Lukijoilta

Lukijalta: Ongelmat invataksitoiminnassa jättivät vanhuksen ilman kyytiä

MIKAEL RYDENFELT
Kirjoittaja pohtii, miksi yhtiö jätti hyvissä ajoin tehdyn erikoistaksitilauksen kokonaan hoitamatta.
Kirjoittaja pohtii, miksi yhtiö jätti hyvissä ajoin tehdyn erikoistaksitilauksen kokonaan hoitamatta.

Kertomus invataksin saannista Varsinais-Suomessa 2018:

Jarmo Heimo tilasi lauantaina 13.10. klo 15:00 Turusta TaksiDatan keskuksesta invataksin äidilleen Terttu Heimolle Paimion Vanhusten Palvelukeskukseen. Terttu on täysin pyörätuoliin sidottu ja kokonaan kaikissa toimissa avustettava invalidi, joka vammautui pari vuotta sitten Tyksissä tehdyn hoitovirheen seurauksena.

Ajo tilattiin seuraavaksi päiväksi, sunnuntaiksi 14.10., lähtö klo 14:00 ja paluu klo 16:00. Tarkoituksena oli tarjota Tertulle pitkän sairausjakson jälkeen rauhallinen sunnuntailounas ja rupatteluhetki pojan perheen luona hoitolaitoksen ulkopuolella.

Tilaus otettiin TaksiDatassa asianmukaisesti vastaan.

Tapahtumat sunnuntaina: Terttu soitti klo 14:12 Jarmolle, ettei taksia näy. Hän odotti Paltanpuiston eteisaulassa täysissä vaatteissa invatuolissa istuen.

Jarmo soitti TaksiDataan klo 14:13 ja kysyi, milloin auto on tulossa. Odottelutauon jälkeen keskuksessa puheluun vastannut henkilö kertoi, ettei mikään auto ole ottanut tilausta, mutta että hän huolehtii, että auto tulee. Jarmo kiitti.

Jatkuu mainoksen jälkeen
Mainos päättyy

Jarmo soitti tämän jälkeen varmuuden vuoksi sattumanvaraisesti valittuun paimiolaiseen taksinumeroon, jossa omistaja vastasi ja kertoi, että heillä on 10 autoa pihassa käytettävissä, mutta heillä ei ole ajovuoroa, joten he eivät saa tietoa tilauksista eivätkä voi ajaa.

Jarmo kysyi, saako heiltä auton, jos TaksiData antaa tilauksen. Hän vastasi kyllä ja lupasi soittaa myös itse taksikeskukseen.

Kello 14:30 Jarmo soitti Tertulle, joka kertoi, ettei autoa edelleenkään näy.

Jarmo soitti klo 14:32 Datakeskukseen ja kysyi, missä auto viipyy. Kuulemma autoa ei ollut löytynyt. Kerroin, että Paimiossa on ainakin yksi vapaa taksifirma, joka voi hoitaa ajon, ja annoin firman numeron. Datakeskuksesta luvattiin soittaa sinne.

Kello 14:47 Jarmo soitti paimiolaiseen taksiin ja omistaja kertoi, että Taksidatasta oli hänelle sanottu, että auto on jo järjestetty, joten hän oli jättänyt asian siihen. Hän sanoi, että he voivat hoitaa kyllä paluukuljetuksen ja sovittiin, että Jarmo soittaa hänelle, kun paluu tarvitaan.

Kello 14:48 Jarmo soitti Tertulle, joka sanoi, ettei hän jaksa enää istua odottamassa. Sovittiin kuitenkin, että odotetaan vielä jonkin aikaa, kun kerran taksi on tulossa.

Kello 14:49 Jarmo soitti Datakeskukseen ja kysyi, missä auto viipyy. Keskuksesta vastattiin, että ”joku taksi” oli kirjannut kyydin ja on tulossa. Kun Jarmo kysyi, mikä taksi ja mistä se tulee ja kuinka kauan vielä kestää, Datakeskus ei pystynyt kertomaan mitään tarkempaa tietoa.

Kello 14:57 Jarmo soitti Taksidataan ja kysyi, ovatko he olleet yhteydessä paimiolaiseen taksiin. Vastauksena tuli kysymys, että miksei paikallinen taksi ole vain ottanut tilausta. Kerroin, ettei heillä ollut annettu vuoro-oikeutta. Ei kuulemma ole esteenä. Jarmo vaati jonkin verran kiihtyneenä tilauskeskusta hoitamaan tehtävänsä ja järjestämään auton edellispäivänä tehdyn tilauksen mukaan.

