Lukijalta: Raitiotietä ei kannata kiirehtiä

Turun ei kannata kiirehtiä raitiotien rakentamisessa.

Ei ole järkevää panostaa satoja miljoonia euroja vanhentuneeseen tekniikkaan aikana, jolloin tekninen kehitys on nopeaa.

En suinkaan vastusta kehitystä. Minusta Turku voisi tutkia rauhassa vaikka miehittämätöntä skytrainia, joka kulkee katutason yläpuolella. Sellaisia on jo monissa kaupungeissa ulkomailla.

Raitiotien sijaan nyt kannattaisi ensin kehittää jo olemassa olevaa Föli-bussiliikennettä.

Tulevaisuuden bussit ovat joka tapauksessa entistä ympäristöystävällisempiä eikä niitä ohjaa enää ihminen. Helsingissä on jo kokeilukäytössä itsestään ajava pikkubussi.

Jos jäykkään raitiotiehankkeeseen edetään suin päin, on vaarana, että kuntalaisten rahaa palaa ennennäkemättömällä tavalla. Turun rakentaminen on tullut usein puolta kalliimmaksi kuin on suunniteltu.

Mikäli Turun johtavat puolueet tahtovat joka tapauksessa rakentaa raitiotien, niin mielestäni se vaatii kuntalaisilta niin vahvan tuen, että asiasta olisi perusteltua järjestää kunnallinen kansanäänestys.

Ville Tavio

kansanedustaja

Perussuomalaisten Turun valtuustoryhmän pj.

Kirjoita uusi viesti



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Pikaraitiotie on modernia tulevaisuuden tekniikkaa.
Varhaisimmaksi autoksi sanotaan usein Nicolas Josef Cugnot’n kolmipyöräinen höyryauto vuodelta 1769. Ensimmäisen kaasulla toimivan auton kehitteli Isaac de Rivas vuonna 1804.

Niin autoissa kuin raideliikenteessä on tapahtunut hurjaa kehitystä. Kirjoittaja puhuu raideliikenteestä kuin ensimmäisistä autoista 1800-luvulla. On erittäin outoa, että hän ei VR:n hallintoneuvoston jäsenenä ole raideliikenteestä selvillä, vaan on Turun valtuustossakin ehdottanut Turun ja Helsingin välille utopistista, työmatkoihin epäkäytännöllistä ja jopa vaarallista "Tunnin autoa".

Onneksi Turun seudulla on myös joukkoliikenteeseen perehtyneitä ja sen asiantuntijoita mm. Turun kaupunkiseudun joukkoliikennelautanussa, mikä on suositellut pikaraitiotien rakentamista osana föliä ja sen kehittämistä.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Pikaraitiotie on modernia tulevaisuuden tekniikkaa.
Turkuun ei ole suunnitteilla pikaraitiotietä. Siihen tarvittaisiin paljon pidemmät pysäkkivälit. Sellaistako sinä oikeasti kaipaatkin?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Pikaraitiotie on modernia tulevaisuuden tekniikkaa.
Kari: Pikaraitiotie on järjestelmä, jossa on sekä siirtymäosuuksia pidemmillä pysäkkiväleillä, että tiheäpysäkkisiä keskustaosuuksia. Pikaraitiotien tunnusmerkki on valtaosin muusta liikenteestä erotettu oma väylä, vahvat etuudet muuhun liikenteeseen nähden sekä pitkät suurikapasiteettiset vaunut. Kuulostaako samalta kuin Turun raitiotien yleissuunnitelmassa?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Pikaraitiotie on modernia tulevaisuuden tekniikkaa.
Turkuun suunnitellun raitiotien keskinopeus on vain 21 km/h. Vaikka se kulkee omalla väylällä ja vaikka matkan varrella on pitkiä pysäkkivälejä jne. Jos minä haluan päästä kotoa mahdollisimman nopeasti jonnekin perille, niin ei paljon lohduta kulkea osa matkasta peräti 21 km/h keskinopeutta. Polkupyörällä pääsen kotiovelta saakka samaa keskinopeutta suoraan perille, eli matka-aikani helposti puolittuu. Ei joukkoliikenteen tarvitse pääosiltaan perustua siihen, että joku ajaa ja muut ovat matkustajina. Kaikenlaista sähköavusteista kulkinetta pukkaa koko ajan lisää. Fölipyörien rinnalle voisi tuoda hyvin monenlaiseen käyttöön soveltuvia kulkupelejä. Raitiovaunu tulee olemaan kallis hukkainvestointi.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Pikaraitiotie on modernia tulevaisuuden tekniikkaa.
Eihän se millään omalla väylällä kulje. Kiskot risteävät vaikka kuinka monissa paikoissa autoliikenteen kanssa. Ne ovat juuri niitä ongelmapaikkoja talvikunnossapidon ja muiden liikenteen häiriöiden suhteen, kolarit, autoruuhkat tukkivat raiteet jne. Joutuvat ne raitiovautkin pysähtymään liikennevaloissa, niitä ei saa mitenkään rytmitettyä niin, että näin ei jossain määrin tapahtuisi.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Pikaraitiotie on modernia tulevaisuuden tekniikkaa.
Tutki sitä suunnitelmaa paremmin. No risteyksissä tietysti ne risteää, mutta siellä on liikennevalot. Molemmille. Pääasiassa ratikka on omalla väylällään, minne ei ole autoilla asiaa. Siis jotain 90 % reitistä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Tosi on
Meillä on Turussa hyvä joukkoliikennejärjestelmä. Fölin toiminnasta ei liene juurikaan pahaa sanomista.
Ainoa ongelma syntyy aamuisesta työmatkaliikenteestä. Silloin kadut ja joukkoliikennevälineet ovat pari tuntia täynnä. Iltapäiväisiä työmatkaruuhkia ei niinkään ole, sillä siellä päässä työaikajoustoja käytetään enemmän kuin aamuisin. Jos joustoja ja liukumia käytettäisiin myös aamuisin vähenisi myös menoruuhkat työpaikoille.
Toinen ruuhkia synnyttävä tekijä on kadunvarsipysäköinnit. Niitä voitaisiin vähentää rakentamalla maanalaisia parkkitiloja, luolia. Näitä parkkitiloja voitaisiin sijoittaa niin, että ne yhdistämällä voisivat tulevat polvet rakentaa itselleen metron maanalaiset tilat yhdistämällä.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Tosi on
Niin nyt, mutta riittääkö se tuleville vuosikymmenille? Se on jo saavuttanut lakipisteen, ettei parantaa enää voi nykyisestä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Tosi on
Tänään 18.2 on Ts:ssä uutinen siitä, että Turussa ei ole käytössä edes liikennevalon vaihtojärjestelmää bussien eduksi. Fölissä on varaa vielä parantaa mm. ruuhkaliikenteelle ajastettuja bussikaistoja lisäämällä.
Föli pararannuksineen rittää joukkoliikenteeseen vielä muutama kymmenen vuotta. Sinä aikana ehditään suunnitella ja säästää metroon.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Tosi on
Näin juuri, ei kannata edes haikailla ratikasta, metro vaan tekeille. Järkipuhetta.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Onko Tavio tosissaan?
Jossittelua kehityksestä ja raitiotietä vielä kalliimman ja joustamattoman vaihtoehdon esittäminen kuvastaa Tavion ja Persujen yleistä osaamista valtuustossa.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Hyvä kirjoitus
Arve ostaisi lankapuhelimen, jos niitä olisi myynnissä. Toisten rahoilla.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Hyvä.
Saatte ääneni. Näillä näkymin.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Hyvä.
Ei hyvää päivää. Turku ja turkulaiset. Tavio on aivan kujalla, eikä jengi tajua. Skytrain? Hahahahaaaaa!
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Ei kannata
Ei kannata kiirehtiä - eikä se kannata ylipäätään. Palvelee vain rajattua osaa asukkaista ja gryndereistä. Ja maksaisi käsittämättömän suuren summan.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Ei kannata
Jep, ihan rauhassa vaan kannattaa nyt odotella. Kyllä se siitä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Ei kannata
On sitä jo odotettu. Päätöskin on vuodelta 2009. Sitä ennen suunniteltiin. Kuinka monta suunnitelmaa, sen tarkennusta ja niiden muutosta sekä vaihtoehtoista suunnitelmaa pitää tehdä? Halvemmaksi tulee, kun laitetaan kuokka maahan ja laitetaan virkamiesten sijaan työmiehet töihin.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Raitiotie on silti paras ratkaisu
"Minusta Turku voisi tutkia rauhassa vaikka miehittämätöntä skytrainia, joka kulkee katutason yläpuolella. Sellaisia on jo monissa kaupungeissa ulkomailla."

