Lukijalta: Mepit junaan lentokoneen sijaan

Nyt on monen poliitikon suusta kuultu ilmastopäästöistä ja niiden rajoittamisesta. Kukaan ei kuitenkaan tee juuri mitään.

Jos esimerkiksi kaikki EU-mepit matkustaisivat junalla työpaikalleen, eivätkä joka viikko sahaisi Brysselin ja Helsingin väliä, ilmastopäästösäästöä tulisi vuodessa huima summa. Mutta tuskin se onnistuu vielä pitkään aikaan.

Suurimman osan liikeneuvotteluista voisi myös tehdä netin kautta.

Lentokoneliikenne on kasvanut aivan valtaviin mittasuhteisiin. Euroopan taivaalla lentää koneita todella paljon.

Meidän suomalaisten ilmastopäästöt ovat kuin pisara valtameressä, vaikka kaikkien on ilmastotalkoihin osallistuttava. Suomen teollisuus on suurissa vaikeuksissa, jos sen ilmastopäästöjä vielä kiristetään.

Väitän, että meillä on esimerkilliset päästörajoitukset, vaikka vertaisi muihin teollisuusmaihin Euroopassa. Puhumattakaan muuhun maailmaan. 

Pekka Aho

Paattinen (ps)

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (1)

Vastaa
Andy
Niinpä.
Ja lopetettaisiin se EU-parlamentaarikkojen ja parlamentin asiakirjojen " raijaaminen " joka kuukausi yhdeksi viikoksi Brysselistä Strasbourg`iin.

Kyllä 751:n mepin ja kymmenien rekka-autojen kulkemisen loppuminen em. kaupungien välillä jotakin ilmanlaatuunkin vaikuttaisi. Puhumattakaan rahallisista säästöistä ja liikenteellisien ongelmien vähenemisestä. Mutta ei, Ranska ei anna periksi, sillä se tarkoittaisi Strasbourg`in kaupungin näivettymistä, kenties " kuolemaakin "?

Tässä yksi hyvä/huono esimerkki, miksi ihmiset pitävät koko EU-parlamenttia " kukkahattutätien ompeluseurana ". Kyllä kurkkujen käyryydestä ja jyvien pituudesta jaksetaan " mekastaa " kuukausitolkulla, mutta varsinaiset asiat jäävät ratkaisematta,
kuten esim. pakolaiskysymys.

Poliitikot " hymistelevät " yhtenäisestä ja yksimielisestä EU:sta, mutta tosipaikan tullen vedetään " härskisti " kotiinpäin.

Kyl jottan tarttis tehrä.

Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
  • «
  • 1
  • /
  • 1
  • »