Toimitus suosittelee

Sähköpyörä häviää autolle vain muutaman minuutin työmatkalla Hirvensalosta satamaan

Jane Iltanen
Toni Steningin työmatka kulkee Aurajokirannan kautta.
Toni Steningin työmatka kulkee Aurajokirannan kautta.

Leena-Kaisa Laakso

Aamuyhdeksän. Forum Marinumin aukio. Muutama lumihiutale.

Turkulainen Toni Stening kaartaa pyörällä tuulta vastaan. Pyörä on sähköpyörä, ja takana on jo joka-aamuinen kahdeksan kilome...

tilaajille

Haluatko lukea koko artikkelin?

Kokeile TS digiä
1kk maksutta.
Tilaus päättyy automaattisesti.

Tutustu 1 kk 0 €
Olen jo tilaaja
Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (97)

Vastaa
fillaristi
Järkeä liikennesuunnitteluun
Jos Turulla olisi järkevämpiä päättäjiä Toni olisi autoilijaa nopeammin Hirvensalosta Satamassa. Ongelmana tässä kilvassa on nimenomaan kiinteän yhteyden puute Aurajokisuussa. Kyseisellä matkaosuudella on suunnitteluvirheestä johtuvaa turhaa ajomatkaa n. 5 km. Tämä turha matka syntyy kierroksesta Martinsillan kautta. Toni ei ole ainoa, joka tämän turhan lenkin joutuu tekemään. Sen tekee jokainen, joka haluaa päästä Majakkarannasta Pansioon tai Naantali-Raisio Pori-suuntaan-
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
toinen fillaroitsija
Vast: Järkeä liikennesuunnitteluun
Joen yli menee sellanen lautta olikohan Föri nimeltään niin ei tarvitse ylimääräisiä lenkkejä tehdä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
fillaristi
Vast: Järkeä liikennesuunnitteluun
Joo, föri menee ja tulee, mutta ei sillä ajassa voita jakiertää sekin 3 km. Autolla taas ei föriile ole asiaa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Ihan sama
Vast: Järkeä liikennesuunnitteluun
Ihan sama, jos Hirvensalosta satamaan mennessä ajaa välillä teatterisillankin kautta.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Pena
Reunaehto
"Sähköpyörä häviää autolle vain muutaman minuutin"
- onko tuossa ajettu liikennesääntöjen mukaan?
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Mikä vitsi
Vast: Reunaehto
Joo ja siinä samassa meni muksut tarhaan ja kauppakassit kotiin.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Juuso
Vast: Reunaehto
Kuka ajanut mitenkin lujaa ja mistä kohtaa? Ysiltä taitaa jo pahin ruuhka olla ohi?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
VT
Vast: Reunaehto
”Mikä vitsi”, kaikkien ei tarvitse työmatkalla kuskata lapsia tai viittä kauppakassia. Sellaiselle polkupyörä on mitä parhain kulkuneuvo työmatkoille.

En ymmärrä vallitsevaa pyöräilyvastaisuutta. Mitä enemmän porukat siirtyvät autoista pyöräilyyn, sitä vähemmän liikenneruuhkia.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
VT
Vast: Reunaehto
Hyvä sähköpyörä maksaa parista tonnista ylöspäin. Monellako on kahden tonnin kännykkä?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Mun kännykkä makso 9,90€
Vast: Reunaehto
"VT" ja jos jäät työttömäksi, niin ei synny ruuhkia edes fillarilla.