Jatkuu mainoksen jälkeen
Mainos päättyy

Kello 15:00 Jarmo soitti Tertulle ja he päättivät lopettaa odottamisen. Jarmo ei enää soittanut taksikeskukseen, joka siis oli väittänyt ”jonkun taksin” olevan tulossa. Yhtään taksia ei loppupäivän aikana kuitenkaan ilmestynyt noutamaan Terttua.

Kello kahdelta valmiina ollut lounasruoka Hahkapyölissä oli kylmää. Se koottiin lautaselle ja lämmitettiin uudelleen mikroaaltouunissa ja vietiin Tertulle Paltanpuistoon, koska hän oli jättänyt päiväruuan ja iltapäiväkahvin väliin tullakseen poikansa perheen kanssa syömään. Ruoka syötiin hänen huoneessaan sängyn äärellä.

Tarinan pohjalta nousee kolme kysymystä:

1. Onko Lounais-Suomen TaksiDatan mielestä kohtuullista, että he jättävät hyvissä ajoin edellisenä päivänä tehdyn erikoistaksitilauksen kokonaan hoitamatta? Yhtiö on sitoutunut suorittamaan Paimion kaupungin kanssa tehdyn yksinoikeussopimuksen mukaan vanhus- ja vammaispalvelulakeihin perustuvat kuljetukset Paimiossa.

2. Onko kohtuullista, ettei taksikeskus vaivautunut koko prosessin aikana kertaakaan soittamaan oma-aloitteisesti asiakkaalle ja kertomaan tilaukseen liittyvistä ongelmista?

3. Onko oikein, että liikuntakyvytön, sairas vanhus joutuu istumaan ulkovaatteissa pyörätuolissa tuntitolkulla odottamassa hyvissä ajoin tilattua kyytiä, joka ei koskaan edes ollut tulossa?

Tämä tarina ei ole poikkeus, vaan yksi monista vastaavista tilanteista viimeisten parin vuoden aikana. Minusta tällainen toiminta antaa perusteet sopimuksen purkamiseen.

Jarmo Heimo

kaupunginarkkitehti

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti

Huomio! Turun Sanomien keskustelupalstan säännöt ovat uudistuneet. Tavoitteena on parantaa moderointia siten, että kommentit ehditään käsitellä nykyistä nopeammin. Uudistus ei vaikuta lehden mielipidesivun toimintaan. Tutustu uusiin käytäntöihin täällä.

Otsikko
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun. Tehdään yhdessä Turun Sanomien keskustelupalstasta paikka, jossa on mukava keskustella asiallisesti kiinnostavista aiheista.

Keskusteltavaksi avattavaista jutuista päättää Turun Sanomien toimitus. Kaikista jutuista ei voi keskustella. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea tai poistaa aiemmin avoinna olleen keskusteluketjun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme vahvasti oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Toisen ihmisen nimellä tai valheellisesti jonkun tahon edustajana esiintyminen on kiellettyä.

Kaikki viestit tarkastetaan ennen julkaisua. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja moderoidaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22 muun työn ohessa. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Verkkokeskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Viestien julkaisusta päättää toimitus oman harkintansa mukaan. Emme ehdi vastamaan yksittäisten kommenttien julkaisua tai julkaisematta jättämistä koskeviin tiedusteluihin.

Jos kommenttiketjuun on mielestäsi lipsahtanut sääntöjen vastainen tai muutoin epäasiallinen viesti, ilmoita asiattomasta viestistä keskustelussa. Toimitus päättää, onko ilmoitus aiheellinen.

Jos jutussa on virhe, kerro siitä suoraan toimitukselle, älä keskusteluketjussa. Saamme tiedon näin nopeammin ja voimme korjata virheen. Virheistä voit kertoa sähköpostitse osoitteeseen ts.verkkotoimitus@ts.fi.

Toimitus voi käyttää keskustelupalstalle tulleita viestejä esimerkiksi aihetta käsittelevän jatkojutun julkaisun yhteydessä.

