Turun oma yhtiö urakoi funikulaarin radan ja asemat

Jussi Hurskainen / Idis Design O
Tältä funikulaarin on suunniteltu näyttävän.
Tältä funikulaarin on suunniteltu näyttävän.

Jari Heino

Linnankadun ja Kakolan laen välisen rinnehissin eli funikulaarin toteuttaminen on askeleen lähempänä. Kaupunkiympäristölautakunta hyväksyi tiistaina ylä- ja ala-asemien sekä varsinaisen radan rakentajaksi kaupungin sataprosenttisesti omistaman Kuntec Oy:n.

Kriteerinä oli pelkästään halvin hinta. Kuntecin tarjous oli 2 275 000 euroa. Toinen tarjoaja eli Lemminkäinen Infra Oy olisi tehnyt työt 3 115 000 eurolla.

Rinnehissin kabiinia ja raideosia koskeva tarjouskisa järjestettiin jo syksyllä 2016. Voittajaksi selviytyi italialaisen Leitnerin 1 935 000 euron tarjous.

Turun kaupunkiympäristötoimialan projektipäällikkö Janne Laine on arvioinut, että funikulaarin rakentaminen alkaa heti, kun urakkasopimus muutaman viikon päästä allekirjoitetaan (TS 10.2.). Koeajoon päästäisiin lokakuussa ja matkustajat voisivat nousta kyytiin marraskuussa.

Matkustajat pääsevät funikulaariin ilmaiseksi. Kaupunginhallitus päätti asiasta vuosi sitten.

Kirjoita uusi viesti



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Hintakatto
Onhan urakkasopimuksissa pykälä että hinta ei tästä tarjotusta hinnasta nouse, onhan! Ei millään verukkeella eikä "yllättävien havaintojen" takia? Jos hinta ei pidä paikkaansa ja lähdetään tivaamaan lisää rahaa, niin ei siihen pidä suostua, niinkuin aina on tapahtunut Turun rakennushankkeissa. Maksakoon rakentaja mahdolisen erotuksen omista katteistaan.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Hintakatto
Oli hintakattoa tai ei niin tässä tapauksessa kaupunkihan sen lopulta maksaa, kaupunki kun tosiaan omistaa Kuntecin.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Hintakatto
Kaupunki kyllä maksaa jos urakkahinta ryntää... Ja kuka maksaa kaupungille erotuksen, me veronmaksajat!
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Hintakatto
Hei kaupunki tekee jotain verorahoilla! Apua! Pitäisikö ne rahat sitten säästää? Ai niin tietenkin. Vanhukset ja lapset. Muihin ei verorahoilla saakkaan panostaa. Eikö veronmaksajat ansaitse mitään osuutta verorahoista? Verorahojen tuhlauksesta taitaa valittaa vain ne, ketkä eivät itse veroja maksa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Rahankäyttö
Viisi miljoonaa plus lisät laitteeseen jottei rikkaitten tarvitse kavuta sataa metriä rinnettä ylös asuntoihinsa. Mainiota rahankäyttöä vai olisiko löytynyt parempi kolo niillekin miljoonille?
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Rahankäyttö
Epäilen että ne rikkaat kävellen kulkee.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Rahankäyttö
Kaunallakin tulisi olla joku raja. Tiesitkö että kakolaan nousee vuokratalo? Turussa muutenkaan ole kuin kourallinen rikkaita.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Tyypillinen ehdotus
Funikulaarin raiteet ovat menneisyyden teknologiaa, mikä näköjään vihreitä kiihottaa. Kakolaa ei kannata sitoa yhden kiskon varaan. Talvella ollanki sitten pulassa, kun vaunu luiskahaa raiteilta ja kierii mäkeä alas lapsia ja vanhuksia sisällään... Saman voi toteuttaa kumirenkaisella vaunulla, mikä voisi kulkea vuoren päälle eri puolilta eri reittejä pitkin. Plussia on, ettei väylää tarvitse erikseen rakentaa, mikä tuo huomattavaa säästöä. Sitä paitsi teknologia kehittyy niin hurjaa vauhtia, ettei tämä tarvitse kuskia liikkuakseen. Tätä voisi kutsua vaikka superkulaariksi.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Tyypillinen ehdotus
Mitä lisäarvoa tämä tuo? Missä Euroopassa rinnehissi on romahtanut raiteilta?

