Syy typerissä päätöksissä

Sähköpostin ystävä kauhisteli vakuutuksen myyntiä postin tiskiltä (TS 12.4.). Kohta saa ihmetellä pankissa kävijätkin elleivät jo ihmettele. Syy ei kuitenkaan ole tiskillä (mullanrajassa) työskentelevien, joten ei tehdä heidän päivästään enempää kurjaa mitä se jo on. Ylimmät päättäjät tässä kuuluvat sylkikupiksi, eivät ne, jotka typerät päätökset joutuu toteuttamaan.

Taas suljetaan postikonttoreita ja asiamiesposteja kehutaan. Uudelle aloittavalle asiamiespostille luvataan suu vaahdossa miten vähän siitä on työtä ja miten paljon se tuo asiakkaita liikkeeseen. Työmäärä on moninkertainen luvattuun nähden, mutta tästä työstä ei täyty liikkeen kassa. Eikä vakuutuksen myyjän taskut.

Onhan palvelutkin parantuneet. Nyt jakaja raahaa pakettimme kotiovelle asti, tähän tietysti kuluu aikaa ja loppupää jakoreitistä saa postinsa vähän myöhemmin, koska samalla henkilömäärällä työt tehdään. Siinä on ukko-ja akkakööreillä taas rutinan aihetta ja kukapa ne haukut saisi ellei se ketjun alimmainen lenkki.

Ilmeisesti tänä päivänä päättäjät pitävät tavallista tallaajaa sen verran yksinkertaisena, ettei huononnuksia (konttorien lopetuksia) huomata, kun rummutetaan telkkaria myöten miten hyvä palvelulaitos posti on.

Syy ei ole niiden keitä haukutaan. Tänä päivänä varsinkin pankin ja postin asiakaspalvelussa oleva joutuu toteuttamaan niin seinähulluja ja rahanahneita ideoita, että sääliksi käy kun sivusta seuraa ja seurattu on. Jaksamista teille.
Ei onneksi tullut pankin tätiä