Huonoja mainoksia
Nykyisin mainoksista puuttuu omaperäisyys. Monissa mainoksissa palloilee vain toinen toistaan rumempi ukko. Tällaiset äklötykset saavat ainakin minut lähinnä pahoinvointisiksi - ja jos mahdollista, välttämään tuotteiden ostoa kyseisistä kaupoista.
Toisissa mainoksissa taas esiintyy puolialastomia naisia. Mistähän mahtaa johtua, että tietokonemyymälän ja seksipuhelimen mainokset muistuttavat toisiaan? Ero on vain siinä, että seksimainoksessa on kuvassa mukana myös tietokone. Herääkin kysymys: missä myydään ja mitä?
Yhteisenä tekijänä mainoksissa on se, ettei selvää suomen kieltä enää osata käyttää. On sekä pelkkiä kieliopillisia virheitä että kokonaan sekavia, ajatukseltaankin vääristyneitä lauseita.
Jos ei suomea osata enää puhua, niin vielä huolestuttavampaa on se, ettei sitä edes haluta käyttää. Mainokset alkavat olla jo kaikki englanninkielisiä ja tieteellisiä taideteoksia, joiden ymmärtämiseen tarvitaan akateeminen koulutus.
Gurtszxfa