Mainos

Kuumat markkinointitarvikevinkit!

Moni suomalainen yritys painii kesäkaudelle saman ongelman kanssa. Hyvien säiden sattuessa kohdalle, asiakkaat lähtevät nauttimaan Suomen suvesta ja omaa toimintaa pitäisi saada vietyä sinne, missä asiakkaat milloinkin liikkuvat. Kun kesällä nautitaan markkinoista, festareista ja toripäivistä, niin syksyisin suunnataan erilaisille messuille ja myyntipäiville.

Niin suuret, kuin pienet toimijat kohtaavat saman ongelman: Millaisilla tuotteilla ja ratkaisuilla saisi oman yrityksen tarjonnan asiakkaiden tietoisuuteen ja näköhermoille? Markkinointitarvikkeiden verkkokauppaan erikoistunut Markkinointitarvike.fi on jo useamman vuoden ajan ratkottanut tämän tyylisiä ongelmia.

Vinkit täydelliseen messuosastoon

Markkinointitarvikkeen myyntijohtaja, Niko Tuovola, on kokenut messukonkari, joka tietää, mitä kannattaa ottaa huomioon, kun suuntaa messuille tai myyntitilaisuuteen.

”Ensin kannattaa miettiä, mitä kaikkea rekvisiittaa tarvitaan mukaan. Riittääkö esimerkiksi pelkkä teltta, vai tarvitaanko esimerkiksi laskutilaa tai lisää näkyvyyttä tuovia tuotteita, kuten mainoslippuja. Jos haluat asiakkaiden jäävän pidemmäksi aikaa kuuntelemaan myyntipuheita, niin kannattaa järjestää osastolle istumapaikkoja”.

”Kun on muodostanut jonkinlaisen kuvan osaston varusteista, pitää miettiä oman messupisteen sijaintia. Messuosaston sijoittamisessa kannattaa miettiä tapahtuman kulkusuuntia ja sitä, missä kävijät muutenkin liikkuvat.”

”Kun messuosaston paikka on saatu päätettyä, niin pitää miettiä, miten osaston saa näkymään mahdollisimman kauas. Surf ja beach flagit ovat helppo keino lisätä osaston näkyvyyttä ja korkeutta, eivätkä ne käy liiaksi kukkarolle. Kesällä ulkotapahtumissa huonekorkeus ei tuote ongelmia, joten myös teltan suhteen voi huoletta ottaa korkeamman mallin käyttöön. Luonnollisesti osaston visuaalinen ilme kannattaa pitää yhtenäisenä”

”Tärkeää on myös miettiä messuilla käytettäville tuotteille useampia käyttötarkoituksia. Teltat palvelevat usein monta vuotta, kun taas esitetelineitä ja A-telineitä voi helposti käyttää päivittäin toimistolla ja kivijalkamyymälässä erilaisten messujen lisäksi. Kannattaa kerralla panostaa sellaisiin tuotteisiin, joille riittää käyttöä, niin rahoille saa parhaan mahdollisen vastineen.” Myyntijohtaja Tuovola ohjeistaa.

”Verkkokauppa mahdollistaa laajan valikoiman lisäksi edullisen hinnoittelun ja olemme ottaneet tavoitteeksi tarjota markkinointitarvikkeita Suomen edullisimpaan hintaan. Tähtäämme myös siihen, että kun asiakas ottaa yhteyttä, niin hän saa kaiken tarvitsemansa kerralla.”, Tuovola kertoo.

”Esimerkkinä voisin mainita, että jos asiakas tarvitsee myyntiteltan, niin graafikkomme voi hoitaa teltan ulkoasun kuntoon ja myyntitiimimme varmistaa, että asiakas saa kerralla tarvittavat lisävarusteet, kuten teltanpainot tai myyntipöydän. Nopeiden toimitusten lisäksi haluamme, että asiakas saa kerralla hoidettua kaiken kuntoon. Voin rehellisesti sanoa, että moni ensimmäistä kertaa meiltä tilaava asiakas ottaa myös uudelleen yhteyttä, jos tarvetta uusille tuotteille ilmenee. Luonnollisesti olemme tästä todella iloisia ja pyrimmekin luomaan pitkiä asiakassuhteita”, Tuovola sanailee.

Tarvikkeet kondikseen

Markkinointitarvikkeen yhdeksi hittituotteeksi ovat nousseet erilaiset myyntiteltat ja etenkin nopeasti kasattavat pop up -teltat nauttivat asiakkaiden suosiota. Erilaiset teltat ovat erinomainen keino viedä omat tuotteet ja palvelut perinteisen kivijalkamyymälän ulkopuolelle, kun asiakkaat siirtyvät kesäkaudella turuille ja toreille.

