Laivat

Virolainen Baltic Workboats yhdistyy Uudessakaupungissa sijaitsevan Työveneen kanssa. Kuva Viron tehtaalta.
Sunborn Princessia lähdettiin hinaamaan pois Naantalista 11.1.2014, jolloin sitä ei vielä uskallettu uittaa Särkänsalmen sillan alitse korkealla olleen meriveden vuoksi. Seuraavana päivänä alitus onnistui.
Rauman merimuseon kokoelmissa on kuva, jossa on Glenbankin miehistöä. Ei ole tietoa, milloin kuva on otettu ja onko kuvassa samoja ihmisiä, jotka haaksirikkoutuivat Australiassa.
Rannikkovartioston Hamilton-alus seilaa maailman merillä noin puolet vuodesta. Alus harjoitteli Suomenlahdella Rajavartiolaitoksen kanssa viime viikolla.
Hinaaja-alukset Iso Pukki ja Dunker saattoivat 344-metrisen alusjättiläisen Turun telakalta kohti Airistoa ja Saaristomerta keskiviikkoiltapäivällä marraskuisen harmaassa säässä.
Meriarkeologit ovat löytäneet Äpplet-aluksen, joka upposi vuonna 1659 Tukholman edustalle.
Meriteollisuuden suomalaisiin suuryrityksiin kuuluvaa FCR Finlandia on haettu konkurssiin. Arkistokuva.
Päällikön nahkasohva näyttää arvokkaalta, mutta on istuttaessa yllättävänkin mukava.
Amorella on pian Mega Victoria.
Carnival Celebration -aluksen teatteritiloissa tehdään viimeistelytöitä kovalla kiireellä. Alus luovutetaan marraskuussa.
Korona koetteli höyrylaiva Ukkopekan kannattavuutta, mutta viime kesä sujui jo paremmin.
Jättimäinen 122,3 metriä pitkä Sedov-purjelaiva osallistui tapahtumaan Turussa vuonna 2017. Arkistokuva.
Viking Glorylla on matkustanut tai varannut matkan jo 700 000 ihmistä.
Langh Shipin tilaamat uudet alukset ovat Euroopan konttiliikenteeseen suunnattuja feeder-aluksia, jotka kuljettavat tavaraa suurien kauttakulkusatamien ja pienempien satamien välillä.
Näyttävä 42,5 metrinen luksusjahti saapui Turkuun torstaina.
Ympäristöystävällinen Glory-alus aloitti liikennöinnin Turun ja Tukholman välillä maaliskuun alussa.
Puu on kädentaitaja Carl Skeppmanille mieluinen materiaali. Hän työskentelee entisöijänä ja valmistaa puusta myös pullolaivoja ja marionettinukkeja.
Turun sataman matkustajaterminaalin uudistamisessa lähtökohtana on ollut, että satamasta lähtee jatkossakin päivittäin neljä matkustaja-alusta.
M/S Amorellan myynnistä on päätetty jo aikaisemmin Viking Gloryn toimittamisen jälkeen.
Rauman telakalla rakenteilla olevan Tallink-Siljan Mystar -aluksen piti alunperin valmistua jo vuoden 2022 alussa. Havainnekuva siitä, milta alus näyttää valmistuttuaan.
Star Legend -aluksella voi matkustaa kerrallaan enintään 312 matkustajaa ja 200 henkilökunnan jäsentä.
Lisää uutisia