Lukijoilta

Nauvo-Korppoo-välin virtuaalivaijerilossi on luokiteltava alukseksi

RKP Varsinais-Suomen mielestä Ely-keskuksen tulee harkita uudelleen virtuaalivaijerilossia Nauvon ja Korppoon välillä. Lossinkuljettajien pätevyysvaatimuksia ei saa alentaa!

Piirihallitus jakaa Paraisten valtuuston ja kansanedustajamme Sandra Bergqvistin huolen siitä, kuinka nykyiset suunnitelmat vaarantavat liikenneturvallisuuden sekä matkustajien turvallisuuden.

Virtuaalisen vaijerin tarkoitus on toimia teknillisenä apuvälineenä pitääkseen lossin oikealla kurssilla. Teknilliset apuvälineet voivat kuitenkin vioittua, ja mikäli virtuaaliseen vaijeriin tulee vika, on lossinoltava luokiteltu alukseksi ja pätevyysvaatimusten on oltava sen mukaiset.

Lossinkuljettajan tulee olla kykenevä ohjamaan alusta vaativissakin tilanteissa, aiheuttamatta vahinkoa matkustajille tai muulle liikenteelle.

Vain muutama vuosi sitten Naantalin saaristossa lossi ajoi karille, kun ohjausvaijeri oli jouduttu tilapäisesti irrottamaan. Onnettomuudesta täytyy ottaa opiksi. Onnettomuudet tapahtuvat pitkälti inhimillisen virheen johdosta, siksi ensimmäinen askel niiden torjumisessa on varmistaa miehistön pätevyys.

Lossinkuljettajien pätevyysvaatimuksia ei saa alentaa!

Tämän vuoksi RKP Varsinais-Suomi näkee, että olisi ensiarvoisen tärkeää, että Nauvon ja Korppoon välillä liikennöivä lossi luokitellaan alukseksi.

Cecilia Achrén

piirin puheenjohtaja

piirihallitus

RKP Varsinais-Suomi

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (3)

Vanhimmat ensin
Vastaa
TeePi
Ei koulutus takaa turvallisuutta
Ei titteli tai koulutus takaa turvallisuutta. Juurikin samalla lauttavälillä Korppoo Nauvo vuonna 2005 lautta-alus Prostvik ajoi suoraan miinanraivausta harjoitelleen merivoimien aluksen raivausvaijereihin. Lautan päällikölle oli miinanraivauksesfa ilmoitettu etukäteen mutta tästä huolimatta onnettomuus tapahtui. Prostvik joutui tuuliajolle ja merivoimien alus hätähinasi sen suojaisaan paikkaan. Raivauskalusto tuhoutui. Tapaus meni oikeuteen missä Finnferries katsottiin syylliseksi ja joutui korvaamaan merivoimille vahingot.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Angus
Vast: Ei koulutus takaa turvallisuutta
Ei, titteli tai koulutus ei takaa turvallisuutta. Mutta koulutus vähentää virheen tai virhearvion todennäköisyyttä. Titteli taas usein kertoo suoritetusta koulutuksesta.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Hima-Hönö
Vast: Ei koulutus takaa turvallisuutta
Arvon Angus: Olet aivan oikeassa muuten paitsi: Titteli ei koskaan kerro että onko osaava.
Kuten kirjoitit: suoritetusta koulutuksesta.
Itse bussikuskina "jouduin" suorittamaan EA-1 ja EA-2 kurssit.
Siis tuo oli ns. vaatimus ja teoriahomma että saa ajokortin. ABCD.
Tästä tullaankin tosielämään: Onko kaikista ns. pelastustehtäviin?
Minä sanon itsestäni: En todellakaan tiedä.
Tarkoitan paha onnettomuus ja osaisinko toimia?
Kannanottoni tarkoitus on tehdä kunniaa pelastuslaitosten ammattilaisille.
Samalla myöskin tämä on ilmiselvä v******u ns. superhenkilöille.
Vaikka minuakin on ammattini vuoksi koulutettu niin onneksi kohdalleni ei ole sattunut testiä.
Ehkäpä tämäkin asia tarvitsisi asiallista pohdintaa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.