Päivän aikana avautuneet keskustelut sulkeutuvat oletuksena klo 23. Toimitus voi avata paljon kommentteja keränneitä juttuja uudelleen keskusteltavaksi seuraavana päivänä.

Julkaistavaksi valittavien viestien on noudatettava seuraavia sääntöjä:

  • Lue juttu ja kommentoi vain sen aihetta. Älä yritä vaihtaa aihetta.
  • Älä kommentoi itse keskustelua tai toisten kommentteja. Muiden keskustelijoiden kirjoitustyyliä tai henkilöä käsitteleviä viestejä ei hyväksytä.
  • Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia, väkivaltaan tai muuhun laittomaan toimintaan yllyttäviä tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista.
  • Muista hyvät tavat, älä huuda, kiroile tai käytä epäkohteliaita nimityksiä. Älä ilakoi toisten vastoinkäymisillä tai pilkkaa ketään. Suhtaudu muihin keskustelijoihin kunnioittavasti. Ole kriittinen asiallisesti.
  • Varmista, että esittämäsi tiedot pitävät paikkansa. Älä jaa epämääräisiä huhuja tai perustelematonta mutuilua.
  • Viestisi kuuluu viedä keskustelua eteenpäin: Älä toista samaa asiaa, jonka joku muu on jo todennut. Älä jankuta tai kirjoita perustelemattomia negatiivisia heittoja.
  • Kirjoita napakasti, todella pitkä viesti saattaa jäädä julkaisematta.
  • Voit liittää kommenttiisi teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.​

Aiemmat viestit (15)

Vanhimmat ensin
Vastaa
Pöyristynyt
Tarvitaan lisätietoa
Väitätkö siis että te ette aja enää kaikkia ajoja!? Kostatte asiakkaalle jonkin itse tekemänne typerän sopimuksen. Mitä teillä sitten enää on edes virkaa jos te ette tee työtänne vaan kiillotatte housunpersuksianne kavereiden kanssa lätistessä ennemmin kun huolehdittu asiakkaspalvelusta. Oletteko niin lampaita että jos sopimuksissa on jokin täysin käsittämätön kohta että ette yhdessä saa asiaan korjausta. Tuntuu vaan hullulta ettei kukaan ole aiemmin tullut ulos tällaisen epäkohdan vuoksi, siis juuri kuljettajia tarkoitan. Toivottavasti tämän artikkelin kirjoittaja selvittää asiansa juurta jaksan. Pistää myös bernerin vastaamaan teoistaan.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin

Huomio! Turun Sanomien keskustelupalstan säännöt ovat uudistuneet. Tavoitteena on parantaa moderointia siten, että kommentit ehditään käsitellä nykyistä nopeammin. Uudistus ei vaikuta lehden mielipidesivun toimintaan. Tutustu uusiin käytäntöihin täällä.

Otsikko
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun. Tehdään yhdessä Turun Sanomien keskustelupalstasta paikka, jossa on mukava keskustella asiallisesti kiinnostavista aiheista.

Keskusteltavaksi avattavaista jutuista päättää Turun Sanomien toimitus. Kaikista jutuista ei voi keskustella. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea tai poistaa aiemmin avoinna olleen keskusteluketjun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme vahvasti oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Toisen ihmisen nimellä tai valheellisesti jonkun tahon edustajana esiintyminen on kiellettyä.

Kaikki viestit tarkastetaan ennen julkaisua. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja moderoidaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22 muun työn ohessa. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Verkkokeskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Viestien julkaisusta päättää toimitus oman harkintansa mukaan. Emme ehdi vastamaan yksittäisten kommenttien julkaisua tai julkaisematta jättämistä koskeviin tiedusteluihin.

Jos kommenttiketjuun on mielestäsi lipsahtanut sääntöjen vastainen tai muutoin epäasiallinen viesti, ilmoita asiattomasta viestistä keskustelussa. Toimitus päättää, onko ilmoitus aiheellinen.

Jos jutussa on virhe, kerro siitä suoraan toimitukselle, älä keskusteluketjussa. Saamme tiedon näin nopeammin ja voimme korjata virheen. Virheistä voit kertoa sähköpostitse osoitteeseen ts.verkkotoimitus@ts.fi.

Toimitus voi käyttää keskustelupalstalle tulleita viestejä esimerkiksi aihetta käsittelevän jatkojutun julkaisun yhteydessä.

