Greta Thunberg saa kohta lisää vaihtoehtoja Atlantin ylitykseen – "Nyt on tapahtumassa dramaattinen muutos"

Meriliikenteen päästövähennyksiä tavoitellaan vaihtoehtoisten polttoaineiden lisäksi tuulella. Moderneja apujärjestelmiä on käytössä Itämerelläkin, mutta valtamerillä aloitetaan varsinainen purjelaivaliikenne jo puolentoista vuoden kuluttua.

Ranskalainen Neoline aikoo rakennuttaa maailman ensimmäisen teollisen mittakaavan täyspurjerahtialuksen. Sen pitäisi selvitä vuodessa yhdeksästä edestakaisesta Atlantin ylityksestä.
Ranskalainen Neoline aikoo rakennuttaa maailman ensimmäisen teollisen mittakaavan täyspurjerahtialuksen. Sen pitäisi selvitä vuodessa yhdeksästä edestakaisesta Atlantin ylityksestä.

Jami Jokinen

Kun laivat olivat ennen puuta, runko sitoi hiiltä ja purjevoima kuljetti tavaraa ja ihmisiä nollapäästöillä.

Höyrylaivojen myötä tuuli jäi kokonaan huvi- ja kilpaveneiden käyttövoimaksi. Va...

tilaajille

Haluatko lukea koko artikkelin?

Kokeile TS digiä
1kk eurolla.
Tilaus päättyy automaattisesti.

Tutustu 1 kk 1 €
Olen jo tilaaja
Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Aloita keskustelu tästä jutusta
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.