Lukijalta: Raitsikka sopisi myös Turkuun

Moderni raitiotie, kaupunkiratikka on erinomainen ratkaisu Turun joukkoliikenteen uudeksi perustaksi. Ratikka on ekologisesti kestävä, pitkäaikainen ja kuljetuskapasiteetiltaan ylivertainen joukkoliikenneväline. Se vahvistaisi Turun imagoa modernina kestävän kehityksen yhteisönä ja lisäisi talousalueen vetovoimaa.

Kaupunkiratikka houkuttelee alueelleen investointeja niin asumiseen, toimitiloihin, kauppaan ja koulutukseen kuin palveluihin. Ratikkaratkaisun liikkeelle laittamat investoinnit verotuottoineen palauttavat rahat moninkertaisesti kaupungin kassaan.

Myös raitiotierakentamisen suora työllisyysvaikutus on huomattava ja tuo Turun talousalueelle voimakkaan kasvusysäyksen.

Ajankohta Turun hankkeen aloittamiselle olisi otollinen juuri nyt, sillä Tampereen hanke tuottaa parhaillaan kokemusperäistä tietoa modernista raiderakentamisesta kaupunkialueella.

Valtio on osallistunut vastaaviin hankkeisiin 30 prosentin rahoitusosuudella. Turun hankkeen merkittävyyden vuoksi on taso säilytettävä edelleen.

Toivon Turun päättäjien aikanaan valitsevan työllistävän, ekologisen ja kannattavan ratikan!

Matti Harjuniemi

puheenjohtaja

Rakennusliitto ry

Kirjoita uusi viesti



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Ei tarpeen
Turun kaupungilla ei ole varaa ratikkajärjestelmän rakentamiseen. Toriparkkikin on vielä maksamatta ja kaupungilla on jättimäiset velat.
Vanhaa bussikalustoa voisi ratahankkeen sijaan korvata ekologisemmilla sähköbusseilla.
Ratikoiden suuremman kuljetuskapasiteetin sijaan pidän tärkempänä bussien tiheämpiä vuoroja. Kaikki kun eivät ole liikkeellä samaan aikaan.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Ei tarpeen
Toriparkkihan ei mene kaupungin kassasta.

Ekologisuus ei ole tässä se homman juju, vaan kapasiteetti. Tiheämmät vuorot eivät vaan enää toimi, eikä etenkään kun Itäharju ja Kupittaa on rakennettu täyteen.

Jo nyt bussit ovat pysäkeillä peräkkäin ja ruuhkauttavat ajoradat. Tiheämmät vuorot eivät auta. Se johtaa siihen, että aikataulut eivät pidä, kaduilla on kaamea ruuhka ja kaikkia sapettaa. Eli palvelutaso heikkenee, joka taas johtaa vähentyneeseen joukkoliikenteen käyttöön.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Ei tarpeen
Sähköbussit ovat ilmastoepäystävällinen ja epäluotettava vaihtoehto. Lisäksi ne ovat jatkuvasti rikki. 50% huollossa, 50% käytössä. Bensabusseista varikolla on noin 20%.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Ei tarpeen
Toriparkin tonttihan vuokrattiin mitättömällä summalla ja pohditaan jos vuokrattaisiin tiloja kaupungin käyttöön jolloin vuokra pienenee entisestään eli annettiin keskustasta liki ilmaiseksi
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Raitsikka ratkaisee
Todellakin. Investoijien kiinnostus on suorassa suhteessa infran vetovoimaan ja sen pysyvyyteen, kun ne miettivät satojenkin miljoonien kaupunkikehityshankkeita Turun, Espoon, Helsingin, Vantaan, Tampereen jne. kesken.

Jotta esim. Itäharju vetää investoijia ja tuo työtä ja hyvinvointia, sen pitää olla noita muita houkuttelevampi ja tuottavampi tai ainakin listan kärkisijoilla. Raitiotie on se ratkaiseva momentti, että se on ainakin samalla viivalla.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Raitsikka ratkaisee
Höpö-jargonia koko ratikan vetovoima.
Kaupungin talous ei kestä ratikkaa ilman hirmuista lisävelan ottoa tai monien äyrien veron korotuksia.

