Lukijoilta

Asiakkaiden huono käytös kuormittaa – luurin lyöminen korvaan, kiroilu tai huutaminen eivät hyviin tapoihin kuulu

Työskentelen erään lääkäriaseman puhelinpalvelussa. Etenkin nyt korona-aikana ajanvaraus on ruuhkautunut, mikä on raskasta asiakkaille, mutta myös asiakaspalvelulle – moni työskenteleekin jaksamisensa äärirajoilla, tiuhasti vaihtuvien ohjeistusten viidakossa.

Puhelimessa jonottelu ja vastaanottoaikojen vähyys on tietysti ongelmallista, mutta toivoisin jokaisen miettivän, onko oma kommunikaatiotyyli asiallista.

Tietysti palveluun soittaa kaikenlaisia ihmisiä, mutta asiakaspalvelijakin ansaitsee ihmisarvoista kohtelua ja hän yleensä tekee parhaansa auttaakseen.

Lääkäritilanne tai ruuhka on harvoin puhelimeen vastaavan asiakaspalvelijan syy. Ja se, mitä palveluita omaan työterveyteen kuuluu, on aina työnantajan tekemä päätös – ei asiakaspalvelun.

Palautetta saa antaa ja se on toivottavaa, mutta luurin lyöminen korvaan, kiroilu tai huutaminen eivät hyviin tapoihin kuulu – eikä huonolla käytöksellä saa parempaa palvelua.

Jatkuu mainoksen jälkeen
Mainos päättyy

Moni taitaa myös unohtaa, että asiakaspalvelija saattaa olla vaikka oma naapuri, tai että työterveysasiakkaana ei edusta vain omaa itseään, vaan myös firmaa, jossa on töissä.

Itse taannoin mietin luopuvani erään yhtiön palveluista, jonka maksava asiakas olen. Syynä oli se, että olen töissä saanut useita epäystävällisiä työterveyspuheluita juuri kyseisen firman työntekijöiltä.

Eli kannattaa muistaa, että asiakkaita ja tuttuja voidaan olla puolin ja toisin.

Väsynyt asiakaspalvelija

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (1)

Vanhimmat ensin
Vastaa
Akka65
Asiakkaiden käytös
Jokaisen kannattaisi muistaa vanha sananlasku "niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan"
Yleensä saa parempaa palvelua, kun on itsekin ystävällinen.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.