualueisiin vaikuttavaa haitallista rakentamista on rajoitettu, ja puistoja ja kaupunkimaisemalle merkittäviä puita on suojeltu sekä lisätty vihreiden tekemien esitysten johdosta.

Liikenteenkehittäminen kävelyn, pyöräilyn ja joukkoliikenteen ehdoilla on yksi päätavoitteistamme, mutta tilan antaminen autoilta ihmisille keskustassa on saanut harvoin tukea muilta puolueilta.

Liian massiivista grynderivetoista rakentamista olemme vastustaneet useassa kaavassa. Usein olemme saaneet kantamme läpi, mutta meille oli suuri pettymys, kun esimerkiksi Ratapihankadulla valtuuston enemmistö myöntyi rakennuttajan vaatimuksiin ylikorkeista, ympäristöönsä sopimattomista kerrostaloista vihreiden vastustuksesta huolimatta. 

Vihreäton johdonmukaisesti tehnyt päätöksiä niin kaavoituksessa kuin muissakin tapauksissa asiat edellä. Rakennusliikkeiden etua ajavat poliitikot löytyvät aivan muista puolueista kuin vihreistä. Meillä ei ole sidoksia suuriin rakennuttajiin, eikä intressiä kehittää kaupunkia rakennusliikkeiden ehdoilla.

Kestävä, käveltävä ja viihtyisä kaupunkirakenne on sekä turkulaisten että ympäristön etu. Turku tulee jatkossakin olemaan vihreä kaupunki.

Vihreät kaupunkiympäristölautakunnan jäsenet

Saara Ilvessalo (pj.)

Liisa Laukkanen

Tapio van Ooik

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (11)

Vastaa
Turkulainen
Luonnosta vieraantuneet vihreät
"kasvu on ohjattava kestäväksi. Siksi kaupunki tiivistyy eli kasvaa sisäänpäin, ei hajaannu yksityisautoiluun pohjautuvaksi haja-asutuskaupungiksi"
- mielenkiintoista, että vihreät kannattavat tiiviitä kaupunkikeskittymiä. Eipä ihme, että kyseinen porukka on yhä pahemmin vieraantunut luonnosta eikä ymmärrä mitään elämästä haja-asutusalueilla.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Masa Pasa
Vast: Luonnosta vieraantuneet vihreät
Tiivis asuminen on ympästöystävällisempää, ei siinä ole mitään uutta. Siihen on monia syitä, palveluiden läheisyys ei vaadi pitkiä siirtymiä henkilöautolla, kunnallistekniikan ja tieinfran vetäminen pieniä haja-asutusalueita varten ei ole tehokasta.

Luonnon tai ympäristön ymmärtäminen ei liity mitenkään siihen, missä asuu. Haja-asutusalueella asuvat eivät automaattisesti tiedä yhtään mitään ilmastosta tai sen melanismeista, ei myöskään kaupungeissa asuvat.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pasi Lehmuspelto
Vast: Luonnosta vieraantuneet vihreät
Vihreät vastustavat eläinten ahtaita häkkejä mutta haluavat asuttaa ihmiset äärimmäisen tiiviisti turkistarhojen ja häkkikanaloiden tapaan. Tiiviin kaupunkirakentamisen asukas- ja ympäristöystävällisyyttä mainostetaan, mutta käytännön kokemukset taitavat olla pääasiassa kielteisiä sekä asukkaiden että ympäristön kannalta.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Masa Pasa
Vast: Luonnosta vieraantuneet vihreät
No nyt on vahvaa argumentaatiota! Kukin haluaa asua haluamallaan tavalla. Minä arvostan sitä, että kävelyetäisyydellä kodistani on useita ruokakauppoja sekä ravintoloita. Se on elämänlaatua minulle. Jollekin toiselle elämänlaatua saattaa olla keskellä metsää asuminen, josta pitää lähteä hakemaan aamun lehtikin autolla.

Kaupunkiasumisen viihtyisyyttä nakertaa oikeastaan ainoastaan yksi asia, autoliikenne. Haja-asutusalueella se on välttämättömyys siellä asumiselle.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
T.S.
Vast: Luonnosta vieraantuneet vihreät
Pasi Lehmuspelto: "Vihreät vastustavat eläinten ahtaita häkkejä mutta haluavat asuttaa ihmiset äärimmäisen tiiviisti turkistarhojen ja häkkikanaloiden tapaan."

