Lukijalta: Raitiotie harventaa pysäkkejä

Pitäisi olla selkeä koko sivun kartta ja juttu siitä, mihin tulevan raitiotien pysäkit on suunniteltu. Nyt ne ovat netissä löydettävissä, mutta siellä ne eivät ole läheskään kaikkien tavoitettavissa, jos ei osaa tai ei ole mahdollisuutta käyttää nettiä.

Asuntoalueilla Hepokulta ja Nättinummi pysäkkien tiheys harvenee puoleen nykyiseen bussiliikenteeseen verrattuna.

Esimerkiksi Niitunniskan päiväkodin kohdalla on nyt pysäkki, joka tulevaisuudessa siirtyisi noin puolen kilometrin päähän Punaisen Ristin Konttitorin lähelle Satakunnantien risteykseen.

Tuskin Runosmäessäkään moni ilahtuu, kun Signalistinkadun ja Nostoväenkadun julkinen siirtyy jonnekin Piiparinpolulle saakka.

Signalistinkadulle mahdollisesti tuleva palvelulinja, joka kulkisi 1–2 kertaa tunnissa ei ole mitään verrattuna nykyiseen 7–8 minuutin välein kulkevaan vuoroon.

Hepokullan koulun tai Nättinummessa Eskonkatu 8–11 asukkaiden pysäkki siirtyisi nykyisestä 300 metristä yli puolen kilometrin päähän.

Länsinummen noin kilometrin mittaiset liityntämatkat ratikan takia ovat myös täysin naurettavia.

Hyvin harva näiden mainittujen alueiden asukas kaipaa raitiotietä nykyisten sujuvien bussiyhteyksien tilalle.

Talvella jäinen asfaltti ja syksyn sateiset säät eivät juurikaan houkuttele kävelemään pysäkeille, vaan ne tulevat taatusti lisäämään yksityisautoilun määrää pysäkkien harvetessa, vaikka kuinka vihreät kuvittelevat raitiotien lisäävän julkisen liikenteen käyttöä.

Koko hanke olisi vielä peruttavissa, kun mitään ei ole vielä aloitettu, eikä kiskoja rakennettu.

Tästä asiasta olisi pitänyt kirjoittaa jo viime keväänä ennen kunnallisvaaleja, mutta parempi myöhään.

Simo Laaksonen

Leena Jokinen

Turku

Harva näiden alueiden asukas kaipaa raitiotietä nykyisten sujuvien bussiyhteyksien tilalle.

Kirjoita uusi viesti



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Runosmäki kehityksen ulkopuolelle
Uskomattoman näköalaton ja suorastaan populistinen väite. Kyllä, pysäkkivälit pitenee. Ja syystä. Tosin eihän raitiotie tule olemaan AINOA osa joukkoliikennettä. No, ehkä ihan hyvää tekis ihmisille kävellä edes hitusen, eikä odottaa, että kaikki tapahtuu kotiovella. Maailma on tuolla ulkona. Nauttikaa ruuhkaisista busseista 2030, kun kerta nyt jo toimivat niin hyvin.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Runosmäki kehityksen ulkopuolelle
Mitä ihmettä taas? Puhutaan joukkoliikenteestä, ei kävelystä. Joukkoliikenteen pitää olla mahdollisimman helposti saavutettavissa ja sujuva käyttää, kun mennään esim. töihin, kouluun tai kauppoihin. Kävelyä harrastetaan vapaa-aikana.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Runosmäki kehityksen ulkopuolelle
Tuota vartenhan tulee kaupunkipyöräasemat. Samalla tavalla Helsingissäkin metroasemien janjoukkoliikennesolmujen lähistöille tulee pyöräasemia. Aluksi tänä vuonna ilmestyvät pyörät ilmestyvät keskustaan, mutta jos ja kun ratikka tulee, niin saadaan sellaiset päätepysäkeillekin.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Runosmäki kehityksen ulkopuolelle
Lol, 'kävelyä harrastetaan vapaa-aikana' :D

No, sen kyllä huomaa, yksin autossa 1km kauppamatka sen sijaan että kävelisi kauppaan ja takaisin. Koska kävely on harrastus, ei liikennettä...

Kävely on itse asiassa ainoa liikennemuoto jota käyttää prosentin tarkkuudella 100% työmatkalaisista.