Ja kyllä fillaroitsijat ovat vastaisuutensa ansainneet. Luullaan olevansa maailmanparantajia saasteettomuuteen ja ruuhkiin viitaten, mutta sähelletään ja aiheutetaan ongelmia liikenteessä. Eikä fillarilla saada kuin 1 ihminen paikasta toiseen lähialueelle.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Halvalla ei saa
Vast: Reunaehto
Älyä ei saa rahalla, ei edes 9,9€:lla. Pyöräilijöiden aiheuttamista ongelmista kohkaavat vain tietämättömät ja trollit. Sekä tietämättömät trollit. Ja lopulta 70% ongelmista joihin syyllisen väitetään olevan pyöräilijä, onkin se autoilija. Eli tässä tapauksessa halvalla älyä yrittävä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Mistä saatais älyä pyöräilijöille
Vast: Reunaehto
Eipä tarvitse olla keskustassa kuin 15 minuuttia, niin olet jo nähnyt pyöräilijän, joka joko ajaa väärää kaistaa, väärään suuntaan ajorataa, ajaa suojatiellä, ajaa jalkakäytävällä, ajaa punaisia päin tms. jne jne.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Älyä
Vast: Reunaehto
Paha sanoa kun sitä älyä ei ole millään saatu autoilijoille. Ennen kuin autoilija on otettu pois ratista ja laitettu tietokone tilalle.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Minna
Ja kotimatka bussilla
Jos keskustassa joutuu sähköpyörän normilukolla jättämään kadun varteen niin bussilla pääsee kotiin,.. poliisin pitää ottaa uusi asenne pyörävarkauksiin jotta sähköpyöräily voisi edetä eteenpäin
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Zzz
Vast: Ja kotimatka bussilla
Kolme jykevää lukkoa niin pysyy paikallaan, molemmat renkaat runkoon kiinni ja runko tolppaan. Akun vielä nappaa reppuun niin tulee rosvolle köyhä saalis jos pyörän saiskin mukaansa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Jartza
Vast: Ja kotimatka bussilla
U-lukko riittää ihan hyvin ja tarvittaessa ostaa toisen tai vaijerin lisäksi. U-lukkoa ei rikota millään, ainakaan julkisella paikalla.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
metallimies
Vast: Ja kotimatka bussilla
Akkukäyttöisellä kulmahiomakoneella U-Lukko katkeaa alle minuutissa eikä liikenteen melussa ääni edes herätä juuri huomiota mikäli lähellä ei ole ihmisiä.

Paras tapa olisi nostaa pyörävarkauden rangaistavuutta niin että pahimmat varkaat saadaan pysyvästi vankilaan ja normaalit ihmiset saavat elää elämäänsä rauhassa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Nooh
Vast: Ja kotimatka bussilla
Ensinnäkin, poliisi ei pidä pyöräilijää täysin ihmisenä ja siksi poliisin suhtautuminen pyöräilijöihin ja pyöräilyyn on erittäin nuivaa. Toiseksi se sähköfillari ei maksa juuri enempää kuin esimerkiksi kännykkä eikä poliisi noidenkaan varkauksia tutki.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Ei kai näin voi olla???
Vast: Reunaehto
Hirvensalosta satamaan ei pyörillä ole juurikaan valoja, joten ei ainakaan siitä voi olla kyse. Onko se ihan mahdoton ajatus, että pyörä on nopea vaihtoehto, kuten useat tutkimukset ovat osoittaneet?
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Ihmettelijä
Vast: Reunaehto
Joillekin saattaa tulla yllätyksenä, että polkupyörä - sähköavusteisesta pyörästä puhumattakaan - voi olla lyhyillä matkoilla jopa nopeampi kuin auto.

Joitakuita se tuntuu myös harmittavan suunnattomasti.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Jalkamies
Vast: Vast: Reunaehto
Juu, me jalankulkijat emme arvostaa kovaa vauhtia, monta kertaa jalkakäytävilläkin, läheltä ohi suhahtavia pyöräilijöitä!
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Ihmettelijä
Vast: Vast: Reunaehto
Niinpä, "Jalkamies". Kyllä minuakin pelottaa kun kävelee kaikessa rauhassa suojatielle ja joku olympiavolkkari tai vastaava suhauttaa hidastamatta ohi. Mutta jos pysytään polkupyöräilijöiden aiheuttamassa vaarassa niin älä pelkää: salamaniskuun kuolee todennäköisemmin kuin polkupyörän alle. :)
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Siinäpä se
Vast: Vast: Reunaehto
Ongelmana pyöräilyssä on se, että jos tavoitteena on tehdä työmatka sähköpyörän mahdollistamaa 25km/h vauhtia ajamalla, leimautuu saman tien spandexpelleksi joka ajaa työmatkatemmolla.

Luonnollisesti näin käy koska mm. Hirvensalosta satamaan ei kulje pelkkää pyörätietä kuin vajaan kilometrin verran koska ne väylät ovat yhdistettyjä pyöräteitä ja jalkakäytäviä joilla sitten pujotellaan sitä työmatka-ajoa jalankulkijoiden seassa.

Autolla saa ajaa rajoitusnopeutta ajorataa pitkin josta on siivottu jalankulkijat ja pyöräilijät pois.

