Ei raitsikalle

Kokoomuksen Heikki Pälve kirjoitti TS:n mielipidepalstalla 10.2. juuri niitä faktoja, miksi Turkuun ei pidä rakentaa ratikkalinjoja. Linjat Raisioon ja Varissuolle jäävät turkulaisten maksettaviksi. Raisio ei varmasti maksa omaa osuuttaan Turun puolella linjasta.

Muitten föli-alueitten joukkoliikennepalvelut tulevat varmasti oleellisesti huononemaan. Minna Arve ja Timo Hintsanen eivät lähesty asiaa talouden vinkkelistä. Perustellut syyt miksi raitsikka lopetettiin 1970-luvulla eivät ole mihinkään muuttuneet. Päättäjät lukekaa vanhat valtuuston päätökset ja raportit.

Esko Heinonen

Joukkoliikennemitalilla palkittu

Kirjoita uusi viesti



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Kyllä raitsikalle
Raitsikka toimii muidenkin investointien käynnistysvipuna. Ja mikä parasta, juuri matalamman kasvun aikaan helpottamaan tasapainoisempaa työllisyyttä ja laskee Turun seudun työllisyysmenoja. Kaikki eivät ole huippualan diplomikoneinsinöörejä tehden tuotteita maailmanmarkkinoille. Muitakin tarvitaan rakentamaan kaupunkia ja kaupunkirakenteen tuottavuutta, mikä maksaa itsensä monin tavoin ja moninkertaisesti takaisin.

Investoijien kiinnostus on suorassa suhteessa infran vetovoimaan ja sen pysyvyyteen, kun ne miettivät satojenkin miljoonien kaupunkikehityshankkeita Turun, Espoon, Helsingin, Vantaan, Tampereen jne. kesken.

Jotta esim. Itäharju vetää investoijia, sen pitää olla noita muita houkuttelevampi ja tuottavampi tai ainakin listan kärkisijoilla. Raitiotie on se ratkaiseva momentti, sillä se on kustannustehokkain. Jotta hiussuonet saavat verta, pitää päävaltimon toimia.

Turun seudun tulee antaa kasvaa ja kehittyä, käyttää mahdollisuuksiaan hyödyksi ja rakentaa kaupunkiseutua toimivaksi vailla toimimattomia bussihaihatteluja. Busseja, pyöriä, autoja toki tarvitaan aina, mutta on aika putkiaivoista ja -silmäistä, olla ymmärtämättä modernin kaupunkiraideliikenteen etuja keskuskaupunkien kilpailussa menestymisestä, joka säteilee hyvää koko kaupunkiseudulle.

Kun Turussa on v. 2029 liki 230 000 asukasta ja v. 2050 noin 275 000 asukasta, niin silloin Turku on rakentunut sen kokoiseksi kuin tällä paikalla olevan kaupungin kuuluu suhteessa isompiin naapureihinsa, Helsingin ja Tukholman seutuihin. Se ei tapahdu toivoen ja odotellen. Menestys ja hyvinvointi vaatii panostuksia, jotta meillä on lisää resursseja parantaa mm. hyvinvointipalveluja.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Kyllä raitsikalle
Minkä faktan perusteella väkimäärä kasvaa noin paljon? Täysin arvioitu kuvitelma, yhtä hyvin voisi ennustaa että väkiluku pienenee 100 000 henkeen.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Kyllä raitsikalle

Turun väestöennuste ja positiivinen rakennemuutos antaa aivan väärän kuvan Turun väestömäärän kehittymisestä. Me olemmekin nyt tekemässä joukkoliikenne ratkaisua täysin väärin perustein.

Me emme tarvitse tulevaisuudessa niin suurien ihmismäärien liikutteluun jotain raitiotietä kuin on ns. "tutkimuksissa" todettu, koska Turun väkiluku ei kasva kuten on ennustettu.

Miksi raitsikkaa saa perustella valheellisilla väittämillä?
Kuka hyötyy paljon mainostetusta kiinteistöjen arvonnoususta raiteiden varrella? Oikea vastaus on. Grynderit!
Mikä ihmeen vetovoima tekijä on roimiin veronkorotuksiin johtava 1,4 miljardin lainan kasvattaminen 2...2,5 miljardiin?

Nyt on syytä jättää vuosisadan pahin moka tekemättä ja odottaa ainakin 10 vuotta, jotta nähdään ne todelliset tarpeet ja se mihin asti Föliä kehittämällä päästään.

