Päivystykseen hoitoon pyrkivä saa tylyä kohtelua
Päivystyksessä hoito on varmasti hyvää – kunhan sinne asti pääsee. Puhelinnumero, johon kehotetaan soittamaan, toimii vaan tylyydellään tehokkaana "portinvartijana".
Kun olin ollut kolme päivää petipotilaana hyvin hankalin oirein ja riskiryhmään kuuluvana iäkkäänpuoleisena yksinasujana, olin yhteydessä Mehiläisen digiklinikkaan, joka teki tarkkaa kartoitusta tilanteesta yli 30 minuuttia. Kehottivat sitten hakeutumaan päivystykseen oireiden perusteella ja soittamaan ensin.
Tein työtä käskettyä ja kerroin taustatiedot sekä saamani ohjeet. Hoitaja kysyi, että mitä varten tänne tulisit! Etkö uskalla olla kotona?
Onko ammattitaidottomuudella kohdata potilas mitään rajaa? En lähtenyt enkä mene.
Mielensäpahoittaja