Ja kirsikkana kakussa vielä liikennesuunnittelu jonka mukaan pyörätietä ei ole edes tarkoitettu yli 30km/h vauhtiin.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Zyxnyx
Vast: Vast: Reunaehto
Mitä harmittelemista siinä on, että pyörä on nopeampi sääntöjä rikkomalla?! Kyllä sitä autollakin pääsee nopeasti kun vähän oikaisee mutta autoilijoilla on kuitenkin vastuuta ja vastuuntuntoa liikenteessä.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Ihmettelijä
Vast: Vast: Vast: Reunaehto
Heh, "Zyxnyx" näemmä kuuluu jo aiemmin mainitsemiini harmistujiin.

Hän ei vain voi uskoa, että pyörä voi olla autoa nopeampi ja jos voikin, niin pyöräilijän t ä y t y y rikkoa liikennesääntöjä. Niinhän ei edes ole, ja sehän automiehiä harmittaa :D
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Masi
Vast: Vast: Vast: Reunaehto
"Zyxnyx": pyörä on nopeampi sääntöjä rikkomalla?!
--------------
Mitä sääntöjä rikkomalla?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Heh
Vast: Vast: Vast: Reunaehto
Vai on autoilijoilla vastuuntuntoa liikenteessä :D

Muissa maissa ehkä mutta ei kyllä Suomessa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Pyöräilijä
Sama virsi
Taas on samat perusnarisijat kinaamassa mikä kulkumuoto on nopein. Mitä merkitystä sillä on kun jokainen voi valita itselleen sopivimman ja mukavimman etenemistavan. Varovaisuus ja tilanteentaju on kaikille liikenteessä oleville tarpeen. Kevät tulkoon!
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Sika
Vast: Sama virsi
"Pyöräilijä", miten se sinua haittaa jos jotkut täällä kinastelevat?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Voittaako Teräsmies Batmanin?
Vast: Sama virsi
Mun isi on vahvempi kuin sun.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
Vast: Sama virsi
Koska se sillä voidaan vaikuttaa päättäjien päätöksiin ja yleiseen mielipiteseen.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
åbobo
Vast: Vast: Sama virsi
Yleisöosastokirjoituksilla ei ole mitään vaikutusta yhteenkään päätöksen. On harhaa edes kuvitella muuta.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
Vast: Vast: Sama virsi
Miksi tänne saa sitten kirjoittaa kommetteja, pahaa olon purkamiseksiko tarkoitettu?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
åbobo
Vast: Vast: Sama virsi
Olet asian ytimessä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
Varmaan kätevä kapistus sellaiselle, joka ei tarvitse paljoa kannettavaa kun liikkuu ympäriinsä ja säät suosii, mutta odotapa sitä päivää kun on kunnon sade- tai loskakeli niin eipä hirveästi halua sähköfillarin selkään hypätä.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Varusteet
Vast: IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
Pyöräily on varustekysymys, ei sääkysymys. Laatikko- sekä rahtipyöriä on, niillä voi kuljettaa vaikka pakastimen. Tämän lisäksi tuo 'paljon kannettavaa' on aika onneton keppihevonen kun itse kirjoittajallakaan ei sitä ole. Puhumattakaan siitä 99.9%:n autoilijoiden "vähemmistöstä" jollaiseksi autoilijat itsensä kokevat kun heidän pitää jatkuvasti puhua muiden puolesta - eli vedota tarpeisiin joita heillä itsellään ei todellakaan ole.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Ihmettelijä
Vast: IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
Sade- tai loskakeli? Tiesitkö, että on olemassa vettähylkiviä tai täysin vedenpitäviä vaatteita? Jälkimmäisissä pakkaa toki hikoamaan jos oikein urheilee, mutta sähköavustus auttaa silloin.

Huono sää tuntuu muutenkin olevan ongelma lähinnä niille, jotka eivät edes pyöräile ja jotka on ilmeisesti tehty sokerista.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Seija
Vast: IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
Laiskuus on hyvä keksimään tekosyitä. Jos puhutaan alle 20 km:n matkoista, riittää sateen suojaksi halvat sateenpitävät asusteet. Alle pannaan lämpötilan mukaan riittävän monta kerrosta vaatetusta. Pyörään tuplatakalaukut, niin tavaraa saa mukaan saman verran mitä kahdella kädellä kantaa. Kypärän alle pannaan vielä kasvosuojus ja pipo, niin kymmenen pakkasastetta on jopa mukavan tuntuista. Kylmemmät ilmat ovat Turussa harvinaisuuksia. Jos on erityisen kylmänarka, niin akkuilla lämmitettäviäkin asusteita löytyy. Kakkosauto on moninkertainen investointi sekä rahallisesti, että ilmaston kannalta.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
T.S.
Vast: IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
Nimimerkki Ihmettelijä: "Sade- tai loskakeli? Tiesitkö, että on olemassa vettähylkiviä tai täysin vedenpitäviä vaatteita? Jälkimmäisissä pakkaa toki hikoamaan jos oikein urheilee, mutta sähköavustus auttaa silloin.
Huono sää tuntuu muutenkin olevan ongelma lähinnä niille, jotka eivät edes pyöräile ja jotka on ilmeisesti tehty sokerista."

