Turku sijoittuu ilmastotavoitteineen maailman kärkeen

TS/Mikael Rydenfelt
TS/Mikael Rydenfelt

Turun kaupunki sijoittuu asettamillaan ilmastotavoitteilla jaetulle kuudelle sijalle maailman kaupunkien raportoimia ilmastotavoitteita vertaavassa globaalissa arvioinnissa, kaupunki kertoo tiedotteessaan. Tulokset julkistettiin tällä viikolla YK:n yleiskokouksen yhteydessä pidetyllä New Yorkin ilmastoviikolla.

Turun tavoitteena on tulla hiilineutraaliksi kaupungiksi vuoteen 2040 mennessä. Jaetulle kuudennella sijalle pääsivät Turun lisäksi Santa Fe, Tukholma ja Antwerp.

Parhaiten maailmanlaajuisessa vertailussa pärjäsivät Melbourne ja Kööpenhamina sekä useat ruotsalaiset kaupungit. Melbournen tavoite on olla hiilineutraali 2020 ja Kööpenhaminan 2025.

Kasvihuonekaasupäästöjä kaupungit pyrkivät vähentämään muun muassa uusiutuvan energian lisäämisellä, energiatehokkuuden parantamisella ja liikenteen päästöjen vähentämisellä.

Turku nostaa tiedotteessaan esille useita kaupungissa vauhdilla eteneviä uusiutuvan energian investointeja.

– Luolavuoreen valmistuu tänä vuonna Suomen suurin pellettilaitos tuottamaan uusiutuvaa vara- ja huippuvoimaa ja Naantalin uusi voimalayksikkö valmistuu 2017. Uusiutuvan energian osuus tuleekin Turussa fossiilista suuremmaksi jo ennen vuotta 2020. Tällä hetkellä osuus on 25–30 prosenttia, kaupunki listaa.

Liikenteen päästöjen vähentämisen osalta kaupunki nostaa esille Turun kaupunkiseudun kuntien yhdessä kehittämän seudullisen joukkoliikenteen Fölin, josta on sen mukaan tullut hyvin toimiva ja käyttäjien arvostama palvelu.

Unlocking Ambition: Top Corporate and Sub-national Climate Commitments, September 2015 Update -vertailuraportin tuottivat Climate Action Group ja Carbon Disclosure Project. Tiedot perustuvat YK:n ilmastositoumusten rekisteriin.

TS

Kirjoita uusi viesti



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

turhaa pullistelua
Turha pullistella pelkillä tavoitteilla ! Itsekin tavoittelen maailman rikkaimman miehen titteliä. Tavoite on 1000 miljardia. Olen kärjessä tavoitteissa, mutta lompsassa näyttäisi olevan vielä tilaa !
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: turhaa pullistelua
Hyvä että on tavoitteita! Tosin luulen, että "pekko" saavuttaa omansa ennen kuin Turku omansa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vantaalla on jätteittenpoltto voimala
Kestävän kehityiksen kärkihankkeet!
Jäteiden polttolaitos on tulevaisuuden ala viennin edistämiseksi. Maailmassa syntyy miljoonia tonneja jätettä joka päivä ja tutkijat tutkii muttei ratkaise mitään ja politikotpuhuu muttei ratkaise ongelmaa.
Merivedestä saa samalla laitoksella tehtyä aaviloille vettä kasteluun ja juomavettä joten kestävää kehitystä jarruttaa poliittiset ja tutkimuksia tehtailevat tahot enemmän kuin heistä on muuten hyötyä.
Jospa suuniteltaisiin laitos joka ottaa merestä vettä ja toimii roskilla ja metaanikaasulla niin kohta saharakin on elinkelposta aluetta! tahtoa taitaa puuttua vaikka teknologista ym. osaamista meillä maassa olisikin!
Suomen kannattaakin suunnata siihen mikä on hyödyksi kaikille eikä vaan poliitikoille kuten sodat!
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Hyvien tavoitteiden kaupunki
Kyllä tässä kaupungissa hyviä ja hienoja tavoitteita riittää. 1980-luvulla tehtiin sitova päätös ruutukaavan pyörätieverkoston toteuttamisesta. Enää puuttuu toteutus. 2009 päätettiin runkobussilinjaston toteutuksesta. Enää puuttuu toteutus. Jne...
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Toriparkki
Miten hiilineutralius ja toriparkki natsaa keskenään? Eikö olisi pare unohtaa koko juttu, kieltää autoilu keskustassa ja päästää paikalle vain bussit ja kevyt liikenne? Silloin näkisi käytännössä, pärjääkö keskustan yritykset ilman autoilevia asiakkaita. Meinaan jotkut pyöräilijät on näin uhonneet..
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Toriparkki
Sähköautotkin ovat autoja, jotka tarvitsevat parkkipaikkoja Toriparkista. Tavoitteissa on selkeästi mainittu sähköinen liikenne.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Toriparkki
Sähköauto saastuttaa enemmän kuin perinteinen polttomoottori, jos sähkö tuotetaan fossiilisilla polttoaineilla.