Veroäyrin korottamiseen on jo nyt painetta. Kaupungin talouspäällikkö Laihon viime vuoden raportissa todettiin, että Turun investointivelka tulee olemaan 9100€/asukas vuonna 2020. Helsingillä ja Tamperella se tulee olemaan, toisella vähän alle ja toisella rapiat 2500€/asukas. Tämän tiedon voi helposti tarkistaa ao. kaupunkien talousarvioista.

Tuossa investointivelassa ei ole mukana ratikkaa, musiikkitaloa tai museota, joten nyt ollaan astumassa täysin tuntemattomaan, jos ei järki voita haihattelua.

Mainittakoot, että VM:n kriisiraja, jolloin se ottaa budjetoinnin omaan ohjaukseensa, on 9300€/asukas.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Raitsikoita ei Turkuun
Raitiovaunu ei pysty väistämään autoja ja pyöräilijöitä. Myös kävelijät ja lastenrattaat ovat vaarassa. Aikanaan Turussa oli raitsikoita, mutta ne onneksi poistettiin ja raiteet purettiin. Olisi tyhmää ruveta niitä nyt rakentamaan takaisin.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Raitsikoita ei Turkuun
Kuules, Elisabet. Ei raitiovaunun tarvitse väistellä autoja, koska ne ovat eri kaistoilla lukuunottamatta pieniä osia yhteiskaistoja. Kunhan autoilijat ymmärtävät näissä kohdin sekä liikennevaloissa noudattaa liikennesääntöjä, ei ole ongelmaa.

Sama juttu se on kävelijöiden kanssa. Aivan samalla tavalla se väistää niitä, kuin bussikin. En yhtään ymmärrä ajatustasi tämän takana. Miten lastenrattaat ovat raitiovaunun kanssa erityisessä vaarassa, nykytilanteeseen verrattuna?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Raitsikoita ei Turkuun
Masa Pasa tuntuu olevan kovan luokan raitsikka fani...
Rikkoontunutta toista raitiovaunua tai vaihdetta ei silti pysty ohittamaan.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Raitsikoita ei Turkuun
Kuinka paljon kaduilla näkyy rikkoontuneita henkilöautoja tai busseja? No ei niitä paljon näy. Miksi raitiovaunut sitten hajoilisivat riesaksi asti? Turkuun tulee (aluksi) yksi reitti. Yksi suora linja, ei siinä vaihteita ole. :D

Jos raitiotie olisi toivottoman huono, miksi niitä tehdään joka vuosi enemmän ja enemmän?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Kustannuksista
Helsingin Sanomissa oli tänään juttu Turun raitiotiehankkeesta. Sen mukaan kustannukset voivat nousta lähelle puolta miljardia. Kun tuohon laskee vielä mukaan huonon projektinhallinnan Turku-lisän, onkin meillä käsissä jo miljardihanke.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Kustannuksista
Tampereella projekti on aikataulussa ja budjetissa. Palkataan sieltä ammattilaiset hoitamaan tämäkin projekti. Tuo 500 miljoonaa on ihan hatusta vedetty summa. Muistathan, että valtio kustantaa tästä kolmanneksen.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Kustannuksista
Tampereen pelkät vaunut ovat nousseet jo n. 14 milj arvioidusta. Tämä siis projektin pienempi osuus eli tavara, jolle hinta-arvio oli ensin n. 84 milj. Kun lopulliset työhinnat selviävät ja kaikki pankit läpikäyty lakki kourassa taitaa tamperelaiset tarvita itse kukin henkilökohtaisesti hakea pikavippiä kaupungin talouden miinusta tilkitäkseen! Ja miettikää hiukan...liikennevälineen takia jolle halvempi vaihtoehto oli jo käytössä ja jota olisi voinut bussi bussilta uudella korvata! Lisäksi olisi saatu kaupungin katuja kunnostettua laajemmalta kuin raidealueelta. Rakentaa mahdollisesti busseille hyvä "asemapaikka" jne.
Nyt ovat jumissa "trendikkään" ja "turisteja sekä uusia asukkaita haalivan" ratikan ja varsinkin raiteiden vankeina.

