Torstai 24.5.2018Tuukka, Touko

Uudenkaupungin autotehtaalle palkataan tuhat uutta työntekijää

Mikael Rydenfelt
Valmet Automotiven Uudenkaupungin autotehdas. Arkistokuva.
Valmet Automotiven Uudenkaupungin autotehdas. Arkistokuva.

Mari Areva

Uudessakaupungissa toimiva Valmet Automotive aikoo rekrytoida tänä vuonna tuhat uutta työntekijää. Työntekijöiden tarpeen lisääntymiseen vaikuttaa Mercedes-Benzin uuden A-sarjan tuotannon käynnistyminen myöhemmin tänä vuonna.

Valmet Automotiven tehtaalla työskentelee nyt noin 4 000 henkilöä. Henkilöstöjohtaja Tomi Salon mukaan tehtaalle rekrytoidaan erityisesti uusia toimihenkilöitä ja tuotannon esimiehiä. Myös tuotannon työntekijöitä tarvitaan, sillä vaihtuvuus on tehtaalla suurta.

– Meiltä lähtee jatkuvasti ihmisiä esimerkiksi opiskelemaan ja eläkkeelle. Armeijaan lähti alkuvuodesta 70 henkilöä. Vaihtuvuus on tämän kokoisessa työpaikassa tavallista, Salo sanoo.

Alkuvuoteen painottuvan rekrytointikierroksen jälkeen Uudenkaupungin autotehtaan henkilöstömäärän arvioidaan kasvavan noin 4 500 työntekijään.

Viime vuonna autotehtaalle rekrytoitiin pari tuhatta työntekijää. Hakemuksia saapui vuoden aikana noin 15 000.

– Tuotannon työntekijöitä etsitään meillä jatkuvasti, joten hakemuksen voi jättää vaikka heti. Laajemmin rekrytointi käynnistyy muutaman viikon päästä, Salo sanoo.

Lue myös: Meyer Turulle uusi laivatilaus – rahoituksesta neuvotellaan yhä

Kirjoita uusi viesti



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Loistavaa
Hieno homma! Kyllä Suomessa sitä kilpailukykyä on, eikä se riipu mielenilmauksista tai kyykytyssopimuksista. Ainoastaan omistusportaan tahdosta.

Nyt kannattaisi sen raitiovaunuturhakkeen sijasta alkaa suunnitella nopeaa junayhteyttä Turusta Uuteenkaupunkiin.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Loistavaa
Omistusportaan tahdosta samoin kuin työntekijäportaan. Lopeta toi omistaja paha duunari hyvä loru. Et usko siihen itekään.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Loistavaa
Miten maakuntaliikenne korvaa kaupunginsisäisen? En ymmärrä? Tunnin juna ennemin, kuin ukin rata, jos tälle linjalle lähdetään.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Loistavaa
Turha tuonne autotehtaan suuntaan on kovin suuria paukkuja pistää. Tuotanto etenee muutaman vuoden sykleissä automalli kerrallaan. Eiköhän Mersu löydä jo ehkä seuraavalle mallilleen halvemman tekijän ja silloin alkaa taas YT-uutiset.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
hieno juttu
Ei kai työvoiman vaihtuvuus ole tullut ullatuksena ukiin.Liian pitkät työmatkat syövät miestä.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: hieno juttu
Uki pitäisi siirtää sun talon viereen, niinkö?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: hieno juttu
Kerttu on jo eläkkeellä. Vanhasta muistista valittaa kaikesta.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Rata kuntoon äkkiä
Nyt kannattaisi laittaa vauhtia ukin radan sähköistykseen. Väki ei halua muutta töiden perässä pieneen kaupunkiin, mutta töitä on pakko tehdä ja työpaikat täyttää. Turusta hyvät ja nopeat yhteydet ovat Ukille elintärkeät.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Rata kuntoon äkkiä
Turku-Uki on lähialue ja työvoimakysymys. Sille välille pitää saada tuplaraide ja välitön lähijunayhteys. Vastaava on jo käytössä pk-seudulla, mutta koska VR on pk-keskeinen, se ei ole panostanut lainkaan Turun seudulle. Sen huomaa esim. siitä että Kupittaan tavara-aseman kiskot on purettu, yhteydet Ukiin, Naantaliin ja Loimaalle on lopetettu, pysäkit Littoisissa, Liedon asemalla ja Raisiossa on purettu.
Hyvät Turun seudun ihmiset! Vastustakaa näitä lopetuksia, koska te tuhoavat seutumme ja vahvistaa vain pk-seutua! Pitäkää huoli Turun seudusta!
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Rata kuntoon äkkiä
Autotehtaalla on sopimukset loppuneet, YT-käyty ja valot pois siinä vaiheessa kun rata valmistuisi.

