Lukijoilta

Satama raiteelle on yksi oikea paikka

On ihan käsittämätön ajatus, että satamaraide koetetaan säilyttää nykyisessä paikassa. Ainoa oikea paikka satamaraiteelle on Ovakon sillan alta terminaalin lähelle.

Suikkilantien päästä on hoidettava rekkaliikenne satama-alueelle, josta on toiminta melkein lakannut. Satamatoiminnot ovat siellä uudella puolella. Tässä poistuisi monta katujen ylikulkua, jotka haittaavat autoliikennettä – poistuisi kolme valo-ohjattua kadun ylikulkua.

Ovatko viisaat laskeneet, kuinka paljon nykyinen satamaraide tarvitsee maa-alaa? Tätä voi käyttää moneen kaupunkilaisten tarpeeseen ja rakennusalaksi. Mikä on tämän maan arvo?

Raitiotiestä Turkuun: Taru Pätärin ajatus (TS 26.9.), että se "on kallis eikä hyödytä kaikkia", on ihmeellinen. Tuskin mikään kunnan palvelu hyödyttää kaikkia. Palvelu hyödyttää aina vain sitä osaa kuntalaisista, joka ko. palvelua tarvitsee. Eivät Föliä kaikki tarvitse, mutta se on kaikkien käytössä. Oli se kunnan palvelu koulutus, päivähoito tai mikä tahansa, eivät niitäkään kaikki kuntalaiset tarvitse. Sote vie terveydenhuollon, mutta palveluja jää kuntaan riittävästi.

Jouko Lehto

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (1)

Vanhimmat ensin
Vastaa
Hermes
Linnakaupunki voi laajentua merelle päin satamaraiteesta huolimatta
Linnakaupungin laajennuksella Juhana Herttuan kadulta länteen saadaan aikaan merellistä olemusta. Tuolloin mikään ei estä rakentamasta esim. pientä kanaalia rantapuistikoilla satamaraiteen ja Linnakaupungin väliin, jolloin pienveneillä on kulku Linnanaukkoon Pahaniemestä tulevan satamaraiteen piensillan ali.

Hulevesien ja tulvien hallinta kanaalin sulkuportilla mahdolliistaa koko Linnakaupungin tulvasuojelun lounaismyrskyjen varalta, kun ratarakennelma yhteisterminaalille Linnanaukon rannassa toimii suojaelementtinä. Normaalisti järjestelmä muodostaa viihtyisiä merellisiä kanaalipuistikkoja Linnakaupungin länsiosaan. Näitä ratkaisujahan esitettiin Linnaniemen arkkitehtikilpailun yhteydessä toisaalle lunastettujen töiden joukossa ja ne ovat käytettävissä kuten kilpailun säännöissä mainittiin.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.