Liikunta kohottaa
kuntoa ja mielialaa

Olen niitä tavallisia mattimeikäläisiä, joiden iloksi on suotu liikunta ja joka arvostan sitä sen kaikissa eri muodoissa.

On myös selvää, että liikunnalla on huomattavan suuri merkitys mielialaan, ja nimenomaan sitä kohottavasti.

Ennen kuntoilun aloittamista on syytä kuitenkin tehdä perusteellinen lääkärintutkimus, ja sopia oman hoitavan lääkärin kanssa mikä liikunnanlaji olisi sopiva.

Mielestäni 15-30 minuuttia joka päivä tai kolme kertaa viikossa kävellen, hölkäten, juosten, pyöräillen tai uiden on sopiva määrä. Kannattaa vielä muistaa että on aloitettava Tahko Pihkalan neuvoin; että ei matka tapa vaan vauhti eli se kuinka lujaa menet.

Huolimatta liikunnan parantavasta vaikutuksesta on vielä syytä muistaa ettei yksistään se pudota painoa vaan on katsottava myös mitä syö. Kunto kyllä ajan mittaan paranee.
A-E Seppänen

Aloita keskustelu tästä jutusta



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.