Koulutuksen laatua
voitava ja pitää tutkia
Mielipideosastolla oli juttu Aikuiskoulutus ei ole turhaa vaan tärkeää (TS 28.10.). Eikö laadusta keskusteleminen vääristy, kun reagoidaan näin voimakkaasti tunteella? Jos ongelmat tuodaan esiin ja niistä keskustellaan, ei se tarkoita sitä, että koulutus olisi turhaa.
Meidän työttömien edun mukaista on, että koulutuksia tutkitaan, koska koulutukseen annettuja rahoja ei välttämättä osata käyttää oikein, vaan toimitaan kuin siat pellossa. Opiskelijan eduista huolehtiminen ei koulutuksessa aina toteudu. Tutkimuksissa paljastuvat epäkohdat ja hyvätkin puolet. Opiskelijan etuhan on se, että ilmitulleet epäkohdat voidaan sitten korjata.
Tosi kummalliselta tuntuu kysymys: Ei kai ole tarkoitus aiheuttaa koulutuksessa oleville pahaa mieltä? Millä tavalla opiskelijalle voi tulla paha mieli, kun tutkitaan ja päästään vaikuttamaan omiin asioihin?
Koulutuksen tasosta
kiinnostunut työtön