Keskiviikko 22.11.2017Silja, Selja

Hartaasti odotettu Humalistonkadun pyöräily-yhteys avattiin valtaamalla katu

Jari Laurikko
Pyöräkulkue ajoi keskustan läpi Suurtorilta Asemapuistoon, jossa avajaisjuhla huipentui juhlapuheisiin.
Pyöräkulkue ajoi keskustan läpi Suurtorilta Asemapuistoon, jossa avajaisjuhla huipentui juhlapuheisiin.

Annamari Nurminen

Pyörien kellot kilkattivat iloisesti, kun pyöräkulkue täytti Humalistonkadun torstaina alkuillasta. Tällä kertaa pyörät täyttivät koko kadun, vaikka juhlittiinkin kadun reunaan tehtyjä uusia pyöräkaistoja ja pyörätietä. Autot oli tunnin ajaksi häädetty pois katuosuudelta.

Mukana letkassa pyöräilivät myös Turun kaupunginvaltuuston puheenjohtaja Elina Rantanen (vihr) ja kaupunginhallituksen puheenjohtaja Lauri Kattelus (kok), jotka pitivät avajaisissa juhlapuheet. Vauhtia pyöräilijöille antoi Sohon Torwien puhallinorkesteri. Nyrpeitä naamoja ei joukkoon juuri mahtunut, ellei lasketa mukaan sivukaduille jonottamaan ahdettuja autoilijoita.

Jari Laurikko
Turun kaupunginhallituksen puheenjohtaja Lauri Kattelus (vas.) kaupunginvaltuuston puheenjohtaja Elina Rantanen ja Turun Polkupyöräilijät ry:n varapuheenjohtaja Saara Ilvessalo katkaisivat juhlanauhan Humalistonkadun pyöräyhteyden avajaisissa.
Turun kaupunginhallituksen puheenjohtaja Lauri Kattelus (vas.) kaupunginvaltuuston puheenjohtaja Elina Rantanen ja Turun Polkupyöräilijät ry:n varapuheenjohtaja Saara Ilvessalo katkaisivat juhlanauhan Humalistonkadun pyöräyhteyden avajaisissa.

Pyöräyhteyden viralliset avajaiset järjestivät Valonia, Turun kaupunki ja Turun polkupyöräilijät. Suurtorilta startannut pyöräkulkue polki läpi keskustan. Pyöräkulkueeseen osallistui noin parisataa polkijaa. Avajaisjuhlat huipentuivat Asemapuistoon.

Jari Laurikko
Uuden pyöräily-yhteyden avausnauha napsahti poikki Humalistonkadulla torstaina. Leikkaamassa olivat Pyöräliittoa edustanut Marjut Ollitervo (vas.), Turun kaupunginhallituksen puheenjohtaja Lauri Kattelus, kaupunginvaltuuston puheenjohtaja Elina Rantanen ja Turun Polkupyöräilijät ry:n varapuheenjohtaja Saara Ilvessalo.
Uuden pyöräily-yhteyden avausnauha napsahti poikki Humalistonkadulla torstaina. Leikkaamassa olivat Pyöräliittoa edustanut Marjut Ollitervo (vas.), Turun kaupunginhallituksen puheenjohtaja Lauri Kattelus, kaupunginvaltuuston puheenjohtaja Elina Rantanen ja Turun Polkupyöräilijät ry:n varapuheenjohtaja Saara Ilvessalo.

Juttua täydennetty 19.10.2017 kello 19:46: Arvio pyöräilijöiden määrästä korjattu pariinsataan.

Kirjoita uusi viesti



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Poliittista pyöräilyä
Toivottavasti ei ole samanlainen onnettomuusloukku kuin kauppiaskadun pätkä johon pyöräkaistat tungettiin väkisin jo ennestään ahtaaseen tilaan.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Poliittista pyöräilyä
Onkos siinä sitten Kauppiaskadulla käynyt onnettomuuksia? Sen verran vähän on tullut luettua lehtiä, että en ole huomannut ainakaan uutisia.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Poliittista pyöräilyä
Ei Kauppiaskadulla pyöräkaistoilla ole onnettomuuksia juuri ollut koska siellä on yleensä auto parkissa estämässä pyöräilyn.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Poliittista pyöräilyä
Kävelijät ovat muuttaneet turvallisempiin kauppapaikkoihin välttääkseen onnettomuuksia ja yhteentörmäyksi, kuten Kauppiaskadun ratkaisussa Wikken edessä. Hölmöläisten ratkaisu siinäkin. Se oli ennen hyvä kohtauspaikka vanhemmille ihmisillekin. Nyt ei paljon ihmisiä, ei paljon onnettomuuksiakaan, mutta hyvä pyöräillä ?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Katsotaan tulevaisuudessa
kuinka puolet pyöräilijöistä ajaa edelleenkin jalkakäytävillä.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Katsotaan tulevaisuudessa
Näin valitettavasti tapahtuu Salossakin, vaikka kaupungissa on loistavat pyörätiet koko kaupungin alueella. Jalkakäytävillä laittomasti pyöräilevät ovat yleensä aikuisia naisia ja nuoria miehiä. Ovat saaneet fillarit, mutteivät liikenneopastusta. Takaa tullaan kovaa vauhtia, jopa kaksi rinnakkain, hihoja hipoen ja naureskellaan, kun ohitettava pelästyy. Naiset huutavat tylysti - selvällä suomen kielellä - 'pois tieltä'! Keskisormeakin on näytetty pelästyneelle.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Hyvä
Oikein! Kadut kaupunkiaisille. Hyvä meno ja oikea suu nta. Näitä lisää. Parkkipaikat olisi tosin voinut ottaa vähän enemmän pois, niin ei olisi tullut noita koukeroita noin paljon. Ei ne kymmenen autoa tunnin parkkiajalla elätä mitään liikettä missään. Sadat pyöräiljät kyllä elättävät.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Hyvä
Vai kadut kaupunkiaisille, mitäs ne ovat, Turussa asuu kaupunkilaisia. Esitä tutkimusnäyttö, mihin väitteesi perustuu. Pyörän sankaan ei paljon mahdu, tuskin myöskään talven loskassa nähdään satoja pyöräilijöitä. Ne on silloin niitä tyyppejä, jotka kinuaa kyytiä auton omistavalta, kas kummaa!
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Hyvä
Onko Paattisilla kaupunkia? Aika peltoisat ja metsäiset maisemat, vai eikö sinusta? Lähiössä asuu lähiöläisiä ja maalla maalaisia, oli se kunnan nimitys kaupunki tai ei. Kaupunkilaiset ovat kaupunkilaisia, vaikka voissa paistaisi.