Julkisuuteen annetaa tästä asiasta vastaava kuva: "Kuin keisarin uudet vaatteet", valhetta vain!!!
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Toriparkki
Kansallinen energiapolitiikka ja Turun Toriparkki eivät liity toisiinsa mitenkään. Vastustajat voivat poistua takavasemmalle, kiitos.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Toriparkki
mjl: "Sähköauto saastuttaa enemmän kuin perinteinen polttomoottori, jos sähkö tuotetaan fossiilisilla polttoaineilla."

On tosiaan surullista seurata miten jotkut luovat mielikuvaa päästöttömästä sähköautosta. Oma kulkupelini on sellainen sähkön ja bensan sekasikiö jolla päästään alle 100 g/km päästöihin.
Kun ihminen ei voi koskaan oikeastaan tietää mitä sähköä töpselistä saa niin pitää käyttää Suomen sähköntuotannon keskiarvoa. Jokin lehti ilmoitti että tuolta pohjalta sähköauton päästöt olisivat noin 60 g/km. Mutta jossain Kiinassa jossa sähköä tehdään hiiltä poltamalla päästöt olisvat ainakin kaksinkertaiset.

Toisaalta turha tuumia päästöjä toriparkin kohdalla. Koko perusajatus henkilöautoliikenteen lisäämisestä on väärä. Turun keskusta nyt vain on ahdas ja mitä enemmän lisätään parkkipaikkoja sitä enemmän on liikennettä ja vastaavasti ruuhkat lisääntyvät. Katuverkon välityskapasiteetti loppuu kerta kaikkiaan kesken.
Pitäisi päättäjien ottaa lusikka kauniiseen käteen ja alkaa tosissaan kehittää syöttöliikennettä. Kaupungin laidoille isoja parkkialueita ja sieltä syöttöliikenne busseilla keskustaan.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
tietoa pukkaa
Heh. Viimeisimpiä tutkimuksia... googlatkaa, te englantia hyvin osaavat: "Surface of the oceans affects climate more than thought".

On sellainen kiva aine kuin isopreeni, mikä ilmeisesti aiheuttaa viilenemistä koska synnyttää pilviä, ja mitä meret nyt näyttäisivät tuottavan ihan pikkuisen enemmän kuin mitä sen tuotannon on arveltu olevan tähän asti...

Ja mitähän seuraavaksi? Eihän tuo ilmasto ole tainnut tilastollisestikaan lämmetä viimeisen parin kymmenen vuoden aikana, mutta ihan varmasti taas kohtapuoliin, kun on kerran konsensus ja kaikki. :D
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Valitettavasti teot eivät vastaa tavoitteita
Tavoitteita saa aina olla mutta miksi Turun päättäjät valehtelevat noin ilmiselvästi? Turku suosii edelleen sitä kaikkein saastuttavinta liikennemuotoa ja nämä vihreät liikennemuodot saavat jatkuvasti keppiä kuten Humalistonkadun ja Köydenpunojankadun pyöräteiden suunnittelu todistaa.

Päättäjien olisi jo aika lopettaa tuo valehtelunsa, tämäkin tavoite on jotain mitä ei virallisissa päätöksissä tulla millään tasolla toteuttamaan vaan pikemminkin päinvastoin. Autoille rakennetaan parempia ja parempia väyliä ja muut liikkumismuodot laitetaan selviämään miten parhaiten taitavat.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Valitettavasti teot eivät vastaa tavoitteita
Pyöräilyn sijasta tuetaan bussiliikennettä Fölin muodossa. Siis kannustetaan ympäristökuntien asukkaita kulkemaan fossiilisilla polttoaineilla, eikä polkemaan Naantalista tai Liedosta Turkuun tavaroineen. Turhaa yhteiskunnan rahojen haaskaamista.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Valitettavasti teot eivät vastaa tavoitteita
föli on näperrystä koska julkisten linjaverkosto on vain hitusen parempi kuin pyöräteiden.

Turussa linja-autoliikenne pitäisi keskittää täysin nykyiselle linja-autoasemalle ja järjestää sieltä sukkulabussi torille, muuten vaihdot ja kaikki muut tapahtuisivat linja-autoasemalla. Tämä yksin vähentäisi keskustan ilmansaasteita todella paljon.

