Lukijoilta

Voisiko kaupunki

huolehtia jo

olemassa olevista

palveluista?

Kysymys siis kuuluu, voisiko kaupunki huolehtia ja kehittää edelleen jo olemassa olevia palvelujaan ennen kuin alkaa suunnittelemaan uusia? Nykyisten palvelujen saattaminen ajantasalle ja vielä edelleen kehittäminen on valttikortti siihen, että saamme uusia asukkaita kaupunkiimme.

Siihen ei tarvita raitiotietä, vaikka pormestarimme yrittää muuta väittää.

Julkinen liikenne vaatii kehittämistä kasvavassa kaupungissa. Sähköbussit ja myöhemmin vedyllä toimivat ovat joustavimmat vaihtoehdot. Kankeaa radalla kulkevaa raitiotietä ei tarvita.

Seuraavia palveluja parantamalla saamme uusia asukkaita:

Koulut ja päiväkodit kuntoon. Samoin riittävästi henkilökuntaa huolehtimaan lapsistamme.

Katujen kunnossapito kuntoon. Talvisin aurataan lumet ja hoidetaan hiekoitukset tehokkaasti. Keväällä harjataan kadut puhtaaksi.

Jatkuu mainoksen jälkeen
Mainos päättyy

Kaavoituspalvelut kuntoon, jotta kaupunkiimme pääsee muuttamaan.

Kulttuuripalvelut kuntoon. Teatterit tarvitsevat harjoituspaikkoja. Tarvitsemme myös uuden konserttitalon. Historian museota emme tässä taloudellisessa tilanteessa tarvitse.

Liikuntapalvelut kuntoon. Uimahalleja pitää kehittää ja rakentaa lisää kaupungin itäpuolelle. Samoin pitää huolehtia Kupittaan urheiluhallin kunnosta ja laitteista.

Terveys ja sosiaalipalvelut. Vaikka palvelut siirtyvät maakunnille, niin on kaupungilla edelleen suuri rooli niiden kehittämisessä.

Yllä mainittuja palveluja kehittämällä saamme varmasti uusia tyytyväisiä asukkaita kaupunkiimme. Siihen ei tarvita raitiotietä.

Timo Niittymäki

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (6)

Vanhimmat ensin
Vastaa
S.F.
Raiteilla kulkeva pyhä lehmä
"Voisiko kaupunki huolehtia jo olemassa olevista palveluista?"
- se olisi järkevää ja asukkaiden kannalta hyödyllistä. Raitsikasta on kuitenkin joillekin poliitikoille tullut raiteilla kulkeva pyhä lehmä, jonka tarvetta tai järkevyyttä ei arvioida enää rationaalisin perustein. Se on pakko saada, kun kaikilla muillakin on, varsinkin Tampereella.

Turkuun muuttamista harkitsevilta voisikin kysyä muuttaisivatko he kaupunkiin, jossa on raitiotie Varissuolta satamaan, mutta jossa koulut, päiväkodit, katujen kunnossapito, kaavoitus-, kulttuuri- ja liikuntapalvelut sekä sotepalvelut ovat hunnigolla. Vai olisiko sittenkin niin, että kaikkia kaupunkilaisia koskevien palvelujen toimivuus painaisi vaakakupissa enemmän kuin tuo koliseva viettelysten vaunu.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Alf
Vast: Raiteilla kulkeva pyhä lehmä
Olen samaa mieltä. Minuakin kiinnostaisi tietää, että mihin kohteisiin ne kaikki vanhat ja mahdollisesti uudet turkulaiset, riemusta kiljuen ja onnesta soikeana, sitten oikein matkustaisivat sillä uudella ja hienolla raitsikalla...jos edes peruspalveluiden saatavuudesta ei ole mitään takeita(?)

Sitten jos/kun peruspalvelut ovat jonain kauniina päivänä kunnossa, niin sitten voidaan rakentaa vaikka Hyperloop Varissuolta satamaan. Varmuuden vuoksi vielä neljällä putkella, että kapasiteetti varmasti riittää siinä vaiheessa kun periferioista aletaan sankoin joukoin rynnätä Turkuun asumaan.

"Lets meik Turku kreit ögen"
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Sivustaseuraaja
Vast: Raiteilla kulkeva pyhä lehmä
Tätä voisi kehittää pidemmälle rekrytointivaiheessa. Kaikki työnhakijat voisivat vaatia, että nämä mainitsemasi asiat ovat kunnossa ennen kuin suostuu vastaanottamaan työpaikan. Luuliisi kiinnostavan ainakin koulut ja päiväkodit.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
credo
Vast. S.F
Olipa väite : liikuntapalvelut Turussa hunningolla. Siksi : saisiko esimerkin missä ne ovat paremmin tällä seudulla ?
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Jannis_H
Suunnilleen näin
Olen samaa mieltä.
Raitiotie on suorastaan haitallinen ja sukellus suoraan 1800-luvulle.
Tarvitaanko ylipäätäån joukkoliikennettä tuppukylässä.
Yksityisautot ja taksit ovat keksitty.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Aboriginaali
Vast: Suunnilleen näin
Jospa siirtyisit nykyaikaan; yksityisautoilua "tuppukylässä" pitää vähentää. Toimiva julkinen liikenne on tärkeää, ja kun tori ehkä joskus valmistuu, saadaan taas jotain rotia ja toimivuutta bussien liikennejärjestelyihin. Loputkin kaupunkiliikenteen bussit pitää vaihtaa sähköisiksi.

Mitään historiamuseota Turku ei tarvitse, eihän täällä turisteille muuta olekaan kuin museoita. Konserttitalosta pitää rakentaa näyttävä arkkitehtuurin helmi, ja se mahtuu hyvin jokirantaan Forum Marinumin viereen.

Raitiotiet meillä oli 70-luvulla, uusia ei ole järkevää rakentaa. Kadut ovat liian kapeita ja tukkoisia ilman ratikoitakin. Ja ainakin minä olen jo todella kyllästynyt keskustan monivuotiseen rakennustyömaan. Parkkihallimiljonäärien avustamat napinpainajat väittivät uuden torin valmistuvan parissa vuodessa. Nyt on yli kolme vuotta kulunut, ja vähintään vuosi menee vielä. Ja sitten ilmeisesti myllätään uudestaan, kun jonkun pitää saada pari kerrostaloa torille kirkon viereen.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.