Lukijoilta

Sähköpotkulautojen ongelmia ei ole kyetty ratkaisemaan

Nyt on käynyt selväksi, että sähköpotkulaudat eivät sovellu liikenneturvallisuusmielessä Turun katukuvaan. Vikaa on niin käyttäjissä kuin itse laitteen tekniikassakin.

Kaiken kukkuraksi noiden ulkomaisten operaattoreiden taskuihin menee iso siivu Fölin lipputuloista ja se taas on poissa turkulaisilta veronmaksajilta, kun Föliä pitää vastaavalla summalla tukea.

Sitten on vielä tämä terveydenhuollon kuormitus. Vaikka himmeäpipoiset käyttäjät eivät humalassa välitä omasta turvallisuudestaan, niin kaiken lisäksi he vaarantavat kaikkien muidenkin turvallisuuden, koska ei kukaan valvo käytännössä näiden liikkumista jalkakäytävillä.

Teknisestikin laite on täydellisen epäonnistunut, koska pienillä pyörillä rotaatiovoimat ovat hyvin pienet ja se vaatii pitämään kovempaa nopeutta, jotta pystyssä pitävät voimat tekisivät laudasta vakaan.

Turussa tulisi mainittujen ja nyt ylipääsemättömiksi osoittautuneiden turvallisuusriskien vuoksi lautojen vuokraaminen kieltää.

Jatkuu mainoksen jälkeen
Mainos päättyy

Pyörät ovat kokonsa vuoksi myös soveltumattomat katujen epätasaisuuksiin.

Lisäksi nuo laitteet pitäisi pakottaa palauttamaan vain niitä varten rakennettaviin telineisiin, jolloin ne eivät loikoisi pitkin jalkakäytäviä ja pyöräteitä. On naivistista maalata jotain ruutuja katuun, kun niitä ei kuitenkaan juurikaan käytetä.

Turussa tulisi mainittujen ja nyt ylipääsemättömiksi osoittautuneiden turvallisuusriskien vuoksi lautojen vuokraaminen kieltää.

Antti O. Pajala

Turku

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (5)

Vanhimmat ensin
Vastaa
Samppa
Näihän se on
Antti O. on aivan oikessa. Tässä skuuttiasiassa on yksi syyllinen ylitse muiden, liikennepolitiikasta ja -välineistä päättävä viranomainen.
Skuutti on liikenteessä vaarallinen. Vielä vaarallisemmaksi sen tekee niillä ajelevat mistään piittaamattomat kuljettajat.
Pitäisikö yhteiskuntaan perustaa vielä yksi oikeusviranomainen, jonka tehtäväksi tulisi syyllistää niitä päättäjiä, jotka sallivat yhteiskunnalle ja kansalaisille vaaralliset asiat?
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: Näihän se on
Jos pidät skuutteja vaarallisena niin odotas kun kuulet sellaisesta välineestä jonka käytön seurauksena kuolee yli 200 ihmistä vuosittain.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
1350
Vast: Näihän se on
Pyörälijä sikäli kyllä jäljillä, että kaikki on tosiaan suhteellista ja pitäisi suhteuttaa myös (ajo)suoritteisiin nähden. 2019 tilastojen valossa voisi otsikoida näinkin;
12 kuollutta jalankulkijaa: "Nyt on käynyt selväksi, että kengät eivät sovellu liikenneturvallisuusmielessä Suomen katukuvaan"
25 kuollutta pyöräilijää: "Nyt on käynyt selväksi, että polkupyörät eivät sovellu liikenneturvallisuusmielessä Suomen katukuvaan"

Sitten ihan boxin ulkopuolelta, 261 huumekuolemaa: Asiaan ratkaisu erään värisellä puolueella; dekriminalisoidaan huumeiden käyttö.

...eli melko suhteellista kaikki tosiaan.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: Näihän se on
Kävelijöitä kuolee 12 kolareissa autojen kanssa, ne ovat tuossa 200:ssa mukana. Samoin puolet polkupyöräilijöiden kolareista.

Sen sijaan mukana ei ole jalankulkijoiden yksittäiskaatumisia. Pahin mitä omalle tuttavapiirille on sattunut oli kun työkaveri liukastui matkalla autosta työpaikalle, muutama kuukausi sairaalassa kallonmurtuman takia. Eipä yksikään lääkäri tai sairaanhoitaja kuitenkaan kysellyt kypärän perään.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Pyöräilijä
Paremmin sopivat
Paremmin sähköpotkulaudat liikenneturvallisuusmielessä Turkuun sopivat kuin isot jakeluautot (Satakunnantie), bussit (useita yliajoja liikennevaloissa kun bussilla on ajettu päin punaisia tai käännytty päälle) ja yksityisautot (jatkuvaa punaisiapäin ajoa ja yliajoja vähän joka puolella).
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.