Päivän aikana avautuneet keskustelut sulkeutuvat oletuksena klo 23. Toimitus voi avata paljon kommentteja keränneitä juttuja uudelleen keskusteltavaksi seuraavana päivänä.

Julkaistavaksi valittavien viestien on noudatettava seuraavia sääntöjä:

  • Lue juttu ja kommentoi vain sen aihetta. Älä yritä vaihtaa aihetta.
  • Älä kommentoi itse keskustelua tai toisten kommentteja. Muiden keskustelijoiden kirjoitustyyliä tai henkilöä käsitteleviä viestejä ei hyväksytä.
  • Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia, väkivaltaan tai muuhun laittomaan toimintaan yllyttäviä tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista.
  • Muista hyvät tavat, älä huuda, kiroile tai käytä epäkohteliaita nimityksiä. Älä ilakoi toisten vastoinkäymisillä tai pilkkaa ketään. Suhtaudu muihin keskustelijoihin kunnioittavasti. Ole kriittinen asiallisesti.
  • Varmista, että esittämäsi tiedot pitävät paikkansa. Älä jaa epämääräisiä huhuja tai perustelematonta mutuilua.
  • Viestisi kuuluu viedä keskustelua eteenpäin: Älä toista samaa asiaa, jonka joku muu on jo todennut. Älä jankuta tai kirjoita perustelemattomia negatiivisia heittoja.
  • Kirjoita napakasti, todella pitkä viesti saattaa jäädä julkaisematta.
  • Voit liittää kommenttiisi teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.​
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä
Ilmoitus näkyy vain keskusteluiden moderaattoreille, eikä sitä tulla julkaisemaan.

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
digitikka
Bernerille ”kiitokset”
Ministeri Berner halusi ”vapauttaa” taksit ja 01.07.2018 alkaen laista poistettiin kolme seikkaa:
1) Asemapaikka poistettiin taksiluvista. Ei ole enää Paimion takseja tai Piikkiön takseja tai Turun takseja. On vain takseja, jotka saavat ajaa mistä vain ja joiden ei tarvitse ajaa missään, jos eivät halua. Koko lain käsittelyn ajan Suomen Taksiliitto varoitti seuraamuksista, syrjäalueet jäävät ilman taksipalveluja. Ei haluttu uskoa, nyt jo 2-3 kk lain vaihtumisen jälkeen ollaan itkemässä asemapaikkojen perään.
2) Ylin sallittu taksa poistettiin. Ennen koko Suomessa oli määrätty ylin sallittu taksan määrä. Nykyään se voi olla mikä vain. Jos kunnilla on esim. sopimus sosiaalipuolen kuljetusten ajamisesta alemmalla taksalla, ei kuljettajien tarvitse niitä ajaa, vaan voivat valikoida paremmalla taksalla maksavia asiakkaita.
3) Päivystysvelvollisuus poistettuin. Vanhan lain aikana jokainen luvanhaltija velvoitettiin päivystämään omalla asemapaikallaan myös kannattamattomina aikoina. Jos ei päivystänyt, sai sanktiota. Berneri halusi myös tähän ”vapautuksen” eli kukaan ei tee mitään rikettä, vaikka Paimiossa ei päiväkausiin olisi yhtään taksia ajossa.

Välitysyhtiöt ovat uuden lain aikaan yrittäneet pitää myös laitamia päivystettyinä erilaisten autoilijasopimusten kautta. Jo vain on Kilpailu- ja kuluttajavirasto ollut sukkana paikalla kieltämässä kekonäiset ”kilpailua rajoittavat toimet” kuten ajovuoroista sopimisen tai kopilla vuorottain päivystämisen.

Vastauksena Jarmo Heimolle; Osoita kysymyksesi Bernerin ministeriölle, paikallinen välitysyhtiö Lounais-Suomen TaxiData toimii lain ja asetusten mukaan.

Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin

Huomio! Turun Sanomien keskustelupalstan säännöt ovat uudistuneet. Tavoitteena on parantaa moderointia siten, että kommentit ehditään käsitellä nykyistä nopeammin. Uudistus ei vaikuta lehden mielipidesivun toimintaan. Tutustu uusiin käytäntöihin täällä.

Otsikko
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun. Tehdään yhdessä Turun Sanomien keskustelupalstasta paikka, jossa on mukava keskustella asiallisesti kiinnostavista aiheista.

