Lukijoilta

Verorahat häviävät mustaan aukkoon

Yhtiömuotoisena tehtävää raitiotien suunnittelua edistetään viiden miljoonan euron voimalla (Turun budjetista TS 2.11.2021). Raitiotien kustannusarvio ilman kalustoa olisi 284 miljoonaa euroa (TS 27.2.2020).

Turkulaisista 62 prosenttia vastustaa ja 24 prosenttia kannattaa raitiotien rakentamista (gallup TS 25.5.2021). Turun raitiotiehanke on kirskunut kaupungin päättävissä elimissä eteenpäin pysäkki kerrallaan, vaikka juuri kukaan ei tunnu raitsikkaa Turkuun kaipaavan (TS 6.9.2021). Valtuustosta huhuna kuultua: "Raitiotie etenee vääjäämättömästi kuin luonnonvoima, vaikka sitä kuinka vastustettaisiin".

Jatkuu mainoksen jälkeen
Mainos päättyy

Tämän hankkeen varjoon jää kirjoitus: Pelkkää takaisinsoittoa perusterveydenhuollosta ja hammaslääkäriltä on voinut joutua odottamaan viikkoja (TS 2.11.2021).

Me veronmaksajat valitsisimme kiskojen sijasta toimivan terveydenhuollon. Siis jos saisimme valita.

Nyt ovat hyvät neuvot kalliit. Verovelvolliset eli te hankkeen maksajat, kertokaa ja ideoikaa, miten tämä verovarojen musta aukko saadaan tukittua.

Miljardihanke jyrää meidät

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (27)

Vanhimmat ensin
Vastaa
Ilkka Salo
Epätotuuksien laukominen on loputtava
Ei ole mitään "miljardihanketta". On totta että ilman kaupunkikehitystä ja sen yhtä fölin osaa eli raitiotietä Turun kaupungille tulee miljarditappio - johtuen siitä jos raitiotiehen ei investoida.

Raitiotien aikaan saaman tuottavuuden nousun ja dynaamisten talouskasvutekijöiden vajaaksi jääminen ilman raitiotietä aiheuttaa sen kaiken kulutushyvänkin rahoituksen pienenemisen tulevaisuudessa. Kulutusta jouduttaisiin rahoittamaan entistä enemmän velalla ja jälkipolville ei sitten muuta jäisikään. Investoinneista kuten raitiotie heille jää sentään hyödyllistä ja kaupunkia kehittävää omaisuutta velkojen vastineeksi.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Angus
Vast: Epätotuuksien laukominen on loputtava
No lopetetaanpa sitten se epätotuuksien laukominen.

Hermes on hyvä ja selvittää, mistä muodostuu se miljarditappio, jonka kärsimme, ellei tule ratikkaa. Voin jotenkin kuvitella, että ratikan intohimoinen puolustaja katsoisi, ettei tule jotain utopista miljardivoittoa ilman ratikkaa, mutta miljarditappio...? Mihin se miljardi menisi?

Aika kauan saa ratikka tuottaa sitä ihmeellistä tuottoa, kunnes se on maksanut itsensä takaisin.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Aleksi
Hieman jäitä raitiotienvastaiseen myllytykseen..
Turun kaupungin vuosibudjetti on enemmän kuin miljardi euroa. Vuonna 2022 siitä osoitetaan mm hyvinvointiin 687 M€, ja sivistyspuolelle 323 M€. Turku siis panostaa selvästi eniten päätehtäväänsä, eli asukkaiden hyvinvointiin kuten perusterveydenhuoltoon.

En tiedä mitä mustaa aukkoa kirjoittaja tarkoittaa, mutta raitiotie ainakin on tehokas ja hyvin käyttäjälähtöinen joukkoliikenneväline, jonka suunnitteluun sijoitettu raha ei mene hukkaan. VTT on arvioinut hankkeen kannattavaksi, eli siihen siihen nostettava investointilaina palautuu aikanaan kaupungin kassan. Tällä reunaehdoilla turkulaisten enemmistö pystyy varmasti hyväksymään raitiotien.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Angus
Vast: Hieman jäitä raitiotienvastaiseen myllytykseen..
Kunnollista kyselyä tai gallupia, saati kansanäänestystä, ei tietenkään uskalleta järjestää, mutta epävirallisten kyselyjen mukaan suurin osa turkulaisista vastustaa ratikkaa ja vain pieni osa haluaa sen.