Tämä lause määrittää Tavion mielipiteen validiuden, eli realismista ollaan tässä kaukana. Raitiotie, vaikka isompi alkuinvestointi onkin, on toimivaa ja kehittyvää tekniikkaa siinä missä muutkin, mutta nyt ja pitkällä tähtäimellä paras ratkaisu Turulle. Se tulee joka tapauksessa halvimmaksi ja on vetovoimaisin joukkoliikenteen muoto joka ruokkii myös tämän kulkumuodon kehittymistä. Vastustajat unohtavat että kaupunki kasvaa ja ruuhkaisimmille reiteille bussit eivät yksinkertaisesti vain riitä.

Se, että odoteltaisiin tässä taas jos jokin uusi mullistava keksintö tulisi, ei ole oikea tapa edetä kun päätöstä ollaan venytetty pitkälle tähänkin asti. Yhtä hyvin voisi laittaa loton vetämään sillä odottamalla että se 7 oikein sieltä tulisi ensi kierroksella tai sitä seuraavalla.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Pikaraitiotie on modernia tulevaisuuden tekniikkaa.
Kari voisi lukaista vielä kerran(jos koskaan lukenutkaan) raitiotieselvityksen. Erityisesti kohtaa pysäkit, kun kerta kantaa aiheeseen otti. Hatusta voi vedellä mitä tahansa, mutta ei niillä voi perusteella kannata vetää johtopäätöksiä oikein mistään. Jos olet lukenut sen, niin tiedät, että väitteesi on valetta.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Hyvä.
Kaveri, joka keksii ongelmia muttei ratkaisuja on ihan hyvä äänestämisen kohde.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Anna mun kaikki kestää
Kuinka pihalla voi kansanedustaja ja valtuutettu olla?

Ratikasta ja runkolinjoista päätettiin ensimmäistä kertaa 2009. Samassa ajassa kun Turku istui peukku takapuolessa kuola suupielistä valuen pohtimassa, että tarttisko jotain tehdä, Tampere päätti, suunnitteli ja rakensi ratikan. Ja tämä kehtaa sanoa, että ei kiirehditä.

Sitten tämä ajatusten Vähäjoki ehdottaa skytrainia. Skytrainia?! Miljardien hintaista systeemiä, joita löytyy maailmassa muutamasta kaupungista, Bankokista, Vancouverista ja Dubaista. Siis tätä tämä herra ehdottaa ratikan korvaajaksi, joita löytyy kymmenistä Turun kokoisista kaupungeista maailmalta.

Can I hear you sing, Monorail!! MONORAIL!!!
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.