Keskusteltavaksi avattavaista jutuista päättää Turun Sanomien toimitus. Kaikista jutuista ei voi keskustella. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea tai poistaa aiemmin avoinna olleen keskusteluketjun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme vahvasti oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Toisen ihmisen nimellä tai valheellisesti jonkun tahon edustajana esiintyminen on kiellettyä.

Kaikki viestit tarkastetaan ennen julkaisua. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja moderoidaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22 muun työn ohessa. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Verkkokeskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Viestien julkaisusta päättää toimitus oman harkintansa mukaan. Emme ehdi vastamaan yksittäisten kommenttien julkaisua tai julkaisematta jättämistä koskeviin tiedusteluihin.

Jos kommenttiketjuun on mielestäsi lipsahtanut sääntöjen vastainen tai muutoin epäasiallinen viesti, ilmoita asiattomasta viestistä keskustelussa. Toimitus päättää, onko ilmoitus aiheellinen.

Jos jutussa on virhe, kerro siitä suoraan toimitukselle, älä keskusteluketjussa. Saamme tiedon näin nopeammin ja voimme korjata virheen. Virheistä voit kertoa sähköpostitse osoitteeseen ts.verkkotoimitus@ts.fi.

Toimitus voi käyttää keskustelupalstalle tulleita viestejä esimerkiksi aihetta käsittelevän jatkojutun julkaisun yhteydessä.

Päivän aikana avautuneet keskustelut sulkeutuvat oletuksena klo 23. Toimitus voi avata paljon kommentteja keränneitä juttuja uudelleen keskusteltavaksi seuraavana päivänä.

Julkaistavaksi valittavien viestien on noudatettava seuraavia sääntöjä:

  • Lue juttu ja kommentoi vain sen aihetta. Älä yritä vaihtaa aihetta.
  • Älä kommentoi itse keskustelua tai toisten kommentteja. Muiden keskustelijoiden kirjoitustyyliä tai henkilöä käsitteleviä viestejä ei hyväksytä.
  • Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia, väkivaltaan tai muuhun laittomaan toimintaan yllyttäviä tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista.
  • Muista hyvät tavat, älä huuda, kiroile tai käytä epäkohteliaita nimityksiä. Älä ilakoi toisten vastoinkäymisillä tai pilkkaa ketään. Suhtaudu muihin keskustelijoihin kunnioittavasti. Ole kriittinen asiallisesti.
  • Varmista, että esittämäsi tiedot pitävät paikkansa. Älä jaa epämääräisiä huhuja tai perustelematonta mutuilua.
  • Viestisi kuuluu viedä keskustelua eteenpäin: Älä toista samaa asiaa, jonka joku muu on jo todennut. Älä jankuta tai kirjoita perustelemattomia negatiivisia heittoja.
  • Kirjoita napakasti, todella pitkä viesti saattaa jäädä julkaisematta.
  • Voit liittää kommenttiisi teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.​
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä
Ilmoitus näkyy vain keskusteluiden moderaattoreille, eikä sitä tulla julkaisemaan.

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Lupaus
Vast: Bernerille ”kiitokset”
Pointti oli tässä se, että tilaus oli otettu vastaan ja luvattu tulla hakemaan. Asiakkaalle olisi pitänyt sanoa jo tilausvaiheessa, ettei Paimiossa ole yhtään taksia.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä
Ilmoitus näkyy vain keskusteluiden moderaattoreille, eikä sitä tulla julkaisemaan.

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
digitikka
Vast: Bernerille ”kiitokset”
Pointti on se, että aikaisemmin tilausyhtiöllä oli työkalut varmistaa, että tilauksiin saatiin taksi.
Uuden lain aikana taksit saavat vapaasti ajaa tai olla ajamatta, tilausyhtiöllä ei enää ole asemapaikalle Paimio määrättyjä takseja.
Se, että joku taksiluvan haltija fyysisesti asuu Paimiossa, ei tarkoita että hän ollenkaan siellä harjoittaa liikennettä.
Tilausyhtiö tekee varmasti parhaansa, että saisi palvelun pelaamaan välitysalueensa joka kolkassa.
Berner tekee ”parhaansa” että asiakkaat pettyvät jatkossakin.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä
Ilmoitus näkyy vain keskusteluiden moderaattoreille, eikä sitä tulla julkaisemaan.