Nyt joku roti taas näihin juttuihin.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Tyypillinen ehdotus
Mikä on tämä "kumirenkainen vaunu"? voisiko se olla sellainen, jossa on yksi kuljettaja ja matkustajat istuvat penkeillä parissa rivissä. Sivulla olisi ovet ja ehkä takana jonkulainen tila tavaroille, tavaratila. Moottorin voisi sijoittaa kätevästi eteen. "kumipyöräistä vaunua" voisi ohjata jollain käännettävällä pyörällä.

Joo, tämä kuulostaa ihan hemmetin hienolta, miksei kukaan ole keksinyt tätä!!!!!
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Historian havinaa Turussa
Aivan oikein Hannes! Olen samaa mieltä myös ratikasta... Kymmeniä miljoonia ja vuosia ruuhkia väisteltyä, ovat jo kuskittomat sähköautot ja muut kuljetusmuodot yleistyneet. Mitäpä jos kaupunki katsoisi tulevaisuuteen eikä menneisyyteen, mistä näitä ideoita oikein kumpuaa ja kenen rahoilla ne maksetaan?
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Historian havinaa Turussa
Niin, kenen rahoilla. Töissä käyvät turkulaiset saavat maksaa kaikki kaupungin hyvät ja huonot ideat sekä epäonnistumiset.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Historian havinaa Turussa
Kyllä ne hullut visiot ja ideat tulevat sieltä "veronkorotusautomaatista" joka on vallankahvassa turussa nykyään.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Hintakatto
Eihän kaupungilla ole mitään rahaa ne on kaikki meijän veronmaksajien rahoja ja kaupungilta pitäisi vaatia parempaa rahankäyttökulttuuria!
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Kaikki on turhuutta
Näitäkin kommentteja kun lukee, niin saa syyn sille, miksei Turku kehity. Kaikki uusi on turhaa ja rikkaiden omaan pussiin pelaamista. Funikulaari, ratikka, you-name-it...kaikki uusi ja kaupunkia erityisesti imagollisesti kehittävä on höpöhöpöä ja turhuutta. Muuttakaa Saloon, niin ei tarvitse uutta ja ihmeellistä ihmetellä.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Halvin?
Halvin hinta voittaa etenkin siksi, ettei urakan tilaajilla ole lainkaan asiantuntemusta. Jokainen raksahommia tunteva tietää, ettei halvin välttämättä tule halvimmaksi. Jonkun pitäisi laskea miten paljon yhteiskunta menettää sillä, että idootit valitsee näitä niin sanottuja halvimpia urakoita.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Historian havinaa Turussa
Kaupunki ei jousta, joten joukkoliikenteenkään ei tarvitse. Kuskittomuus ei tee mistään ylivertaista, sillä mitä asiakas siitä hyötyy? Istuuko taksin etupenkillä kuski tai ei, ei vaikuta matkustamiseen millään tasolla.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
funikulaari
Kaupunki ei maksa mitään vaan me kaupungin asukkaa







Kaupunki ei maksa mitään vaan me veronmaksajat tunnemme sen nahoissamme


Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: funikulaari
Onko missään kaupunkia, jossa kaikki verorahat käytetään sairaaloihin ja kouluhin ja muut palvelut ja liikenteen hoitaisi yksityiset? Minä ainakin halun verorahoilleni vastinetta. En käy koulussa, enkä sairastele, enkä ole minkään sosiaalisen avun tarpeessa. Uskon että suurin osa turkulaisista kuuluu tähän samaan kastiin. Emmekö me ansaitse mitään? Maksammeko vain, kunnes saamme itse osamme silloin, kun emme ole itse maksukykyisiä?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.