Toki pysäkkien väli tulee olemaan ongelma, omalla työmatkallani bussipysäkit ovat jo niin kaukana sekä lähö- että loppupisteestä että jos pyörällä ei pääse, kävelen mieluummin koko matkan koska ajallisesti 5km matkalle tulee eroa noin 5-15 minuuttia riippuen siitä että osuuko bussi pysäkille hyvin vain huonosti.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Tiesitkö
Pysäkkien harventaminen puoleen tekisi hyvää nykyisillekin bussilinjoille ja ratkaisisi nykyliikenteen pääongelman;bussi on liian hidas aktiiviväestölle. Jos tämä on ratikan valtti pitäisi parannusta kokeilla ensin olemassaolevilla bussilinjoilla.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Tiesitkö
Runosmäen Pohjoiskaari - kauppatori 9 min. Eipä taida ratikka olla nopeampi.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Tiesitkö
Pysäkkien nykyinen tiheys ei ole hidastava tekijä bussiliikenteessä vaan mutkaiset reitin alueilla, joisyta tulee vain harvoin matkustajia. Esim. Varissuolle mennessä, jompikumpi 32 tai 42 saisi ajaa suoraan Kalevantietä, nopeuttaisi ainakin työmatkaliikennettä. Nyt hidastava pakkokoukkaus joka kerta Kalevantieltä poiketen tielle, jossa bussinkuljettajat eivät kuulemma liukkaalla edes haluaisi ajaa ja josta ei useimmiten tule yhtään matkustajaa. Pysäkkien harventamiset harmittavat käyttäjiä aina suuresti. tätä eivät tajua ne jotka eivät käytä bussia säännöllisesti ja käyttävät sitä vain humalassa ollessaan halpana taksin korvikkeena.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Tiesitkö
Kalevantien suuntaisesti se ratikkakin menisi ja ympärillä olisi 15 000 asukasta. Suoraa reittiä, eikä mitään koukerointia.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Superbussi aivan samalla tavalla..
Olisi hyvä ymmärtää, harvempi pysäkkiväli ei ole raitiotietekniikan asettama rajoite, vaan suunnittelijoiden tekemä valinta.

Tällä halutaan nopeuttaa matkantekoa. Esimerkiksi Hepokullasta pääsee torille vain viidellä pysähdyksellä.

Myöskin nivelbussi (eli superbussi) toisi mukanaan pysäkinvälien harvenemisen. Palvelutaso sekä turvallisuus seisomapaikoilla kylläkin ovat paremmat raitiovaunussa.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Superbussi aivan samalla tavalla..
Ei harvene lainkaan niin paljon superbussien kuin ratikan kyseessä ollen. Ratikka on kaikin tavoin ihan onneton juttu turkulaisten kannalta.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Superbussi aivan samalla tavalla..
Ja kun lukee selvityksen huomaa, että ihan yhtä paljon on pysäkkejä molemmilla.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Parempi palvelutaso
Tarvetta pysäkkimäärän tiivistämiseen on tulossa joka tapauksessa riippumatta joukkoliikennemuodon ratkaisusta. Vaikka tekstissä puhutaan raitiotiestä myös superbussin pysäkkivälit ja reitit on suunniteltu samoiksi. Lisäksi myös runkobussiuudistuksessa tiivistämistä tehdään.

Suurempi nopeus, parempi täsmällisyys, linjan sekä pysäkkien parempi taso houkuttelevat tunnetusti kyytiin enemmän matkustajia kuin jatkuvasti pysähtelevä bussi. Joillakin matka pysäkille väistämättä pitenee, mutta keskimäärin palvelutaso kaikilla paranee.