Kumpikohan on vahvempi vetovoima/luotaantyöntävä tekijä ratikka vai hirmuisen korkeat verot? Alhaiset verot ja ratikka ei ole reaalimaailmassa toimiva yhtälö.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
just joo
Maksatko ratikan? Kun hinta-arvio on noin 300 miljoonaa tulee lopullinen hinta olemaan vähintään 500 miljoonaa ja tällä hetkellä kaupungin ja sen yrityksien kokonaisvelka on noin 1,4 miljardia! Ainakin itse olen aina luullut että velat täytyy maksaa takaisinkin, mikäli Turun velka nousee noin 2 miljardiin onko kuntalaisilla enää varaa asua täällä kun veroastetta on nostettava reippaasti?
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: just joo
Verojen nostoon on jo nyt tämän kuralla olevan talouden vuoksi paineita ja ratikan myötä 1,4 miljardin velka taakka nousisi 2...2,5 miljardiin. Sen vuoksi veroja nostettaisiin varmasti 4...5%. Tätä eivät turkulaiset halua ja siksi väki pakenee muualle.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: just joo
1,4 miljardia + 300 miljoonaa ei ole 2...2,5 miljardia. Se on 1,7 miljardia. Sait tästä vastauksesta nolla pistettä ja jäät jälki-istuntoon opettelemaan yhteenlaskua.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: just oo
Lehtorille ymmärsitkö lukemasi tekstin kokonaan? Siinähän sanotaan että lopullinen hinta tulee olemaan vähintään 500 miljoonaa eli 1,4 miljardia +0,5 miljardia on 1,9 miljardia eikä sinun laskemasi 1,7 taisit itse saada ehdot.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Kannattava ratikka
Kun rakennusliitto puhuu kannattavasta ratikasta, ei ole vaikea arvata kenen näkökulmasta on kyse.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Kannattava ratikka
Eikä ay-pampuilla ole koskaan tuottanut tuskaa lisätä julkisia menoja. Niin nytkin.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Ihmettelinkin
mikä on se taho joka on innokkaasti veronmaksajien kukkaroa ryöstämässä. Naivit idealistit eivät hanketta ole osanneet vetää näin voimallisesti.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Ihmettelinkin
Vihervasurit kaiken takana ja yksityisautoilun totaalin blokkaaminen noiden ratikkalinjojen ja niiden avulla tukittavien katujen myötä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Ihmettelinkin
"Kiero suunnitelma": Eiköhän ole jo aika lopettaa tuo vainoharhainen horina "vihervasureista" raitiotiehankkeen takana. Tätä kannattavat toki vihreät, mutta aiempaa selvemmin myös kokoomus, etunenässä Arve ja Kattelus. Ja kaikki muutkin eteenpäin katsovat ihmiset puoluekannasta riippumatta. Vasemmistohan tätä sen sijaan ei näytä kovin laajalti kannattavan, kun tästähän voi joku taloudellisesti jopa hyötyä. Mutta tässä tehdään parempaa kaupunkia kaikille, myös niille joiden on pakko syystä tai toisesta yksityisautoilla.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vihdoin rakennusteollisuus heräilee
Hienoa nähdä, että vihdoin rakennuttajat ja kiinteistönomistajat alkavat pikkuhiljaa tulemaan ratikan taakse Turussakin. Ratikka tuo tullessaan erinomaisia mahdollisuuksia uusille kehityshankkeille ja lisää maanarvoa kaupungissa.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Vihdoin rakennusteollisuus heräilee
Ja kuka maan arvon noususta hyötyy? Siitä hyötyvät vain grynderit. Kuka sellaista haluaa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Ylistykseni ratikalle
Vai niin että houkuttelee raiteiden varteen vaikka mitä . Voin helposti visioida Varissuon kierron varrelle Suurpäänkadun ja Karvataskunkadun liittymäkohtaan bisneskeskuksen. Visiossa ratikat kulkee asuin- ja liiketalojen pilvenpiirtäjien välisellä joukkoliikennekadulla kahden minuutin välein. Ikä-ihmisille palvelut on käden ulottuvilla, ja ratikan ansiosta erään merkkiset mustat autot pysyvät iltaisin keskustan sijaan alueen parkkihalleissa. Asukkaat ovat innoissaan Varisuon uudesta tulemisesta. Aina ratikan nähdessään nämä taputtavat käsiään yhteen ja huutavat kolme kertaa hip hei ja hurraa.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Ylistykseni ratikalle
Sarkasmisi on viiltävää, mutta jotta se toimisi, siinä pitäisi olla jotain järkeä. Ei Varissuo-Kauppatori-linja ole Suurpäänkatu-Karvataskunkatu-linja. Kartta on sinulle tuttu, etsi sieltä Kupittaa ja Itäharju. Etsi muutama yliopisto, etsi TYKS, etsi juna-asema.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Samaa mieltä
Olen samaa mieltä! Raitiovaunu tiivistäisi ja selkeyttäisi Turun kaupunkirakennetta, ja mahdollistaisi autottoman Itäharjun ja Kupittaan!

