Ketä Tunnin juna palvelee? Pietarin liikennettäkö?
Mielipiteitä enemmän Salon vinkkelistä mutta pätee yhtäläisesti turkulaisiin ja paimiolaisiin.
Harva se päivä joku kirjoittaa vastustavaa kantaa Salon mukanaolemisesta Tunnin juna -hankkeessa ja sen hankeyhtiössä. Harvemmin on kirjoituksia puolesta ja nekin enemmän tai vähemmän aidan seipäistä puhumista.
Miksi sitten se ei mene perille vaaleissa valituille luottamushenkilöille?
Tällainen valtakunnallinen ratahanke – joko rantaradan korjaus, mieluummin, tai joku uusi oikorata, ei ole Salon asia eikä Turun eikä Paimionkaan. Se on valtakunnallinen hanke.
Olen minäkin lukuisia kertoja yrittänyt viestittää, että jos nämä työpaikkapendelöitsijät pääsisivät vaikka Hyperloopilla Helsinkiin ja takaisin, heidän työpäivänsä ei sekuntiakaan lyhentyisi. Heille ikävä kyllä oma auto on ainoa vaihtoehto.
Omasta perhepiiristä on monen vuoden ajalta kokemusta esimerkiksi pendelöinnistä Keilaniemeen.
Yritetään saada ohikulkutien loppupätkä pikaisesti toteutukseen. Siitä on Salolle hyötyä, ihan koko maakunnallekin.
Viimeksi Juha Rislakki kirjoitti taas Tunnin junasta (Salon Seudun Sanomat, mielipiteet 7.6.), kuten on hänkin kirjoittanut aikaisemminkin asiasta. Siksi minäkin taas uskalsin tarttua asiaan, vaikka se tuntuu olevan vähän Salossa kielletty aihe.
Ketä se Tunnin juna palvelee? Pietarin liikennettäkö?
Yritetään saada ohikulkutien loppupätkä pikaisesti toteutukseen. Siitä on Salolle hyötyä, ihan koko maakunnallekin.
Kalevi Satopää
konsultti, 79 vuotta