Voitte myös tietysti alueella taistella sen eteen, että ensimmäiseksi linjaksi valittaisiin Raision haara.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Parempi palvelutaso
Ei pysähtely ärsytä, vaan turhat kierrokset sivuteillä, joissa ei tule yhtään matkustajaa kyytiin!
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Mateluraitiotie
Raitiotien nopeus perustuu pitkiin pysäkkiväleihin. Isoa möhkälettä ei ole järkevää kiihdyttää ja jarruttaa jatkuvasti. Siihen kuluu sekä energiaa, että aikaa kohtuuttomasti. Se tarkoittaa, että ihmisten kävelymatkat pitenevät ja hankaloituvat, eli ihmisten keskimääräiset matka-ajat pitenevät aivan kuin olisi ainainen ruuhka-aika. Sana "pika" on sitä kuuluisaa muunneltua totuutta.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Mateluraitiotie
Nopeampi se on pyaähdysten kanssa kuin bussi tai superbussi, eli mitäs ne sitten ovat, jos ratikka on mateleva?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Mateluraitiotie
Ratikka ja superbussi ovat ihan yhtä nopeita, koska niille tulee omat kaistat. Mutta miksi hitossa ne pitää Kauppatorille tunkea. Miksei vaihto-hubi voisi olla matkakeskuskessa?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Mateluraitiotie
"Miksei vaihto-hubi voisi olla matkakeskuskessa?" kysyy hän, mutta sitten pitäisi vaihtaa bussiin matkakeskuksessa kun on torille menossa, eli matka-aika pitenisi entisestään näillä "pika" ja "super" systeemeillä. Sen lisäksi jotta aikaa kuluisi niille harvoille pysäkeille kävelyyn. Eipä paljon houkuttele. Samalla vaivalla voi kävellä kotoa torille ilman sitä superpikarötisköä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
I-alue
Joku kun vielä pohtisi edes sen verran, että mihinköhän ne kiskot Eskonpolulla saadaan mahtumaan niin että autot mahtuisivat jatkossa myös kulkemaan. Ei järjen häivää välillä näissä suunnitelmissa.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: I-alue
Raitiotien tai superbussin reitti ei kulkisi missään vaiheessa Eskonpolkua pitkin vaan Eskonkadun nykyisen linjauksen itäpuolelta.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: I-alue
Eskonpolulle ei ole raiteita tai superbussireittiä tulossa. Kaupungin raitiotiehankesivulla on tarkat kuvat nykyisistä reittivaihtoehdoista.

Ei järjen häivää välillä näissä kommenteissa. Tutustukaa aiheeseen kun materiaalia on saatavilla!
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Kiitos huomioistanne
Vai noin on asiat. Pikaratikka on hieno kapine, jos matkustaa päätepysäkiltä päätepysäkille. Tosin niinhän on superbussinkin laita. Jos pysäkkien välimatkojalisätään niin samalla huononee myös palvelutaso. Ihmeelliseltä tuntuu, etteivät raitiotien kannattajat ole huomanneet esittämäänne ratkaisevan tärkeää faktaa
Jotenkin alkaa tuntua, että raitiotietä haluavat ovat liikkeellä ketunhäntä kainalossa. Taidetaan vaan haluta rahaa pois budjetista aivan samoin perustein kun Hirvensalon sillan rakentamisessakin. Tehdään vaikka turhia investointeja, kunhan saadaan rahaa poltettua pois sosiaali, terveys, koulutus ja vanhuspalvelusta. Raakalaismaista politiikkaa jos näin menetellään.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Kiitos huomioistanne
Öh... En ymmärtänyt kommenttisi punaista lankaa. Tuskin olin ainoa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Kiitos huomioistanne
Ai kalliita investointeja tehdään vain rahan tuhlaamisen ilosta? Milloin halvalla ollaan saatu hyvää sitten? Halvalla saa väliaikaista ja se vasta rahan poisheittämistä onkin, kun jokatapauksessa se aikaa kestävä vaihtoehto pitää tehdä. Typerää tehdä superbussi kolmeksikymmeneksi vuodeksi.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Kiitos huomioistanne
En ole samaa mieltä vihreiden tavoitteista muuten kuin ketunhännän osalta. Vihreillä on pakkomielle, mania, saada Turkuun ratikka riippumatta mitä se maksaa tai keitä se palvelee. Olen kyllä jo paljon aiemmin ihmetellyt pysäkkikarttaa, Uudenmaantietä kulkevassa linjausvaihtoehdossa ei ollut pysäkkiä hautausmaan kohdalla. Ajattelivatko vihreät että mummot rollaattoreineen sujuvasti köpöttävät kilometrin lähimmälle pysäkille? Vai ovatko vihreät ajatelleet yleensäkään yhtään mitään ratikan todellisuudesta?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: I-alue
Raitiovaunu ja auto kulkevat samalla kadulla peräkkäin.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Vast: I-alue
Auto ja pikaraitsikka/ superbussi eivät kulje samoilla kaduilla. Piste. Muuten ei puhuta pikaraitsikasta vaan raitsikasta.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Tiesitkö
PK:lle. Tätä samaa asiaa, kummaa ketunlenkkiä Prisman kahdalla ja vielä molemmilla linjoilla, sitä olen ihmetellyt ja joskus kommentoinutkin.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pysäkit
Joskus aikojen alussa sanottiin selväsanaisesti, että pikaraitsikan pysäkit tulevat olemaan harvemmassa. Koska muuten pikaraitiotie ei ole pika. Sittemmin tuosta on vaiettu. Toki löytyy suunnitelmien reittikaavioista. Laskin Varissuon linjan pysäkit nyt ja raitsikkatapauksessa, suhde 17/ 9. Kommentoin tästä sinne mihin pyydettiin kommentteja.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.