Sunnuntai 17.12.2017Raakel

Carnivalin tilauksiin sisältyy myös kolme optiolaivaa

Alihankkijat ovat tehneet jo alustavia sopimuksia mahdollisesti tilattaviin risteilijöihin. Risteilijät tulisivat tilauskirjoihin neljän jo varmistetun kaupan lisäksi. Telakalta ei haluta kommentoida tietoa mitenkään.

TS/LM/Lennart Holmberg
Turun telakalla on tällä hetkellä tilauskirjoissaan kahdeksan laivaa, joista neljä on Carnival Corporationille. Näiden lisäksi on myös kolme optiolaivaa, joista ei julkisuuteen ole kerrottu mitään. Parhaillaan telakalla rakennetaan Mein Schiff 1 -alusta, joka laskettiin vesille syyskuun lopulla.
Turun telakalla on tällä hetkellä tilauskirjoissaan kahdeksan laivaa, joista neljä on Carnival Corporationille. Näiden lisäksi on myös kolme optiolaivaa, joista ei julkisuuteen ole kerrottu mitään. Parhaillaan telakalla rakennetaan Mein Schiff 1 -alusta, joka laskettiin vesille syyskuun lopulla.

Haluatko
lukea lisää?

Hanki rajaton
lukuoikeus.

Katso tarjous.

Sinulla ei ole voimassa
TS-tilausta tai nykyiseen
tilaukseesi ei kuulu
lukuoikeutta. Vaihda
tilauksesi yhdistelmäksi.

Kirjoita uusi viesti



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Upeaa!
Toivottavasti tätä ei pilata lakkoilulla.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Ajattelemattomuutta
Sellaiset alihankkijat jotka laulavat tietoja julkisuuteeen, joita tomeksiantaja pitää vielä omana tietonaan, jäävät helposti ulos seuraavasta tarjouskierroksesta.Tällainen tiedon ennenaikainen julkistaminen voi vahingoittaa laivan tilaajaa ja siitä voi seurata ikävyyksiä telakalle jne. Miten sitten suu pannaan, toimittaja ja tiedon vuotaja?
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Saksan opit
Miksiköhän saksalaisten pitää tulla Suomeen ja opettamaan laivojen tekoa?
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Saksan opit
Täällähän osataan tehdä laivoja, juuri siksi saksalaiset tulivat. Se, mitä he meille opettavat, on kaupanteko.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Saksan opit
Eiköhän nyt ole niin että ulkomaalaiset ovat tehneet laivat Turussa ja Raumalla sekä Helsingissä siitä asti kun Euhun mentiin,ei ole häpeä tunnustaa tämä seikka.Vain tietämätön ja tyhmä ei halua uskoa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.