Näköjään syyllistämisestä ei päästä irti näissä keskusteluissa. Annetaan ymmärtää että olet huono ihminen jos et pyöräile ympäri vuoden. Ja sitten tuo halveksiva ilmaisu; 'tehty sokerista'.

Jossain aiemmassa keskustelussa jo kerroin tekonivelistä, niiden aiheuttamista rajoitteista. Ja kerroin että kun ikää kerttyy niin tasapaino ei ole entisellään, se korostuu jos yrittää loskakelillä pyöräillä.
Mutta näköjään jotkut tiukan linjan kirjoittajat edelleen elävät ikuisen nuoruuden ja terveyden harhamaailmassa ja katsovat asiakseen tuomita kaikki muut.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Ihmettelijä
Vast: IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
"T.S.":Olen hyvin tietoinen siitä, että kaikki eivät ole nuoria ja terveitä.

"IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII" tuskin kuitenkaan ajatteli juuri rajoitteishenkilöitä kommentoidessaan, vaan esitti tekosyitä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Rajoitteinen
Vast: IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
Rajoitteisille on ihan täyssähkökäyttöisiä laitteita jotka lasketaan jalankuluksi, ei siihenkään autoa tarvita.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
Vast: IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
Aiheuttipa tämä paljon kipua lukijoiden takamuksessa. Bepanthenia saa onneksi apteekista.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
T.S.
Vast: IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
Nimimerkki Ihmettelijä: ""T.S.":Olen hyvin tietoinen siitä, että kaikki eivät ole nuoria ja terveitä."

Ei tuo juuri tunnu kirjoituksissasi näkyvän, nytkin totesit että ellei pyöräile on tehty sokerista.

Ihmettelijä jatkaa: ""IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII" tuskin kuitenkaan ajatteli juuri rajoitteishenkilöitä kommentoidessaan, vaan esitti tekosyitä."
En lähde arvailemaan mitä tuo kyseinen kirjoittaja tarkoitti. Taannoin kirjoitin että meidän kahden hengen taloudessa on kuusi polkupyörää. Oitis joku teki arvionsa että netissä kuusi, todellisuudessa ei ehkä yhtään. Näitä kärkkäitä arvailijoita on jo liikaakin keskusteluissa.

Mutta kylläpä sinä Ihmettelijä keksit erikoisen sanan, rajoitteishenkilö. Siinä on jotenkin aimo annos leimaamista. Kun itselläsi joskus iän myötä tasapainoaisti heikkenee ja jätät pyöräilemättä loskassa ja lumisohjossa niin koetko olevasi rajoitteishenkilö, vai onko tuollainen vain normaalia elämänkulkua.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Ihmettelijä
Vast: IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
"T.S." nyt kyllä tulkitset kirjoituksiani kuin piru raamattua.

Lisäksi pahoittelut mikäli sana "rajoitteishenkilö" loukkasi Sinua, en tarkoittanut sitä leimaavaksi. Sopiiko Sinulle että käytän jatkossa ilmaisua henkilö, jolla on rajoitteita :)
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Ihmettelijä
Vast: IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
Ainiin, "T.S.": ihan vaan tarkennukseksi. Googlasin tuon sanan "rajoitteishenkilö" eikä se kyllä kovin mairittelevalta vaikuta niissä asiayhteyksissä joissa sitä on käytetty. Hmh, lienee parempi etten enää sitä jatkossa käytä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
IIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
Vast: IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
Pitäisikö ihmettelijän treenata tuota luetun ymmärtämistä, kun pointin löytäminen tekstistä on noin vaikeaa?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Ei voi
Vast: IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
Sellaista ei voi löytää mitä ei ole. Tänään tuli räntää taivaalta eikä pyöräily töihin ollut mikään ongelma. Sinun kannattaisi kokeilla joskus - molempia.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.