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Taksari
Tarvitaan lisätietoja
Lähtö oli Paltanpuistosta mutta minne menossa?
Aluerajan poistuttua ajossa olevat taksit menevät sinne missä on eniten liikennettä. Täällä se tarkoittaa että autot jäävät helposti Turkuun tolpille.
Itse hylkään kauempaa tulevat tilaukset jos niissä ei ole tietoa määränpäästä. Paimiosta Paimioon ajoa ei myöskään lähdetä Turusta asti ajamaan. Tulisi pelkkää tappiota.
Raisio, Lieto, Paimio, Kaarina ja Rusko ovat alueita joista taksia tilattaessa olisi hyvä mainita minne on menossa. Jos matka on lyhyt niin taksia voi olla mahdotonta saada nykyisellä taksalla. Pidemmälle matkalle auto tulee ajoissa. Määränpää vain pitää välittyä autoon asti.
Kirjoittajan tapauksessa ajo on todennäköisesti ollut useammankin auton hallussa ja kaikki ovat sen hylänneet kannattamattomana.
Jos ei ole tietoa matkan pituudesta niin Paimioon asti ei auto lähde vain siirtääkseen asiakasta kahden korttelin verran.
Kokemusta on. Enää en lähde. Ei kannata.
Paimiolainen taksiyrittäjä on tässä aivan pihalla.
Vuoroton voi aivan hyvin ajaa kyydin.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin

Huomio! Turun Sanomien keskustelupalstan säännöt ovat uudistuneet. Tavoitteena on parantaa moderointia siten, että kommentit ehditään käsitellä nykyistä nopeammin. Uudistus ei vaikuta lehden mielipidesivun toimintaan. Tutustu uusiin käytäntöihin täällä.

Otsikko
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun. Tehdään yhdessä Turun Sanomien keskustelupalstasta paikka, jossa on mukava keskustella asiallisesti kiinnostavista aiheista.

Keskusteltavaksi avattavaista jutuista päättää Turun Sanomien toimitus. Kaikista jutuista ei voi keskustella. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea tai poistaa aiemmin avoinna olleen keskusteluketjun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme vahvasti oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Toisen ihmisen nimellä tai valheellisesti jonkun tahon edustajana esiintyminen on kiellettyä.

Kaikki viestit tarkastetaan ennen julkaisua. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja moderoidaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22 muun työn ohessa. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Verkkokeskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Viestien julkaisusta päättää toimitus oman harkintansa mukaan. Emme ehdi vastamaan yksittäisten kommenttien julkaisua tai julkaisematta jättämistä koskeviin tiedusteluihin.

Jos kommenttiketjuun on mielestäsi lipsahtanut sääntöjen vastainen tai muutoin epäasiallinen viesti, ilmoita asiattomasta viestistä keskustelussa. Toimitus päättää, onko ilmoitus aiheellinen.

Jos jutussa on virhe, kerro siitä suoraan toimitukselle, älä keskusteluketjussa. Saamme tiedon näin nopeammin ja voimme korjata virheen. Virheistä voit kertoa sähköpostitse osoitteeseen ts.verkkotoimitus@ts.fi.

Toimitus voi käyttää keskustelupalstalle tulleita viestejä esimerkiksi aihetta käsittelevän jatkojutun julkaisun yhteydessä.

Päivän aikana avautuneet keskustelut sulkeutuvat oletuksena klo 23. Toimitus voi avata paljon kommentteja keränneitä juttuja uudelleen keskusteltavaksi seuraavana päivänä.

Julkaistavaksi valittavien viestien on noudatettava seuraavia sääntöjä:

  • Lue juttu ja kommentoi vain sen aihetta. Älä yritä vaihtaa aihetta.
  • Älä kommentoi itse keskustelua tai toisten kommentteja. Muiden keskustelijoiden kirjoitustyyliä tai henkilöä käsitteleviä viestejä ei hyväksytä.
  • Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia, väkivaltaan tai muuhun laittomaan toimintaan yllyttäviä tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista.
  • Muista hyvät tavat, älä huuda, kiroile tai käytä epäkohteliaita nimityksiä. Älä ilakoi toisten vastoinkäymisillä tai pilkkaa ketään. Suhtaudu muihin keskustelijoihin kunnioittavasti. Ole kriittinen asiallisesti.
  • Varmista, että esittämäsi tiedot pitävät paikkansa. Älä jaa epämääräisiä huhuja tai perustelematonta mutuilua.
  • Viestisi kuuluu viedä keskustelua eteenpäin: Älä toista samaa asiaa, jonka joku muu on jo todennut. Älä jankuta tai kirjoita perustelemattomia negatiivisia heittoja.
  • Kirjoita napakasti, todella pitkä viesti saattaa jäädä julkaisematta.
  • Voit liittää kommenttiisi teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.​
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä
Ilmoitus näkyy vain keskusteluiden moderaattoreille, eikä sitä tulla julkaisemaan.