Lisäksi koska Turku suosii yksityisautoilua, aniharva lähtee bussilla keskustaan (tai minnekään muuallekaan) ostoksille. Kaksi henkeä edestakaisin mihin tahansa kauppakeskukseen maksaa 10e, omalla autolla bensaan menee 1-3e ja parkkipaikkakin on lähempänä kauppakeskusta kuin bussin pysäkki.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Valitettavasti teot eivät vastaa tavoitteita
Föli on erinomainen, toimiva ja palkittu palvelu.

Torin ja linja-autoaseman välissä liikkuu kymmeniä busseja tunneittain. Ei siihen välille enää mitään sukkuloita tarvita. Eikä "ilmansaasteet" mihinkään häviä, jos bussien paikkaa siirretään muutama kortteli.

Turku ei suosi yksityisautoilua, vaan julkista liikennettä, mutta yksityisautoilijat pitää ottaa huomioon. Bussit ovat täynnä jatkuvasti ja Föli on todella suosittu palvelu.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Valitettavasti teot eivät vastaa tavoitteita
Valehtelija: Kukakohan valehtelee taas. Niin, en ainakaan minä. Koko Turun keskustan tulevaisuussuunnitelma perustuu puhtaasti yksityisautoilun suosimiseen aivan järjettömissä mittakaavoissa. Humalistonkadun surkea pyöräkaistaesitys on tässä vain jäävuoren huippu.

Fölistä sen sijaan valehtelet että bussit olisivat muka täynnä. Ne voivat olla täynnä kahdesti päivässä eli jokaisella reitillä kaksi bussia aamulla keskustan suuntaan ja sitten kaksi bussia iltapäivällä pois. Muut 40 vuoroa ajetaankin sitten 1-8 matkustajan kanssa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Valitettavasti teot eivät vastaa tavoitteita
Peenjauhaja: "Koko Turun keskustan tulevaisuussuunnitelma perustuu puhtaasti yksityisautoilun suosimiseen aivan järjettömissä mittakaavoissa."

Laitapa esille yksikin suunnitelma valheestasi.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Ilmasto ja ympäristö ihan eri asia
Ohjelmassa on ihan fiksujakin kohtia, mutta kokonaisuuden kannalta on pelottavaa, että osa poliitikoista ja monet motiiveiltaan epäilyttävät järjestöihmiset ilmeisesti tosissaan kuvittelevat ihmisen toiminnan jotenkin vaikuttavan maapallon ilmaston vaihteluun. Todellisuudessahan mikään ihmisen tekemä tai tekemättä jättämä ei vaikuta ilmaston vaihteluun, mutta elinympäristön terveellisyys on hyvinkin ihmisen vaikutusmahdollisuuksien piirissä. Uhkaavinta nykytilanteessa on, että ilmasto- ja ympäristöasiat yritetään kytkeä yhteen niin, että pelkkiin perättömiin uskomuksiin perustuva "ilmastonmuutoksen vastainen taistelu" katsotaan ympäristön terveellisyyttä tärkeämmäksi. Ilmastonmuutoksen vastaisen taistelun nimissä päätetään suuria kustannuksia aiheuttavia toimia, jotka ovat ympäristön kannalta merkityksettömiä tai jopa vahingollisia. Sisällöttömillä iskusanoilla kuten "hiilineutraalius" rakennetaan epätaloudellisia ja ympäristönkin kannalta epäilyttäviä toimintoja, joiden perustana on pelkästään usko.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Ilmasto ja ympäristö ihan eri asia
Hiilineutralius on tulevaisuuden kannalta täysin välttämätöntä. Nimittäin nuo fossiiliset polttoaineet todellakin loppuvat, jos eivät ennemmin niin myöhemmin. Mitä aikaisemmin hiilineutraalisuus toteutetaan, sitä parempaan kuntoon ympäristö öljyn- ja kaasunporauksen jäljiltä jää.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vain busseja
En kovin arvostele Turun nykyistä joukkoliikennettä, koska musta tuntuu, että olis enemmän raideliikennettä eli pikaraitiotie. Se voisi auttaa parantamaan infrastruktuuria ja se on houkuttelevampi kuin bussi, ja halvempi ylläpitää, eli sen käyttöikä on pidempi kuin bussin. Se olis myöskin mukana ilmastotavoitteissa mukana, kun se kulkee sähköllä.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Vain busseja
Turussa on yllättävän paljon jo nyt junaraiteita. Niissä olisi hyvä mahdollisuus kiskobusseihin ja kattavuutta olisi useampaan suuntaankin vielä.

Mutta tuossa tuli tehtyä äkkilähtö Helsinkiin. VR:llä 33e per suunta. Onnibussilla pienellä varoajalla 8,5e. Siinä taitaa olla syy VR:n tilaan.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.