Lukijoilta

Martinkadun kiihdytyskisat

Lämmin kesä ja suoranainen helle villitsevät liikenteessä. Martin asukkaana näen lähes päivittäin kiihdytyskisoja, käsittämättömiä ohituksia ja viritettyjä menopelejä. Usein mennään kahdella ja joskus jopa yhdellä pyörällä.

Kesällä yleistynyt ilmiö ovat isopakoputkiset ja mahdollisimman suuriääniset autot. Kovin usein niitä taitaa ohjastaa huomionkipeä nuori, jolla on vaikeuksia testosteroninsa kanssa.

Nopeusrajoitus Martinsillan jälkeen on 40 kilometriä tunnissa. On sanomattakin selvää, että ylikierrokset ovat meluhaitta myös muualla Turussa.

On tietysti kuviteltavissa, ettei poliisi ehdi valvomaan kadunpintaan maalattuja ja jo haalistumaan päässeitä nopeusrajoituksia. Siksi kannatankin Turun Sanomien (TS 11.6.) yleisönosastossa esitettyä ajatusta peltipoliiseista.

Peltipoliisille olisi jo paikkakin Martinkadun ylikäytävällä, mutta toisen saaminen jonnekin kauemmas Stålarminkadulle ei olisi ollenkaan huono ajatus. Kun liikennevalot palavat sopivasti, yksittäisen hurjastelijan tunnistaa jo kilometrien päästä.

Peltipoliiseja on esimerkiksi Pitkämäen-Suikkilan hiljaisemmalla suunnalla, joten eikö myös pääväylällä pitäisi noudattaa liikennesääntöjä? Tässäkin pätee vanha viisaus: luottamus hyvä, kontrolli parempi.

Heino Nyyssönen

Martti

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (1)

Vanhimmat ensin
Vastaa
Kommentattori
Ääni vai nopeus?
Kovaa ääntä pitää useimmiten 'kovien jätkien' moottoripyörät. Lisäksi osassa rekkoja tuntuu olevan äänenvaimennin irti.

Meluun olisi tehokkain torjuntakeino asettaa rajat ajoneuvoille, jota valvotaan kuten muutakin auton kuntoa tai päästöjä.

Siinä olen kyllä samaa mieltä, että jos nopeuksia pitää kytätä, niin valvonta tulee kohdistaa keskustoihin eikä valtateille.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.