Lukijoilta

Taksimatkojen toimitus Kelan vaatimalla tasolla

Nimimerkki "Erittäin pettynyt" kuvaili Kela-taksien kilpailutuksen olevan pielessä ja ongelmia esiintyvän esimerkiksi yhteydensaannissa tilauskeskukseen sekä tilattujen autojen saapumisajoissa (TS mielipiteet 14.6.)

Taksi Helsinki aloitti Kela-taksimatkojen välityksen 1.1.2022 Uudenmaan, Kanta-Hämeen, Varsinais-Suomen, Satakunnan, Pirkanmaan, Keski-Suomen, Pohjois-Savon sekä Lapin maakuntien alueilla. Asiakkaalla on mahdollista valita jokaisessa maakunnassa kahdesta palveluntuottajasta se, jolta Kelan korvaama matka tilataan. Taksi Helsinki vastaa osaltaan siitä, että kaikki siltä tilatut suorakorvausmatkat hoidetaan tilauksen mukaisesti tarkoitukseen sopivalla kulkuneuvolla.

Alkuhankaluuksien jälkeen Kela-taksimatkojen välitys on saatu toimimaan Kelan vaatimalla tasolla ja esimerkiksi Varsinais-Suomen alueella tilausten toimitusprosentti on vuoden alusta alkaen ollut 99,87. Kirjoittajan kuvaamat ongelmat tuolloin keskiviikkona 8.6. johtuivat aamulla täysin yllättäen noin kello 9.30 alkaneesta DNA:n mobiiliverkon maanlaajuisesta häiriöstä, joka vaikutti yritysasiakkaiden tietoliikenneyhteyksiin.

Jatkuu mainoksen jälkeen
Mainos päättyy

Taksi Helsingillä keskiviikkoiset ongelmat näkyivät tilauskeskuksen puhelinliikenteen huomattavassa hidastumisessa sekä autoissa tilausvälityspäätteen toimimattomuudessa. Häiriötilanne saatiin korjattua muutaman tunnin sisällä.

Alkuhankaluuksien jälkeen Kela-taksimatkojen välitys on saatu toimimaan.

Pahoittelemme häiriötä ja siitä aiheutuneita viivästyksiä kirjoittajalle sekä muille asiakkaillemme.

Kelan palveluntuottaja maksaa asiakkaalle syntyneet matkakustannukset, mikäli asiakas on joutunut tilaamaan korvaavan taksikyydin Kela-kyytitilauksen epäonnistuttua. Asiakas voi lisäksi esittää palveluntuottajalle maksun, joka on aiheutunut mahdollisesti terveydenhuollon perutusta ajasta.

Toivomme, että kirjoittaja laittaisi suoraan palautetta tarkempine tilausajankohtineen ja -osoitteineen sekä kuitteineen Taksi Helsingin Kela-taksi -sivuilta (www.taksihelsinki.fi/tilaa-taksi/kela-taksi) löytyvän asiakaspalautelomakkeen kautta.

Tuija Aaltonen

projektipäällikkö, julkiset palvelut

Taksi Helsinki Oy

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Aloita keskustelu tästä jutusta
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.