Mikä mättää taksipalveluissa? Heikoimmat asiakkaat kärsivät nykytilanteesta
Taksi tilattiin ajoissa, koska oli sovittu lääkäriaika terveyskeskuksen päivystykseen. Taksi tulee hakemaan pyörätuolissa olevaa kivuliasta, hätääntynyttä asiakasta melkein tunnin myöhässä. Taksi tulee Liedon keskustasta noin kolmen kilometrin päähän Pöytyältä.
Lääkärinaika on ohi ja odotus alkaa. Lääkäri katsoo potilaan ja määrää tutkimukset, jotka ehditään juuri tehdä ennen terveyskeskuksen sulkemisaikaa. Terveyskeskuksen puolesta soitetaan Kela-taksi. Odotamme noin tunnin, mutta vastausta ei saada. Taksi ei tullut.
Päädyttiin tilaamaan siirtotehtävään ambulanssi. Sen odotus on noin puoli tuntia. Terveyskeskuksen vahtimestari jäi tämän takia tunnin ylitöihin.
Mitä tämä kertoo tämän päivän taksipalveluista?
Sairaat, iäkkäät ihmiset ovat tämän byrokratian kohteena. He hiljaiset, jotka eivät osaa puolustaa itseään.
Miten pärjäävät tässä ns. hyvinvointiyhteiskunnan viidakossa he, joilla ei ole puolestapuhujaa?
Olisiko kehittämisen paikka? Terveiset hallituksen kokoajille.
Omainen