Mainos:

LähiTapiola Varsinais-Suomi on yrittäjien ensisijainen vahinkovakuutusyhtiö

Jani Kolmonen ja Hanna Kanervo ovat LähiTapiola Varsinais-Suomen yhteyshenkilöitä.
Jani Kolmonen ja Hanna Kanervo ovat LähiTapiola Varsinais-Suomen yhteyshenkilöitä.

Noin 30 % varsinaissuomalaisista yrittäjistä käyttää ensisijaisena vahinkovakuutusyhtiönään LähiTapiolaa. Tämä tekee LähiTapiola Varsinais-Suomesta oman alueensa markkinajohtajan.

Asiakkuuspäällikkö Hanna Kanervon mukaan LähiTapiola Varsinais-Suomen suosio perustuu yrittäjien saamaan henkilökohtaiseen asiakaspalveluun.

- Olemme turkulainen yhtiö, jossa yrittäjiä palvelevat ihmiset, eivät palvelunumerot. Monet asiakkaamme ovat tulleet tutuiksi vuosien saatossa, joten tunnemme heidän liiketoimintaansa ja osaamme arvioida heidän tarpeitaan, keskisuuria ja suuria yrityksiä palveleva Kanervo kertoo.

LähiTapiola Varsinais-Suomessa jokaista asiakasta palvellaan henkilökohtaisesti. Henkilökohtaisen palvelun laatu on myös tutkitusti tärkeä tekijä vakuutusyhtiökumppanin valinnassa.

Asiakkaan ehdoilla

Henkilökohtainen palvelu lisää sekä Kanervon että yritysasiakaspäällikkö Jani Kolmosen mielestä työn mielekkyyttä. Molemmat ovatkin olleet alalla jo pitkään.

- Kun yhteyshenkilö on perehtynyt asiakasyritykseen, voi hän myös reagoida nopeasti muuttuviin tilanteisiin, pk-yrityksiä hoitava Kolmonen toteaa.

Kolmonen ymmärtää, että yrittäjällä on monta muuta asiaa mietittävänä kuin vakuutukset. Siksi on hyvä, että vakuutusyhtiössä on joku, joka tuntee hänen liiketoimintaansa ja elää sen mukana – kasvussa tai kriisissä.

- Kerromme asiakkaalle aina, millaisia riskejä me näemme. Loppu viimeksi on aina asiakkaan valinta, millaisen riskin hän on itse valmis ottamaan ja mitä hän vakuuttaa, Kanervo muistuttaa.

Yhteydenpitoon vakuutusyhtiön kanssa on monta keinoa, joista asiakas voi valita itselleen sopivimmat. Kanervo tapaa asiakkaansa säännöllisesti – nykyään usein myös verkkotapaamisena – ja käy vakuutustilanteen läpi.

- Käytössä on tietysti myös digitaaliset palvelut ja monet haluavatkin käyttää henkilökohtaisen palvelun ja digipalveluiden yhdistelmää tilanteesta riippuen, Kolmonen kertoo.

Hanna Kanervo ja Jani Kolmonen tuntevat asiakkaansa. ”Silloin muuttuviin tilanteisiin on helppo reagoida.”
Hanna Kanervo ja Jani Kolmonen tuntevat asiakkaansa. ”Silloin muuttuviin tilanteisiin on helppo reagoida.”

Vastuullisia tapahtumia

LähiTapiola Varsinais-Suomi on yrityksen arjessa mukana muulloinkin kuin vahingon sattuessa. Yhtiö haluaa parantaa yrittäjäasiakkaittensa turvallisuutta ja yhteistyömahdollisuuksia ja järjestää siksi näitä asioita edistäviä asiakastilaisuuksia.

- Ensiapukoulutukset ja työturvallisuuskorttikoulutukset vähentävät riskejä. Lisäksi teemme esimerkiksi sähkökaappien lämpökuvauksia, koska se vähentää vahinkojen syntymisen mahdollisuutta, Kanervo kertoo.

Suosittuja ovat myös yrityksille järjestettävät tapahtumat, kuten LähiTapiolan Yliopistonkadulla sijaitsevassa Elämänturvatalossa pidetyt maksuttomat laki- ja sijoitusaamut. Tapahtumissa yrittäjille avautuu mahdollisuus kuulla yritykselle tärkeistä asioista sekä verkostoitua samalla muiden alueen yrittäjien kanssa.

Turkulainen taustatiimi

Oman yhteyshenkilön lisäksi turkulaisesta yhtiöstä löytyy oma korvauspalvelu, vahinkotarkastajat ja riskipäällikkö.

- Yhteyshenkilön tehtävä on tuntea asiakas ja hänen liiketoimintansa. Tiedämme paljon vakuutuksista, mutta erityistilanteisiin talosta löytyy aina asiantuntija, jonka puoleen voi kääntyä, Kanervo kiittelee.

Kolmosesta on hienoa, että LähiTapiola Varsinais-Suomessa tehdään tiivistä yhteistyötä eri toimintojen, kuten myös paikallisen korvauspalvelun kanssa. Tämä helpottaa asiakkaan asiointia ja parantaa palvelukokemusta.

- Olemme paikallinen ja ketterä yhtiö ja meillä on laaja valikoima tuotteita. LähiTapiolan tarjonnasta löytyvät tuotteet vahinkovakuutusten lisäksi myös eläke- ja sijoitusvakuutuksiin, Kolmonen kiteyttää.

Lue lisää