Luonnollisesti teltat toimivat mainiosti myös messuilla ja erilaisissa myyntitilaisuuksissa. Käyttömahdollisuuksiensa puolesta pop up -teltta on monipuolisimpia markkinointivälineitä ja se palvelee ongelmitta monta vuotta. Markkinointitarvikkeen teltat ovat helppoja ja nopeita kasata ja purkaa, joten niiden käyttäminen on vaivatonta. Samalla puhelinsoitolla tai sähköpostilla saat telttaasi myös tarvittavat painatukset ja lisätarvikkeet, eli saat heti kattavan ja toimivan telttapaketin.

Monikäyttöinen ja pitkäikäinen teltta palvelee uskollisesti monta vuotta.
Monikäyttöinen ja pitkäikäinen teltta palvelee uskollisesti monta vuotta.

Roll up -teline puolestaan on mainio esimerkki yksinkertaisesta, mutta taatusti toimivasta markkinointivälineestä.

Roll up -telineet ovat omiaan erilaisiin messu-, markkinointi- ja myyntitilaisuuksiin. Telineet ovat kevyitä, kompakteja ja erittäin helppoja kasata, joten niiden kuljettaminen mukana messukaudella on vaivatonta. Tuotteiden mukana toimitetaan myös kantokassi, mikä tekee telineen liikuttelemisesta entistä vaivattomampaa.

Myyntipisteesi näyttää heti asteen verran ammattimaisemmalta, kun yrityksen edustajat seisovat komeilla grafiikoilla varustetun telineen edessä. Samalla yrityksesi jää helpommin asiakkaiden mieleen. Laadukas teline palvelee useamman vuoden ajan, mutta toki aina välillä on hyvä uudistaa ulkoasua modernimpaan suuntaan.

”Roll up -telineet ovat varmasti monelle tuttuja, eikä ihme, sillä telineet ovat hyvin kustannustehokkaita markkinointivälineitä. Useamman vuoden ajan olemme suositelleet niitä myös uusille yrityksille, sillä kokemus on opettanut, että hyviä käyttötarkoituksia ilmenee usein myös yllättäen”, myyntijohtaja Tuovola vinkkaa.

Näkyvyyttä edullisesti

Toinen yksinkertainen, mutta taatusti tarpeellinen markkinointiväline on A-teline.

A-telineiden avulla asiakkaiden ohjaaminen ja houkutteleminen toimistoosi tai kivijalkamyymälään helpottuu. Telineen voi sijoittaa ulos toimitilan eteen, jolloin se kiinnittää huomiota ja auttaa myös ohjaamaan asiakkaita perille. Kannattaa myös harkita telineen sijoittamista kauemmas yrityksen sisäänkäynnistä, jos tuotteen saa sijoitettua asiakkaiden kulkureitille, kuten kävelykadulle. Normaalisti ohi kulkeva potentiaalinen asiakas saattaa helposti tulla piipahtamaan, kun vain tietää, missä yrityksesi sijaitsee.

Telineitä voi hyödyntää myös erilaisissa tilaisuuksissa ja tapahtumissa ohjaamaan vierailijoita oikealla sisäänkäynnille tai esimerkiksi oikeaan tilaan. Tapahtumia, yleisötilaisuuksia ja asiakastapaamisia järjestävät tietävät, että asiakkaat arvostavat, kun heidät ohjataan perille asti. A-teline mahdollistaa ohjaaminen helposti, ilman että siihen pitää kuluttaa henkilöresursseja.

A-telineen avulla potentiaaliset asiakkaat eivät pääse kävelemään ohitse!
A-telineen avulla potentiaaliset asiakkaat eivät pääse kävelemään ohitse!

A-telineiden lisäksi erilaiset mainosliput ovat helppo keino lisätä kivijalkamyymälän tai toimiston näkyvyyttä ympäri vuoden. Värikkäät surf ja beach flagit ovat edullisia, mutta ne kiinnittävät hienosti huomiota ja etenkin kookkaat mallit näkyvät kauas. Liput eivät kärsi keleistä, eli niitä voi huoletta hyödyntää myös kesäkauden ulkopuolella. Pienellä vaivalla voit myös tilata erilaisia lippuja, joita voit hyödyntää sesongin ja myyntikauden mukaan.

Markkinointitarvikkeen tiimiläiset ovat kokeneita messukävijöitä, joten he ovat vuosien saatossa oppineet, millä aineksilla toimiva messuosasto rakennetaan. Tähän tarkoitukseen Markkinointitarvike on suunnitellut erilaisia valmiita messupaketteja. Vuosien kokemus erilaisista messuista on antanut hyvän kuvan siitä, miten erottua kilpailijoista ja millaisilla tuotteilla omasta osastosta saa näyttävän ja kokonaisvaltaisen, vaikka varattu messupiste ei pinta-alalla pröystäilisi. Myös pienestä messupaikasta saa paljon irti, kun tarvikkeet ja ulkoasu ovat kohdallaan!

”Tuotteitamme voi tilata suoraan verkkokaupastamme, mutta jos tuotteista keksii kysyttävää, tai ei ole varma, millainen ratkaisu toimisi omalle yritykselle parhaiten, niin asiakaspalveluumme voi aina ottaa yhteyttä!”, Myyntijohtaja Tuovola rohkaisee.