Kun Pasi Lehmuspelto pyrkii profiloitumaan vihreyden asiantuntijaksi niin hän varmaan antaa jotain katetta tuolle väitteelleen.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
HEIKKI HAKALA
Vihreään kaupunkiin
Vihreiden vastaus Hallamurron harhaanjohtavaan syytökseen on tosiasioihin perustuva. SDP on valitettavasti etenkin takavuosina mutta myös tätä nykyä yhdessä Kokoomuksen kanssa antanut gryndereille yliampuvia rakennusoikeuksia enemmän kuin sopiva, säilyttävä ja vanhaa rakennuskantaa kunnioittava kanta vaatisi.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
SirT
Tiiviys ei saa tuhota asukkaiden tärkeitä virkistysalueita ja luontoa
Rajansa on kaupunkirakenteen tiivistämiselläkin ajatellen kaupunkiluonnon säilyttämistä ja viihtyisyyttä. Jos vielä jäljellä olevia viheralueita ja metsiköitä rakennettaisiin kerrostaloilla peittoon, se tuhoaisi monen asumisviihtyisyyden. Vihernieluja tarvitaan, ja eläimillekin elintilaa. Loputtomiin ei Turussakana riitä maata rakennusliikkeiden hyödynnettäväksi. Silloin olisi syytä keskittyä korjausrakentamiseen ja rakennuskannan uusimiseen. Toivottavasti muuttoliikekään ei loputtomiin kasva.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Julle
Turust en tiedä, mutta katsokaa Helsinkiä
Helsinki, jossa vihreät ovat voineet temmeltää ilman ohjausta on oiva esimerkki mikä turkulaisiakin odottaa vihreän vallan alamaisena.
Helsingin satamat, Katajanokka ja Länsisatama ovat malliesimerkki kaupunkisuunnittelusta jossa terve maalaisjärki ei ohjaa vihreiden utopioita. Laivayhtiöt elävät pääosin raskaan liikenteen tuloilla. Niinpä rekkaralli savuavine rekkoineen on jyrännyt pääkaupungin läpi aina vaan suuremmalla kapasiteetilla jo liian monta vuotta. Selityksiä ja suunnitelmia kyllä löytyy mutta mitään ei tapahdu. Tilanne on nyt se, että kun laiva ylittää Suomenlahden kahdessa tunnissa ruuhka-aikana rekalta kuluu toinen kaksi tuntia ennekuin rekka löytää sekavasta Helsingistä moottoritien pään. Raskas liikenne olisi ollut aikanaan helppo ohjata suoraan esim. Turkuun vievän moottoritien päähän mutta kun ei, nyt raskas liikenne harhailee tuntitolkulla keskellä pääkaupunkia saastuttaen ja aiheuttaen hermoja repivät ruuhkat. Länsisatama on nyt täyteen rakennettu, eli täysi susi rekkamiehen vinkkelistä katsottuna. ainoa toimiva ratkaisu on, että harjoittelumielessä ennen kun tehdään utopiatunneli Suomenlahden ali kaivetaan yhdystunneli satamista raskaalle liikenteelle esim. Tuusulan väylän alkuun. Tällöin saadaan raskas liikenne hallintaan
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
T.S.
Vast: Turust en tiedä, mutta katsokaa Helsinkiä
Nimimerkki Julle luettelee Helsingin satamia: "Helsingin satamat, Katajanokka ja Länsisatama ovat malliesimerkki kaupunkisuunnittelusta jossa terve maalaisjärki ei ohjaa vihreiden utopioita. Laivayhtiöt elävät pääosin raskaan liikenteen tuloilla. Niinpä rekkaralli savuavine rekkoineen on jyrännyt pääkaupungin läpi aina vaan suuremmalla kapasiteetilla jo liian monta vuotta."

Julle sitten käsittelee liikenneongelmia: "Tilanne on nyt se, että kun laiva ylittää Suomenlahden kahdessa tunnissa ruuhka-aikana rekalta kuluu toinen kaksi tuntia ennekuin rekka löytää sekavasta Helsingistä moottoritien pään. Raskas liikenne olisi ollut aikanaan helppo ohjata suoraan esim. Turkuun vievän moottoritien päähän mutta kun ei, nyt raskas liikenne harhailee tuntitolkulla keskellä pääkaupunkia saastuttaen ja aiheuttaen hermoja repivät ruuhkat."

Kovaa liioittelua, kaksi tuntia kaupungista pääsemiseen,tuntitolkulla harhailua.

Kaikkein nolointa Jullen kannalta on se että hän tyystin unohti Vuosaaren jättisataman. Ja sieltähän suora, ja lyhyt, yhteys Kehä III:n päähän ja sitä kautta ympäri maan.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
M.A.
Hassua käytöstä yhden asian liikkeeltä - pallo hukassa?
Ensin kannatetaan keskustan tiivistämistä ja sitten harmitellaan kun joku saa rakennusluvan. Turun vihreitä aikaansaannoksia ovat mielestäni taloudellisesti toimineen jätteenpolttolaitoksen alasajo, Kirjastosillan väärä sijainti, Kauppiaskadun outo pyöräkaista, muut huvittavat ja vaaralliset pyöräkaistakokeilut kummallakin puolella, keskustan puistojen nävertäminen, pysäköintipaikkojen radikaali hävikki ydinkeskustassa ja niistä johtunut liiketoiminnan näivettyminen. Jne. jne.
Muusta syystä kuin muodikkaasti vihreitä äänestäneet ovat varmasti toivoneet kaupunkiin ihan muuta. En olisi ylpeä.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
T.S.
Vast: Hassua käytöstä yhden asian liikkeeltä - pallo hukassa?
Nimimerkki A.Eräs: "Turun vihreitä aikaansaannoksia ovat mielestäni taloudellisesti toimineen jätteenpolttolaitoksen alasajo, Kirjastosillan väärä sijainti, Kauppiaskadun outo pyöräkaista, muut huvittavat ja vaaralliset pyöräkaistakokeilut kummallakin puolella, keskustan puistojen nävertäminen, pysäköintipaikkojen radikaali hävikki ydinkeskustassa ja niistä johtunut liiketoiminnan näivettyminen. Jne. jne."

Näissä keskusteluissa aika usein vihreitä tunnutaan pitävän kaikkivoipaisina, ylivoimaisena puolueena joka yksin saa aikaan mitä vaan.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
  • «
  • 1
  • /
  • 1
  • »