Kauppojen melu karkottaa asiakkaan

Nykyään asiakkaan ei anneta tehdä rauhassa ostoksiaan.

Esimerkiksi tavarataloissa hänet pakotetaan kuuntelemaan nuorison jumputtavaa disco-musiikkia tai paikallisradioiden hölöpölö-juontajia.

Pikkukaupoissa henkilökunta on usein parikymppistä, mutta asiakaskunta enimmäkseen keski-ikäistä. Sen sijaan, että näissä kaupoissa olisi otettu huomioon asiakkaiden viihtyvyys eli laitettu radiot ja kasetit kokonaan pois tai ainakin hiljemmalle, niissä pauhaa nuorison bum-bum-musa.

Onneksi näistä liikkeistä pääsee samantien ulos. Vien rahani muualle.

Nelihenkinen perheemme vaihtoi viime talvena uuteen ostospaikkaan. Syynä oli yksinkertaisesti se, että edellisessä automarketissa meinasivat mennä hermot.

Maksavat asiakkaat eivät enää jaksaneet kuunnella liian kovaa soitetun musiikin ja pylväissä pauhaavien televisioiden välistä volyymisotaa. Varsinkin tv-monitoreissa kirkuvat ja karjuvat Disney- filmit olivat piste i:n päälle.

Onneksi löysimme toisen kauppaketjun marketin, jossa televisioita on vain myynnissä ja jossa taustamusiikki on sovitettu asiakkaiden korville sopivaksi.

Meidän perhe katsoo televisiota ja kuuntelee musiikkia kotona. Kaupassa haluamme tehdä ostoksia - rauhassa.

PT
Turku