Kaikilla ei ole päätettä

Asioidessani Auriassa (tai Puhelinlaitoksella, kuten vieläkin sitä mielessäni kutsun), oli laskunmaksujonossa useita, enimmäkseen eläkeikäisiä asiakkaita. Nuori miesvirkailija kuului vanhemmalle herrasmiehelle selittävän, miten paljon parempi tämän olisi maksaa kotipäätteen tai pankin kautta. "Mutta maksun se pankki palvelustaan ottaa", vastasi asiakas. "No jonkun pienen, mutta kalliimmaksi teille käy tulla tänne bussilla."

Uskoisin, että useimmilla eläkeläisillä on kausikortti, jolloin samaan hintaan saa ajella vaikka päivät pääksytysten. Ei oikein kivalta kuulosta tällainen asiakkaan valinnan arvosteleminen; eikös asiakas ole aina oikeassa? Se varsinkin kuulostaa vähän hölmöltä, kun muna opastaa kanaa, eli virkailija ojentaa omien vanhempiensa tai isovanhempiensa ikäisiä asiakkaita.

Onkohan Aurialla annettu asiakaspalveluun tällaiset ohjeet, että pitää olla tekemässä itseään tarpeettomaksi, kun pitää suostutella kaikki laskunmaksajat päätteelle?
Vielä valitsen itse

Aloita keskustelu tästä jutusta



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.