Ei raitsikalle

Kokoomuksen Heikki Pälve kirjoitti TS:n mielipidepalstalla 10.2. juuri niitä faktoja, miksi Turkuun ei pidä rakentaa ratikkalinjoja. Linjat Raisioon ja Varissuolle jäävät turkulaisten maksettaviksi. Raisio ei varmasti maksa omaa osuuttaan Turun puolella linjasta.

Muitten föli-alueitten joukkoliikennepalvelut tulevat varmasti oleellisesti huononemaan. Minna Arve ja Timo Hintsanen eivät lähesty asiaa talouden vinkkelistä. Perustellut syyt miksi raitsikka lopetettiin 1970-luvulla eivät ole mihinkään muuttuneet. Päättäjät lukekaa vanhat valtuuston päätökset ja raportit.

Esko Heinonen

Joukkoliikennemitalilla palkittu

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (56)

Vastaa
Että näin
Huomioita
Raitsikan ympärille on luotu niin suuri arvolataus, että sen perusteella pitäisi jo hälytyskellojen soida. Päättäjille esitellään hienoa pakettia havainnekuvineen ja laskelmineen, joiden perusteella koko kaupungin tuleva kehitys ja taloudellinen menestys on kiinni siitä, että rakennetaan raitiotie välille Varissuo- Runosmäki ja kas, saadaan jopa pukumiehetkin käyttämään raitsikkaa, jotka eivät bussiin suostu nousemaan. Kuitenkin tällä raitiotielinjalla hoidettaisiin vain pieni osa kaupungin joukkoliikenteestä, ja busseja tarvittaisiin jopa hoitamaan syöttöliikennettä harvennetuilta pysäkeiltä alueille, joihon pääsee nyt suoraan bussilla, joten palvelutaso heikkenee.

Annetaanko päätöksenteossa mitään painoarvoa sille, että kaikista kaupungin palveluista ollaan tyytyväisimpiä föliin. Miksi tehdään näin valtava satsaus kyseiseen palveluun, vaikka peruspalvelut (päiväkodit, koulut, terveydenhuolto, vanhustenhuolto, katujen kunnossapito..) kärvistelevät suurissa rahavaikeuksissa.

Mitkään seikat eivät puolla sitä, että kaupungin väkiluku kasvaisi yht´äkkiä merkittävästi, ja että raitiotie toimisi talouden moottorina. Uusia veronmaksajia Turku tarvitsee huonoissa kantimissa olevan taloutensa parantamiseksi, mutta raitiotien takia ei kukaan muuta Turkuun, elleivät peruspalvelut ole kunnossa.

Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Tarkista faktat
Vast: Huomioita
Kaikki seikat puoltavat sitä, että kaupungin väkiluku kasvaa merkittävästi. Parituhatta asukasta vuosittain tekee viidessä vuodessa 10 000 uutta asukasta. Se vaatii kaupungilta toimenpiteitä, ei tumput suorana seisomista. Kaupungistuminen on fakta, ei mielipidekysymys. Tilastoista voi tarkistaa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Rautapyörät
Vast: Huomioita
Rautakiskot on kankea vaihtoehto kumipyörillä liikkuvalle kalustolle.
Olosuhteet muuttuvat jatkuvasti mutta raitiovaunun kiskot eivät muutu nopeasti mihinkään.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Kaarina
Arvolataus
Ratikat vähentävät bussien määrää liikenteessä, eivät poista niitä kokonaan. Ihmettelen, ovatko nämä epäilevät edes nähneet ratikkaa, kun lukee heidän juttujaan. Kuljen Fölin busseilla ja monet niistä ovat niin huonokuntoisia, että niillä ei pitäisi ajaa ollenkaan. Joihinkin autoihin tulee sisällekin polttoaineen katkua, puhumattakaan
pakokaasuista. Ei nykyisistä busseista kaupungin autoja ole kuin pieni osa, yksityiset vaihtavat bussinsa vähemmän saastuttaviin vain pakon edessä.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.