Rahaahan projekti vaatii, mutta mieluummin velkaannutaan ja investoidaan kuin velkaannutaan ja syödään. Leikkausvaraakin on, esim. vanhusten palveluissa.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Samaa mieltä
" mahdollistaisi autottoman Itäharjun ja Kupittaan!"
- viikonloppuostokset Lidlistä tai Prismasta ratikan kyydillä kotiin...toimii.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Samaa mieltä
Tyypillistä argumentointia. Vedetään joku ääriesimerkki ja liioitellaan muutenkin. Sinun olisi vaan pitänyt viedä tämä vielä pidemmälle: Miten 90-vuotias parkinsonintautia sairastava mummo pääsee ostamaan Prismasta sata litraa maitoa, perunasäkin ja 25 kg kissanhiekkaa, ellei sinne saa ajaa autolla?
Prismaan pääsisi yhä autolla, kyllä sinä sen tiedät. Kukaan ei ole kieltämässä autoilua, mökille saa ajaa Diesel-autolla ja kyllä, jakeluautot liikkuvat vastakin.

Autottomalla Itäharjulla tarakoitetaan ratikan myötä rakennettavaa science parkia, jossa ei ole mikään välttämättömyys liikkua autolla. Jos ratikkaa ei tule, jää se joutomaaksi.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Joopa joo
Varissuolta Raisioon ulottuvan reitin varrelle on tähdellistä saada ratikan käyttäjille tärkeitä palveluja, Kela yhtenä sellaisena. Raisiosta pääsee töihin palvelemaan Varissuolta tulevia asiakkaita. Näin kaikki ovat voittajia. Erityismaininnan voittajista saa tietysti Raision kaupunki, josta tulee entistäkin houkuttavampi asumisen vaihtoehto Turussa töissäkävijöille.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Joopa joo
Menisivätkö Varissuolaiset keskustan kelaan? Ja aikamoinen oletus. Tuo on jo niin paljon käytetty stereotypia alkaa oksettamaan.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Kyl niimbal hullu puhet !
Turun ns. vanhan kaupungin alueella ei yhtään mittavaa rakennusprojektia laiteta alulle ilman mittavia arkeologisia kaivauksia, eli ne on pakko tehdä ainakin osalle aiottua raitiotietä. Se taas tarkoittaa rakentamisen kestävän oletettavasti ainakin 6-7 vuotta ja tuona aikana Turun liikenne on täydellisessä katastrofitilassa. Toriparkki on tämän rinnalla pikkujuttu.

Vielä, kun ottaa huomioon Turun velkatilanteen, niin kaikki " kynnelle kykenevät " asukkaat muuttavat pois, kun laskun loppusumma veronmaksajille alkaa selvitä.

Suunnitteluineen ja rakentamisineen projekti kestää varmaankin 10-vuotta, eli tuona aikana muut liikennemuodot ovat kehittyneet niin paljon, että ajavat raitiotien ohi. Tätä kannattaa " vihreidenkin " ajatella.

Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.