Hyvän palvelun pankki

Mielipideosastolla oli 18.8. kysymys "missä hyvän palvelun pankki"? Olen eläkkeellä oleva muutama vuosi sitten kauniiseen Turkuun muuttanut. Joudun paljon käyttämään pankkien erilaisia palveluja minulle varsin uusienkin asioiden selvittelyssä ja vaihtoehtojen valinnassa. Nykyajan tekniikkaa ei ole apunani.

Peruspankkini konttoreissa ei ole jonotusnumeroita. Ruuhkia en juuri ole havainnut, vaikka käyn eri aikaan päivästä. Asioidessani joudun joskus tekemään ns. tyhmiäkin kysymyksiä, mutta koskaan en ole tuntenut olevani ei toivottu asiakas.

Tunnelma ei suinkaan ole surullinen tiskin kummallakaan puolella, vaan saatamme vaihtaa muutaman sanan muustakin kuin ilmoista henkilökunnan kanssa. Toki koetan myös osoittaa kiitollisuuttani hyvästä palvelusta vaikkapa hymyllä saatuani asiani ripeästi toimitetuksi. Toivottavasti ei palveluja paljon supisteta ja tehdään hyviä virkailijavalintoja. Meillä asiakkailla on valinnan mahdollisuuksia.
Kriittinen asiakas