Huh, huh! Otetaan nyt edes jostain opiksi ennen kuin lyödään päätä seinään. Kun kustannuksista ja niiden jakajista puhutaan, niin huomioitavaa on että Turussa on n. 110.000 eikä 190.000 veronmaksajaa, jotka osallistuvat ansioverotulojen keräämiseen. Vain 110.000! Loput 80.000 ovat vauvoja, lapsia, nuoria, opiskelijoita, työttömiä, vanhuksia ja niitä joiden tulot eivät yllä yli 10.000/v (ei veroa), jotka itsessään ovat jo kuluerä!
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Kustannuksista
"Tampereen pelkät vaunut ovat nousseet jo n. 14 milj arvioidusta. Tämä siis projektin pienempi osuus eli tavara, jolle hinta-arvio oli ensin n. 84 milj."

Ei pidä paikkaansa. Tampere päätti tilata enemmän vaunuja (19 aiemman 16 sijaan) mahdollistaakseen vuorovälin tihentämisen heti alkuvaiheessa, mikäli tarvetta ilmenee. Lisäksi vaunujen pituutta kasvatettiin 33 metristä 37 metriin, jotta sinne mahtuu enemmän ihmisiä. Meinaatko että kolme lisävaunua olisi pitänyt saada ilmaiseksi ja että lyhyempi vaunu maksaa saman kuin pidempi vaunu? Äly hoi.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Mutu mutuna, faktat faktana
Ratikka lopetettiin Turussa aikoinaan täysin perättömin laskelmin ja samalla tavoin sitä on yritetty estää tulemasta uudelleen.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Kyllä raitsikoille
Yrittääkö Esko Heinonen tässä sanoa, että nytkin raitiotien vastustamiseen käyttetään virheellisiä ja tarkoitushakuisia laskelmia. Turun raitiotiet nimittäin päätettiin purkaa virheellisiin laskelmiin perustuen. Jo ensimmäisen linjan lakkauttamisen jälkeen nähtiin, että raitiotieliikenteen lopettaminen tulee olemaan virhe, mutta lakkauttamistahtia vain kiihdytettiin.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vääriä olettamuksia
"Ei varmasti maksa osuuttaan" ja "tulevat varmasti oleellisesti huononemaan" kuulostavat erikoisilta olettamilta. Missäköhän maailmassa eletään että toinen kaupunki ei maksaisi laskuaan josta on jo sopinut?
Lisäksi silloin kun raitiotie purettiin, osoittautui päätös väärin perustelluksi sekä virheelliseksi, josta koitui Turulle tappioita. Toivottavasti siis siitä on otettu opiksi.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Vääriä olettamuksia
Vastaus: Kaarina ei suostu maksamaan oikeaa osuuttaan Turun seudun vedestä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Kaikki menee pieleen!1
Varppina kaikki menee huonommaksi jos mitään muutetaan!!1
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Varissuo ei Turkua?
Ihmettelen tätä kirjoitusta. Asun Pääskyvuoren ja Varissuon rajalla ja käytämme julkista liikennettä tosi paljon - keskustaanpäin, Skanssiin ja Impivaaran suuntaan. Miten niin Varissuon linja jää turkulaisten maksettavaksi? Emmekö ole turkulaisia? Täältä kulmalta kulkee hyvin moni julkisella, myös aamuisin ja iltapäivisin koululaisia. Ratikka olisi tosi hyvä juttu.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Varissuo ei Turkua?
Mutku halutaan Raisio ja valtio maksamaan osa
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Varissuo ei Turkua?
Eiköhän Raisio maksa sen, mitä Raision puolelle tulee? Ja tietenkin pieni osa varikosta yms. toiminnan kannalta elintärkeitä osia.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Yli budjetinko taas?
Turussa on jo liian monta kohdetta jotka ovat meneet yli budjetin. Meillä ei ole varaa enää uusiin hankkeisiin. Kukaan ei tunnu olevan vastuussa?
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Yli budjetinko taas?
Tiedätkö miksi? Koska ali budjetin menevät hankkeet elvät ylitä uutiskynnystä. Näin saadaan aikaan käsitys siitä, että Turussa tai muussa paikassa kaikki menisi pieleen. No näin ei kuitenkaan ole. Sen siitä saa, kun lukee vain vatsalla, eikä päällä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Yli budjetinko taas?
Juu, ei tehdä mitään hankkeita enää koskaan. Vedetään verhot kiinni, sammutetaan valot ja sirotellaan tuhkaa päälle. Sillä meidän tulevaisuus on turvattu. Hyvää yötä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
70 luvun virheet ja linja-autolobbarit
70 -luvun päätös lakkauttaa raitiotiet tehtiin väärillä luvuilla ja linja-autolobbareiden masinoimana. Joukkoliikenteen suosio romahti tämän seurauksena.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.