Sunnuntai 20.5.2018Lija, Karoliina, LilliKaatuneitten muistopäivä

Ratapihan elämyskeskus valmis 2022 – naapurit suhtautuvat positiivisesti suunnitelmiin, mutta liikennejärjestelyt huolettavat

Jori Liimatainen
Pentti Salo, Heidi Huldén, Riikka Syväkari, Raine Virtanen ja Eira Vainio-Rantanen asuvat ratapihan lähialueella, jonka viereen on suunniteltu massiivista elämyskeskusta. Logomossa järjestetystä yleisötilaisuudesta he toivoivat lisäselvyyttää suunnitelmiin.
Pentti Salo, Heidi Huldén, Riikka Syväkari, Raine Virtanen ja Eira Vainio-Rantanen asuvat ratapihan lähialueella, jonka viereen on suunniteltu massiivista elämyskeskusta. Logomossa järjestetystä yleisötilaisuudesta he toivoivat lisäselvyyttää suunnitelmiin.

Jenni Lepänrinne

Turun kaupunki järjesti yhdessä hankekumppaneidensa kanssa maanantai-iltana ratapihan elämyskeskushankkeesta yleisötilaisuuden.

Ratapihan alueelle suunniteltu urheilun, liikunnan ja ku...

tilaajille

Haluatko lukea koko artikkelin?

Tilaa TS Digi
6 viikoksi maksutta.

Kirjoita uusi viesti



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Kaistoja huomattavasti lisää
Olisiko sittenkin aika myöntää, että se turbiinatiehanke 60-luvulta asti olisi edelleen pitänyt säilyttää ja nyt lyödä kortit pöytään. Näin keskustaan olisi jäänyt tilaa nykyisten katujen sisäiseen kaupunkiliikenteeseen. Esim. Ratapihankatu pitäisi kuusikaistaistaa, samoin liikenne Koulukadun sillan alle risteyksestä Ratapihankadulta uudistaa aivan toisiin mittasuhteisiin. Sitten väylä ulos Raumantielle, sekin ahdistaa kuin myöskin Köydenpunojankatu vain kaksikaistaisena. Tekemistä olisi aivan oikeasti ryhtyä isoon muutostyöhön. Nyt viime vuosina tyydytty vain kavennuksiin ja hudastetöyssyihin....sujuvaa, onko?!
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Kaistoja huomattavasti lisää
mahtaakohan tämä ns. yksityinen raha
riittää näihin ?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Kaistoja huomattavasti lisää
Liikennehankeko tämä "elämyskeskus" on?

Koska autolijat alkavat maksaa markkinahintaa paikoittamisesta?

Kustannukset vuodessa (ähde: Tampereen Teknillinen Korkeakoulu):

Katupaikoitus 1037 €
Erillinen paikoitusalue 1579 €
4-krs. paikoitustalo 1925 €
Maanalainen paikoitus 2626 €

Tyypillinen "hyväntekijöiden" gryndaushanke, joka toteutetaan "pääosin yksityisin varoin" (=riskit on sosialisoitu veronmaksajille.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Käsijarrua!
Aivan turha tilaisuus - ei mitään konkretiaa ja hankekonsulttien osaamattomuus / kokemattomuus ja naiivius oli suorastaan noloa.
Hankkeen rahoitus on täysin auki, kuten myös ”elämysosa” mutta silti kaupungin virkamiehen ja päättäjät syövät kädestä kiitos julkkisten!
Nyt käsijarrua ja perusteelliset selvitykset hankkeen kannattavuudesta tai Turkuun saadaan jälleen yksi verovaroilla tuettava ”kulttuurikohde”!!

Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräkaistatissuttelun sijaan oikeita tekoja
Niin kuin useasti todettu on, Turun liikennesuunnittelu ei ole vuosikausiin ollut ajan tasalla. Sirkushotellista en tiedä, mutta moderni jäähalli pitää rakentaa Kupittaalle. Sen ja tekniikkakylän iikennekin sujuu kun Hippoksentie puhkaistaan Vähä-Heikkiläntielle ja toisessa suunnassa liittymä Helsingintielle, väylä Itäharjulle ja edelleen 10-tielle.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Kaistoja huomattavasti lisää
Tuskin ketään tänä päivänä haluaa tuoda lisää autoja keskustaan. Kaistat eivät paranna ollenkaan keskustaan pääsyä, vaan sen läpi kulkemista. Leveät tiet kuuluu sinne, missä niistä ei ole haittaa, eli kauas keskustasta.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Kaistoja huomattavasti lisää
Koska on järjetöntä tuoda lähes moottoriteitä aivan ydinkeskustaan, on parempi sovittaa uudet kaavailut sellaiseen mittakaavaan, että liikennekin saadaan jotenkin pelaamaan. Tai etsiä uusi paikka.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Kaistoja huomattavasti lisää
Pikkuhiljaa kannattaa lopettaa änkyröinti ja hyväksyä se mikä tapahtuu kaikissa muissakin kasvavissa kaupungeissa. Liikenne ei pysty lisääntymään kaistamäärien kasvattamisen suhteessa vaan varaamalla tilaa joukkoliikenteelle ja kevyelle liikenteelle saadaan kaupunki toimimaan.

Monissa kaupungeissa sijaitsee kymmenien tuhansien katsomopaikkojen stadioneita kaupunkien ytimissä ilman massiivisia pysäköintilaitoksia. Kadut ruuhkautuvat kävelijöistä eikä henkilöautoista. Meillä sen sijaan puuhataan toriparkkia ja haitaribusseja.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.