Arviot ovat arvioita ja usein johonkin suuntaan värittyneitä, jopa VTT:n. Jos nyt vaikka pelkästään Turusta katsoo muutamalta vuosikymmeneltä, mitä on arvioitu eri hankkeissa ja mitä on toteutunut, niin en ihan kamalasti panisi painoa arvioille. Kuka muuten sen arvion VTT:ltä tilasi?

Henkilökohtaisesti luulen, että ratikan haluajista vain pieni osa itse tulisi juuri koskaan käyttämään sitä. Olettaa voi, että kannattajia ovat varissuolaiset, hankkeen takana häärivät businesshenkilöt ja jotkut aivan henkilökohtaisista syistä ratikasta pitävät (jotkut tykkäävät junista, jotkut lentokoneista, jotkut moottoripyöristä; jonkun mielestä ulkomailla lomakaupungissa on ollut hauska ajella ratikalla jne.).
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: Hieman jäitä raitiotienvastaiseen myllytykseen..
Nythän ongelmana on se, että raitiotien osalta ei yleisön mielipiteellä tule oikeasti olla mitään merkitystä. Vain ja ainoastaan niiden mielipiteellä on merkitystä, jotka raitiotien linjauksen varrella asuvat. Muiden mielipiteellä on merkitystä vasta sitten jos raitiotietä suunnitellaan heidän alueelleen.

Toisinsanoen raitiotien linjausta läpiajoon käyttävien mielipide on täysin merkityksetön.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Angus
Vast: Hieman jäitä raitiotienvastaiseen myllytykseen..
Tuohan oli hauska linjaus, Pyöräilijä, mutta ikävä kyllä täysin epärealistinen. Jos vain ne, joita asia suoraan koskee, saisivat päättää, niin meillä olisi verrattomasti paremmat joukkoliikenneyhteydet kaikkialla kaupungissa, terveysasemia joka lähiössä ja asuma-alueella, samoin kirjastoja, kouluja jne. Ikävä kyllä kunnallinen päätöksenteko ei mene ihan niin.

Jos vain linjan varrella asuvat saavat päättää, niin monikohan päättäjä tai mukana hommiva bisnesmies saisi olla mukana päättämässä? Veikkaan, ettei niitä olisi kourallistakaan.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Esko
Vast: Hieman jäitä raitiotienvastaiseen myllytykseen..
VTT:n laskelmat perustuvat arvioihin ennen koronaa. Kaikki joukkoliikenteen kannattavuus perustuu korkeaan käyttöasteeseen. Kuinka monta kertaa päivässä raitiovaunun 250 paikkaa saadaan päivän aikana täytettyä? Suurimman osan päivää vaunut ovat vajaita. Mitä vajaampi on raskas vaunu, sitä suurempaa on energian kulutus/henkilökilometri. Voi hyvinkin käydä niin, että raitiovaunu osoittautuu jopa epäeettiseksi ilmastonmuutoksen kannalta. Muut pienemmät kulkuvälinen ovat kuljetuskapasiteettiin nähden huomattavasti joustavampia, eikä turhia kilogrammoja jouduta kuljettamaan hiljaisina aikoina.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: Hieman jäitä raitiotienvastaiseen myllytykseen..
En kylläkään sanonut että heillä olisi päätäntävalta vaan että vain heidän mielipiteellään on merkitystä kun päättäjät asiasta jotain suunnittelevat ja päättävät.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Aleksi
Vast: Hieman jäitä raitiotienvastaiseen myllytykseen..
Niistä gallupeista..
Viimeisin järjestettiin keväällä. Jokainen varmasti on huomannut, että Turussa käytiin silloin - tai käydään koko ajan ajan - raitiotievihamielisten kirjoitusten myllytystä, joiden yhtenä kärkenä on juurikin on, että turkulaiset vastustaisivat raitiotietä. Sitä näillä kirjoituksilla tosiasiassa yritetään lietsoa..
Tampereen raitiotie ei silloin myöskään kulkenut, eikä Tampereella paljoa voinut käydä koronasulun takia, vaikka Tampere juurikin on esimerkki siitä, millainen nykyaikainen raitiotie parhaimmillaan voi olla