Kätevämpi tuollainen on hoitaa busseilla, joita voidaan ajattaa vähän eri reittejä ja kerätä matkustajat matkalta.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
autotehdas
Jäikö toimittajaa huomioimatta että paljon myös väki vähenee koska ilmapiiri on repivä..pieni palkka
Henki huono ja työ liukuhihna työtä joka syö ihmistä..kolmivuoro työ..

Asuntoja ei ole siksi pitkä työmatka..

Tyhjää saa pyytämättäkin
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: autotehdas
Potkut jäi myös mainitsematta. Itse lähdin kun sain työn toisaalta missä palkka ja työtahti on järkevämpää.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: autotehdas
Unkarissako sitten ei ole repivää? Ehkäpä ei, siellä on 3500 työntekijää ja vuosituotanto 200 000 mersua... (hakuun: "Kecskemét, Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. "

Kattelin tehokkuuslukuja - kaskummaa Suomi jo neljäntenä (2015) Espanja johtaa liki 20 autoa per työntekijä Suomi liki 11... Aika hyvä, vain Belgia ja Slovakia hiukan meitä parempia, siis Espanja kumma kyllä edelleen kaukana kärjessä?

Vaihtuvuus on huono juttu, tehokkuus kärsii opetusajat on aina pois tehosta. Mitä vähemmän työväki vaihtuu sen parempi (tietty jos ne on huonoja, piittaamattomia) mutta mitä enemmän pomot kiertää (no nekin on kalliit kouluttaa ja saattavat olla hyviäkin hommassaan) noh... Ehkä se auttaa sekin. Saas nährä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: autotehdas
Juustia vaivaa lukijokin. Harvassa ovat ne yritykset Suomessa, mistä asepalvelusta lähtee suorittamaan 70 henkilöä kerralla. Taitaa juustia vaivata pikkuinen kateus, kun ei ole itse rakentamassa laatuautoja.

Olen seurannut juustin kaltaisten vuodattelua koko tämän Automobiilitehtaan toimintakauden. Haisee niin idän ihmemiesten potaskalta.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Loistavaa
Paljonko autotehdas jo työllistääkään tällä hetkellä ,alkaa olemaan jo iso yritys.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Loistavaa
Ei sijasta vaan kera.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vaihtuvuuden syy
Vaihtuvuus on suuri silloin kun olosuhteet tai palkkaus ei ole kohdallaan.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Vaihtuvuuden syy
Palkka ei ole huono, vaan surkea.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: hieno juttu
Autotehtaan mukaan työntekijöitä on jäänyt eläkkeelle ja lähtenyt armeijaan ;) ja juuri kun on unelmien kovapalkkainen työpaikka saatu niin lähdetään opiskelemaan...
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Yhteydet iso juttu?
Junayhteys nopeasti kuntoon ja Ugin päähän pistoraide, niin eiköhän joitain alkaisi paremmin kiinnostamaan.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Yhteydet iso juttu?
Raiteet ovat jo olemassa ja diesel-kalusto liikuttaisi raskaiden tavaravaunujen ohella myös henkilöjunia. Tahtoa ja toimintakykyä vain puuttuu tai sitten ollaan sotkeuduttu henkisesti sähköjohtoihin.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Yhteydet iso juttu?
Junayhteys nopeasti kuntoon ja Ugin päähän pistoraide, niin eiköhän joitain alkaisi paremmin kiinnostamaan.
Autotehdas esimerkkitapaus miten isoja juttuja voi syntyä kun bisneksessä ollaan samoilla teillä.
Voidaan verrata muihin saksalaisiin menestystarinoihin maassamme ( Wurth,
Bauhaus, Lidl, Meyer Werf telakka, jne.). Hyvin olemme jo sidoksissa Eu:n ydinmaahan tältäkin osin. Sitten tieverkosto, satamat, lentokentät, torit jne. jne. Ehkä vielä Eduskuntatalokin..?!
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Yhteydet iso juttu?
Kuinka moni kulki aikoinaan Saloon Nokialle Turusta junalla? Tuskin kovin moni, vaikka sinne on hyvä junayhtyes. Suurin osa kulki omalla autolla, kimppakyydeillä ja busseilla, koska se vaan on junaa helpompaa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.