Lukijoilta

Koulukadun silta vaatii parannuksia

Allekirjoittanut on asunut yli 30 vuotta Koulukadun sillan pielessä. Olen tehnyt havaintoja parista epäkohdasta, joihin voitaisiin saada korjauksia tai ainakin parannuksia.

Nimittäin Koulukadun sillan alikulku on liian matala. Tästä johtuen rekat ja korkeammat kuorma-autotkin ajavat päin sillan kantta huolimatta liikennemerkeistä ja varoitusvaloista. Tämä aiheuttaa vaaratilanteita ja vakuutusyhtiöille huomattavia menoja. Nämä yhtiöiden kulut maksamme sitten me korkeampina vakuutusmaksuina.

Paras keino olisi kaivaa alikulku metrin verran alemmaksi. Toinen keino törmäysten välttämiseen voisi olla jonkinlainen ketjusysteemi roikkumassa kadun yli. Parempi pieni naarmu autossa kuin koko tavarakontin hajoaminen tuhannen päreiksi. Olen itsekin nähnyt kymmeniä tuhoutuneita rekkoja.

Voisi harkita myös hidastuskorokkeiden asentamista katuun, jolloin kuskeille jäisi parempi reagointiaika havaita vilkkuvat valot.

Jatkuu mainoksen jälkeen
Mainos päättyy

Koulukadun silta on myös jonkinlainen kiihdytysajojen maali. Nimittäin liikennevaloissa usein autot ja varsinkin moottoripyörät kaasuttelevat desibelit jyristen ennen lähtöä kisatessaan, kumpi ehtii ensin maalina toimivan sillan alle.

Tätä voisi välttää esimerkiksi peltipoliisin asentamisella sillan eteen. Samoin poliisin vähäisistä resursseista huolimatta nopeusvalvontaa tulisi lisätä. Hidasteet kadussa voisivat hiljentää hurjimpia hurjastelijoita.

Osa ehdotuksista voi olla yltiöpäisiäkin, mutta edesmenneen presidenttimme sanoin: Jottain tarttis tehrä! Ennen kuin sattuu jotain vakavampaa, lähellä on ollut jo monta kertaa.

Matti ”Viki” Vikström

pieni työmies

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (1)

Vanhimmat ensin
Vastaa
Masa Pasa
Toimenpiteitä
Alikulkua on jo madallettu niin paljon kuin on mahdollista, antura on ihan asfaltin pinnassa. Ja onhan siiellä jo joku roikkuva lankku ennen siltaa, joka vastaa ajatusta ketjuista.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.