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
skf
Taxi
Koulutus on aloitettava esimiehestä jos on kelvollinen.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin

Huomio! Turun Sanomien keskustelupalstan säännöt ovat uudistuneet. Tavoitteena on parantaa moderointia siten, että kommentit ehditään käsitellä nykyistä nopeammin. Uudistus ei vaikuta lehden mielipidesivun toimintaan. Tutustu uusiin käytäntöihin täällä.

Otsikko
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun. Tehdään yhdessä Turun Sanomien keskustelupalstasta paikka, jossa on mukava keskustella asiallisesti kiinnostavista aiheista.

Keskusteltavaksi avattavaista jutuista päättää Turun Sanomien toimitus. Kaikista jutuista ei voi keskustella. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea tai poistaa aiemmin avoinna olleen keskusteluketjun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme vahvasti oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Toisen ihmisen nimellä tai valheellisesti jonkun tahon edustajana esiintyminen on kiellettyä.

Kaikki viestit tarkastetaan ennen julkaisua. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja moderoidaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22 muun työn ohessa. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Verkkokeskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Viestien julkaisusta päättää toimitus oman harkintansa mukaan. Emme ehdi vastamaan yksittäisten kommenttien julkaisua tai julkaisematta jättämistä koskeviin tiedusteluihin.

Jos kommenttiketjuun on mielestäsi lipsahtanut sääntöjen vastainen tai muutoin epäasiallinen viesti, ilmoita asiattomasta viestistä keskustelussa. Toimitus päättää, onko ilmoitus aiheellinen.

Jos jutussa on virhe, kerro siitä suoraan toimitukselle, älä keskusteluketjussa. Saamme tiedon näin nopeammin ja voimme korjata virheen. Virheistä voit kertoa sähköpostitse osoitteeseen ts.verkkotoimitus@ts.fi.

Toimitus voi käyttää keskustelupalstalle tulleita viestejä esimerkiksi aihetta käsittelevän jatkojutun julkaisun yhteydessä.

Päivän aikana avautuneet keskustelut sulkeutuvat oletuksena klo 23. Toimitus voi avata paljon kommentteja keränneitä juttuja uudelleen keskusteltavaksi seuraavana päivänä.

Julkaistavaksi valittavien viestien on noudatettava seuraavia sääntöjä:

  • Lue juttu ja kommentoi vain sen aihetta. Älä yritä vaihtaa aihetta.
  • Älä kommentoi itse keskustelua tai toisten kommentteja. Muiden keskustelijoiden kirjoitustyyliä tai henkilöä käsitteleviä viestejä ei hyväksytä.
  • Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia, väkivaltaan tai muuhun laittomaan toimintaan yllyttäviä tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista.
  • Muista hyvät tavat, älä huuda, kiroile tai käytä epäkohteliaita nimityksiä. Älä ilakoi toisten vastoinkäymisillä tai pilkkaa ketään. Suhtaudu muihin keskustelijoihin kunnioittavasti. Ole kriittinen asiallisesti.
  • Varmista, että esittämäsi tiedot pitävät paikkansa. Älä jaa epämääräisiä huhuja tai perustelematonta mutuilua.
  • Viestisi kuuluu viedä keskustelua eteenpäin: Älä toista samaa asiaa, jonka joku muu on jo todennut. Älä jankuta tai kirjoita perustelemattomia negatiivisia heittoja.
  • Kirjoita napakasti, todella pitkä viesti saattaa jäädä julkaisematta.
  • Voit liittää kommenttiisi teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.​
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä
Ilmoitus näkyy vain keskusteluiden moderaattoreille, eikä sitä tulla julkaisemaan.

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.