Mainos:

Asiantuntijat saman katon alta

Yhteydenotot kanavoidaan oikeille asiantuntijoille tiimin sisällä.
Yhteydenotot kanavoidaan oikeille asiantuntijoille tiimin sisällä.

Puutorin laidalla olevan kivitalon kattoa koristaa tuttu, oranssi logo. Sadan vuoden ikään ehtinyt OP Turun Seutu on pitänyt kulmatalossa pääkonttoriaan jo 1950-luvun alkupuolelta lähtien. Mitä moni yrittäjäkään ei tiedä on, että kuusikerroksinen rakennus kätkee sisäänsä muutakin kuin pankkipalveluita. Yritysasiakkaalle se on varsinainen asiantuntijatavaratalo, josta saa neuvot niin pankki- kuin vakuutusasioissakin.

- Tässä talossa työskentelee OP Turun Seudun, Pohjola Vakuutuksen ja Ilmarisen asiantuntijoita, jotka ovat kaikki yritysasiakkaittemme käytettävissä, OP Turun Seudun asiakkuuspäällikkö Maria Virta kiteyttää.

Virran lisäksi talon kattoterassilla olevaan neuvottelutilaan ovat kokoontuneet OP Yrityspankin rahoitusjohtaja Pekka Paju, Pohjola Vakuutuksen asiakkuuspäällikkö Mika Barck, OP-Henkivakuutuksen asiakkuuspäällikkö Anne Saha ja Työeläkeyhtiö Ilmarisen asiakaspäällikkö Petri Kyynäräinen. Kaikki ovat tuttuja toisilleen, sillä yhteyttä asiakkuustiimin kesken pidetään päivittäin.

Petri Kyynäräinen on tullut joukkoon vajaa vuosi sitten, mutta muut ovat olleet talossa jo vuosikymmenen tai kaksi. Tehtäväkiertoa suositaan, joten moni on ollut myös sisaryrityksessä töissä.

OP Turun Seudun Yrityspankissa asiakasvastaavana toimivan Maria Virran kokoama asiakkuustiimi tunnistaa laaja-alaisesti asiakkaan tarpeita, tavoitteena rakentaa niihin liiketoimintalähtöisiä ratkaisuja.

- Minun erityisosaamiseni on yritysrahoitus, Virta toteaa

Pohjola Vakuutuksen Mika Barck kartoittaa asiakkaan kanssa myös liiketoiminnan riskejä ja miettii, mitkä syyt voivat johtaa sen keskeytymiseen. Yritysvakuutus ei aina ole ainoa vastaus.

- Minulla on aika samanlainen rooli kuin Maria (Virralla), vaikka toimimme eri aloilla. Me olemme kiinteässä yhteydessä asiakkaaseen ja tehtävämme on ymmärtää asiakkaan liiketoimintaa, Barck kuvailee. Jos havaitsen, että Pekka (Pajun) asiantuntemus rahoituksesta, tai Anne (Sahan) asiantuntemus lisäeläkevakuuttamisen ratkaisuista, olisivat vastaus asiakkaan ongelmaan, esittelen asiakkaan heille, Barck jatkaa.

Asiakassuhteet ovat pitkiä ja monialaisia. Moni vaihtaa tehtävää vuosien varrella talon sisällä, joten myös kollegoiden työkenttä on tuttua.
Asiakassuhteet ovat pitkiä ja monialaisia. Moni vaihtaa tehtävää vuosien varrella talon sisällä, joten myös kollegoiden työkenttä on tuttua.

Asiakkaat tunnetaan

Pitkät työsuhteet ja vankka asiantuntemus on johtanut myös pitkiin asiakassuhteisiin. Toimiminen pitkäjänteisesti monialaisen tiimin kanssa on asiakkaan kannalta helppoa.

- Asiakkaalta säästyy aikaa, kun hänet tunnetaan ja ratkaisuvaihtoehtoja on mietitty tiimin kesken jo ennen tapaamista, Anne Saha toteaa.

Myös Petri Kyynäräinen, jonka työnkuvaan kuuluu työeläkevakuuttaminen, kiittelee talon hyvää asiakastuntemusta.

- Ensimmäinen tapaaminen asiakkaan kanssa on paljon antoisampi, kun hänen liiketoimintaansa ymmärretään jo monesta näkökulmasta. Näin pääsen heti suosittelemaan juuri hänen yritykselleen sopivia palveluitamme. Talossa on valtava määrä osaamista, jota voimme hyvillä mielin tarjota, Kyynäräinen iloitsee.

Asiakkaan kannalta on hyödyllistä, mikäli hänen liiketoimintaansa tutustuu useampi asiantuntija.
Asiakkaan kannalta on hyödyllistä, mikäli hänen liiketoimintaansa tutustuu useampi asiantuntija.

Asiat ratkotaan tiimissä

Tiimityöskentely on Pekka Pajun mielestä antoisaa ja asiakkaan kannalta erityisen hyödyllistä.

- Kun useampi asiantuntija tarkastelee asiakkaan liiketoimintaa ja on mukana rakentamassa sitä, löytyy enemmän näkökulmia. Tästä on yrittäjälle tietenkin apua.

Mika Barck muistuttaa, että yhteistyöllä asiakkaalle voidaan myös luoda palveluportfolio, jossa ei ole päällekkäisyyksiä.

- Toisaalta ei jää myöskään katvealueita, kun asiakkaan liiketoiminnasta keskustellaan tiimissä, Anne Saha täydentää.

Kenen puoleen uuden yritysasiakkaan tulee talossa sitten kääntyä?

- Ihan kenen vain, kuuluu vastaus yhdestä suusta.

Asiakkaan palveluita voidaan kartoittaa kasvotusten, verkkopalvelun, sähköpostin tai puhelimen välityksellä.

- Yritykselle parhaat ratkaisut syntyvät yhdessä keskustellen, Virta toteaa.

Ilmarisen asiakaspäällikkö Petri Kyynäräinen, Pohjola Vakuutuksen asiakkuuspäällikkö Mika Barck, OP Yrityspankin rahoitusjohtaja Pekka Paju, OP Turun Seudun asiakkuuspäällikkö Maria Virta ja OP-Henkivakuutuksen asiakkuuspäällikkö Anne Saha toimivat saman katon alla.
Ilmarisen asiakaspäällikkö Petri Kyynäräinen, Pohjola Vakuutuksen asiakkuuspäällikkö Mika Barck, OP Yrityspankin rahoitusjohtaja Pekka Paju, OP Turun Seudun asiakkuuspäällikkö Maria Virta ja OP-Henkivakuutuksen asiakkuuspäällikkö Anne Saha toimivat saman katon alla.

Ota yhteyttä:
op.fi
Puh. 0100 05151
turun.seudun.yrityspankki@op.fi