Lisää sähköisiä mainoksia
Turun Sanomat kirjoitti, että joka neljännessä kotitaloudessa on nykyään ovessa ”Ei mainoksia”-kyltti (TS 27.6.).
En yhtään ihmettele tätä. Itsekin luovuin mainosten vastaanottamisesta, kun niiden jatkuva kuljettaminen paperinkeräykseen alkoi kyllästyttämään.
Mielestäni nykyään kannattaisi pyrkiä yhä enemmän sähköisiin mainoksiin. Enkä tarkoita tällä sähköpostiin väkisin tunkevaa roskapostia, vaan sähköisiä mainoslehtisiä, joita itse kukin voisi tilata sähköpostiinsa tai käydä lukemassa erityisessä mainosportaalissa.
Nykyään sähköiset mainoslehdet ovat täysin painetun näköisiä ja miellyttäviä selailla. Uskoisin, että niiden kustannukset ovat myös huomattavasti painettuja mainoksia pienemmät.
kannattaisi pyrkiä yhä enemmän sähköisiin
mainoksiin.”
Lisäksi uudet päätelaitteet, kuten taulutietokoneet, mahdollistavat mainosten lukemisen helposti.
Esimerkkinä tällaisesta mainosportaalista on Turun Sanomien nettisivuilta löytyvä ”Osta Paikallisesti”-osio.