Sähköpotkulaudat

Sähköpotkulautayhtiöt ja kaupunki käyvät vuoropuhelua siitä, millä keinoilla lautailu olisi katutilassa sujuvaa ja sen lieveilmiöt vähäisiä. Kaupungilla ei kuitenkaan ole määräysvaltaa yhtiöihin.
Suomessa vähäinen sääntely on tarkoittanut sitä, että sähköpotkulautayhtiöiden on ollut helppo tuoda ylijäämälautansa tänne muiden maiden kiristäessä rajoituksiaan.
Sähköpotkulaudat on suunniteltu ainoastaan yhdelle käyttäjälle.
Sähköpotkulaudalla liikkeellä ollut 23-vuotias nainen kuolitörmättyään bussin kanssa risteysalueella.
Turussa lautojen nopeus laskettiin öisin 15 kilometriin tunnissa. Tyksin ylilääkäri Juha Peltonen arvioi, että muutos vähensi hieman onnettomuuksien määrää ja lievensi vammoja.
Toistaiseksi millään taholla ei ole koottua tietoa siitä, kuinka usein sähköpotkulaudoilla kolaroidaan.
Onnettomuuspaikan viereen kertyi nopeasti paljon kukkia ja kynttilöitä viime vuoden elokuussa.
Ahdasta on. Teutorin edustalla seisoo päivittäin skuutteja ja pyöriä niin, että kävelijät joutuvat usein askeltamaan pyörätien puolella. Tungos jatkuu aina risteysalueelle asti.
Auransillan ajorajoitukset purettaneen marraskuussa.
Sähköpotkulautojen vuokrauspalveluiden yleistyminen ja omistamisen suosion kasvu ovat näkyneet myös vahinkotilastoissa.
Kaarinan kaupungilta kerrotaan, että ensisijainen siirtovastuu on sähköpotkulautojen omistajalla, ei kaupungilla. Mikäli sähköpotkulautoja on pysäköitynä tai hylättynä sellaisissa paikoissa, joissa niiden ei pitäisi olla, siitä ilmoitetaan suoraan kyseiselle operaattorille. Kuvituskuva.
Sähköpotkulautoja Turun keskustassa.
Sähköpotkulautoja ei ole tarkoitettu kuin yhden ihmisen käytettäväksi kerrallaan. Arkistokuva viime kesältä, jossa kaksi ihmistä ajaa samalla sähköpotkulaudalla yhtä aikaa.
Sähköpotkulautaonnettomuudet tulevat kokoomuksen eduskuntaryhmän varapuheenjohtaja Sari Sarkomaan mukaan inhimillisesti ja yhteiskunnallisesti erittäin kalliiksi ja kuormittavat täysin kohtuuttomasti jo äärirajoilla toimivaa terveydenhuoltoa. Kuvituskuva.
Sähköpotkulautailu on yleistynyt viime vuosina Suomessa.
Skandin operatiivinen johtaja Anssi Helminen ja tuotantopäällikkö Ville Mäki näyttävät, kuinka kaksi isoa miestä mahtuu nelipyöräiseen sähkömopoautoon.
Skuutilla liikenteessä ollutta, auton töytäisemäksi tullutta nuorta miestä etsitään Facebookissa. Autoilija oli poistunut tapahtumapaikalta Turun itäisessä keskustassa, mutta silminnäkijä oli ottanut rekisterinumeron muistiin.
Kuvituskuvan vuokrasähköpotkulautoja vuokraava yritys ei liity onnettomuuteen.
Voi ja Tier ovat päätyneet kuluvalla kaudella keskenään tismalleen samanlaiseen kuukausihinnoitteluun.
Sähköpotkulautojen käyttöalue oli rajattu pieneen osaan Raisiota, mutta niillä olisi päässyt siirtymään esimerkiksi Raision keskustasta kauppakeskus Myllyyn. Kuva sovelluksen kartasta.
Lisää uutisia