Veikkaisin on että kevään gallupin mielipiteet eivät ole lopulliset.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Angus
Vast: Hieman jäitä raitiotienvastaiseen myllytykseen..
Aleksi hyvä. Ratikan puolesta on käyty ja käydään vähintään vastaavaa myllytystä - jos pitää paikkansa, että turkulaisten enemmistö vastustaa, niin sanoisin, että jopa näkyvämpää ja intensiivisempää myllytystä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
ArvoTasa
Uskonto
Uskontoja ja ideologioita vastaan on järkisyillä vaikea vastustaa, varsinkin kun myös pääomapiirien edut ovat kyseessä. Ainoa mahdollisuus on tulevat vaalit, mikäli ehdokkaat kertovat etukäteen kantansa ja sitoutuvat myös niin äänestämään. Arven johdolla suhmuroitu 15 miljoonan suunnitteluraha on joka tapauksessa jo menetetty.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Jokke J
Vast: Uskonto
ArvoTasa: Kai tiedät, että raitiotien kannattajat perustavat kantansa todennattaviin lukuihin Tampereen toteutuneesta esimerkistä ja VTT:n asiantuntijoiden tutkimustuloksiin niin Turusta kuin Tampereelta. Jotka muuten ovat pitäneet täysin paikkansa Tampereen raitiotiehankkeen osalta.

Ja ratikan vastustajat. No, ylläolevan kaltaisiin nimimerkkikirjoituksiin.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
JKax
Kaiken takana on kokoomus
"Verovelvolliset eli te hankkeen maksajat, kertokaa ja ideoikaa, miten tämä verovarojen musta aukko saadaan tukittua."

Helppoa, äänestäkää mitä tahansa muuta puoluetta kuin kokoomusta. Se on kaikkien näiden typerien hankkeiden taustalla. Syykin on selvä, - se haluaa kannattajakunnalleen lisää rahaa.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Angus
Vast: Kaiken takana on kokoomus
Ei myöskään pidä äänestää Vihreitä, joka on kai kaikkein selvimmin ratikan puolesta.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Kasettiäijä
Vast: Kaiken takana on kokoomus
Näillä "typerillä hankkeilla" on ihan ideansakin, nimittäin kaupunkikehitys. Luuletko, että Turun kokoisella kaupungilla on varaa jämähtää ikuisiksi ajoiksi. Jos et kestä kehitystä, muuta Poriin tai Kouvolaan.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
ArvoTasa
Vast: Kaiken takana on kokoomus
Millä perusteilla heidän jotka eivät halua Turun velkaantuvan turhan infran vuoksi pitäisi muuttaa jonnekkin? Luulisi että Tamprereen ratikkavetovoima vetäisi puoleensa kaikki kannattajat täältäkin, tervemenoa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: Kaiken takana on kokoomus
Kaikki infra Turussa on turhaa tuhlausta valtaosalle turkulaisia. Esim. Logomon siltaa tulee käyttämään pieni murto-osa turkulaisista. Jotain teatteria vielä vähemmän. Silti niitä rakennetaan koska ne ovat kokonaisuudessa kannattavia Turun vetovoiman kannalta.

Miten olisi jos Turussa olisi keskustassa Aurajoen yli kaksi siltaa, Aurasilta ja Tuomiokirkkosilta? Ihan koska alunperin kun muita siltoja rakennettiin, ei niitä käyttänyt kuin pieni osa turkulaisista.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Lisää