Kirkon kampanja
on ajanmukainen

Entiselle yhteisvastuukerääjä, kirjoituksesi (TS 11.2.) ei onnistunut yllättämään. Jotain vastaavaa oli kai odotettavissakin. Edustat ilmeisesti sitä vanhaa, konservatiivista, etten sanoisi tekopyhää katsontakantaa, johon kirkko on viimeinkin uskaltamassa tehdä pesäeron.

Mielestäni mainos (JumalAuta) on paras ja tyylikkäin kirkon tuottama ja ennenkaikkea todellinen näkemys siitä, mitä nuorten elämä on.

Niin suuri järjestelmä kuin kirkkokin on, se ei saa jäädä entisten yhteisvastuukeräilijöiden vanhoilliseen hirttosilmukkaan roikkumaan.

Itse olen nuori ja myös työskentelen nuorten kanssa. Uskallan väittää, että mauttomuutta edustavat vain ne, jotka yhden sanan vuoksi jättävät osallistumatta keräykseen, joka on aatteella käynnistetty.

Kirkko uudistuu vain aikaansa kuulemalla, ei jäämällä yksisilmäisten uskovaisten kinkeripiiriksi.

Usko tai älä

Aloita keskustelu tästä jutusta



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.