Lukijoilta

Vastuu suunnittelun jäljestä sälytetään bussinkuljettajien harteille

Tiistain 27.12. Turun Sanomissa kertoi joku kirjoittaja bussikuskin pinnan palaneen pahan kerran, kun sähkökäyttöineen ovijärjestelmä oli jälleen kerran tehnyt tenän. Harmi oli purkautunut muutamalla tavanomaisen käyttökielen tehosteella, joita myös kirosanoiksi kutsutaan.

Kirjoittaja kertoi ymmärtävänsä turhautumisen aiheuttaman paineen, mutta silti piti asiakastyössä olevan ihmisen käytöstä moitittavana.

Ahtaasti tulkiten se sitä tietysti hiukan olikin, mutta kai oli parempi, että paine purkautui tuolla tavalla, eikä esimerkiksi kaasupolkimen kautta.

Auton reistailu liikenne-esteiden lisäksi vaikuttaa siihen, miten aikataulut voivat toteutua. Onko nyt muuten niin, että linjojen keskinopeuksia yritetään nostaa liian korkeiksi? Siellä kirjoituspöytien takana oliksi ymmärrettävä, että jo 30 km/h keskinopeutena on taajamaliikenteessä mahdoton toteuttaa.

Jatkuu mainoksen jälkeen
Mainos päättyy

Sehän on keskustan nopeusrajoitus. Eihän tuo korkealta näytä, mutta kun suuri osa matkasta mennään sen alle olosuhteiden takia ja välillä käydään pysäkillä ja ne eriväriset valotkin säätelevät menovauhtia. Ja sitten pitäisi ajaa rauhallisesti, taloudellisesti ja hymyillä asiakkaille, vaikka mikään ei toimi.

Vanha vastauksen kaava on sekin, että "kokeneen kuljettajan pitäisi ymmärtää"… Eli vastuu suunnittelun jäljestä on kuljettajilla, joita ei kukaan ole kiinnostunut kuuntelemaan.

Salosem Paavo

nykyne tupafundeeraaja

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (1)

Vanhimmat ensin
Vastaa
Julle
Asiantuntijaorganisaatio🦏
Kyl ”kokeneella” kuljettajalla on paras tieto ja osaaminen mitä tulee ajoreittien kellottamiseen. Työntekijöitään arvostava yritysjohto ymmärtää sen ja toimii niin, että päätökset tekee yrityksessä se joka kyseisen asian parhaiten hallitsee. Mitä hyötyä siitä on jos kuljettajan osaaminen ohitetaan mahtikäskyllä?
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.