Pyörään saa korin, tarakan ja selkään repun, jos on aivan välttämätöntä ostaa kerralla ne viikon ostokset. Jos asuu lähellä(kaupungissa kauppoja on joka nurkalla) niin kaupassa käyminen ei ole mikään vaiva ja siellä voi käydä joka päivä. Turku kokeilee nyt ympärivuotista pyöräilyväylien hoitoa, eli se siitä loskasta ja liukastelusta. Itseä ei paljo tuiskut haittaa, sillä minulla sattuu aina olemaan säähän soveltuvat vaatteet! Ajatella! Miten selviät arjestasi, jos tällaiset asiat tuottavat hankaluuksia?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Hyvä
Kyllä on kallista puuhaa tuo pyöräteiden tunkeminen Turun muutenkin pieneen keskustaan.
Pyöräily on hyvä liikuntamuotona, mutta pyörällä on varmasti mukavampi ajaa omilla kaistoillaan ja niitä on helpompi rakentaa vähän syrjemmälle ja leveämpien katujen yhteyteen.
Turussa ei silti kovin kauas keskustasta joudu ja pyörille voi tehdä omat parkkialueet ja kävellä sitten ihan pikkuisen kohteeseen asti. Se on myös hyvää liikuntaa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Hyvä
Sinun pitää ymmärtää pyöräily liikuntamuodon sijaan liikennemuotona. Ei ne pyöräväylät paljon auta Tampereentiellä, jos on menossa Humalistonkadulle.

Isoja pyöräparkkeja tarvitaan, se on totta. Mutta samalla voisi tehdä isoja autoparkkeja kaupungin laitamille, joista voisi sitten kävellä "ihan pikkuisen" kohteeseen asti. Jos ei pyörällä tarvitse päästä ydinkeskustaan, niin vielä vähemmän sinne on henkilöautolla asiaa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Levennetään ennemmin ajoratoja
Turha pyöräily-yhteys, sillä pyörät pärjää näin pienessä kaupungissa ajoradoilla. Pärjäävät hyvin isoissakin kaupungeissa (esim. Amsterdam)Pyörät ajaa samaa nopeutta kuin autotkin, ei siis mitään ongelmaa, nyt tulee isot ongelmat jalankulkijoiden kanssa
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Levennetään ennemmin ajoratoja
Ei Suomessa tuo toimi, sillä pyörillä ei ketä tahansa paahda sitä 50km/h keskusta-alueella. Hollannissa autojen nopeudet ovat alhaiset, kun täällä ei saada edes 30km/h rajoituksia aikaiseksi. Sitten ehkä kun saadaan, niin voitaisiin tuota kokeilla.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
kapeita rännejä
Työmaata katsellessa näyttivät pelottavan kapeilta ränneiltä. Risteysten ylitykset myös epäillyttävät.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: kapeita rännejä
Ei normaalillakaan ajokaistalla ajeta useampi ajoneuvo rinnakkain. Ei siis pyöräkaistallakaan. Risteyksien ylityksiin pätevät normaalit väistämissäännöt. Äkkiä muisteltuna taitaa olla kaikilla humalistonkadun poikki menevillä kaduilla kolmiot, oli liikennevaloja tai ei.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: kapeita rännejä
Ajoradalla voi ajaa rinnakkain jos vain kaistan leveys sen mahdollistaa. Lisäksi välillä löytyy ihan normaaleja ajoratoja joissa on maalattu useampi kaista yhteen suuntaan ja rinnakkainajaminen on sallittua.

Kyse ei kuitenkaan ollut rinnakkain ajamisesta vaan siitä että laissa on polkupyörälle säädetty maksimileveys ja sellainen pyörä ei taida tuolle kaistalle mahtua.

Ajoradan kautta sen sijaan pääsee hyvin ohi hitaammasta pyöräilijästä. Aivan kuten aikaisemminkin.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vihreät puisto-osasto
Vihreät ovat tiiviisti liittoutuneet Kokoomuksen kanssa Turussa. Kokoomuksen puisto-osasto, joka mahdollistaa esimerkiksi julman ja ideologisen leikkauspolitiikan. Tämä pyörätie ei vielä ilmastonmuutosta pysäytä, kyseessä näytösluonteinen pikku armopala, jonka vuoksi Vihreät suostuivat vastalahjaksi ties mihin; ehkä kokoomuslaisen kaupunginjohtajankin valintaan.

Terveisin kulkueeseen osallistunut työläinen.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Vihreät puisto-osasto
Muistat väärin, tämä oli puisto-osaston palkkio Kakskerran vapaa-ajankaavasta.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Miksi?
Mitä juhlimista siinä on. Pyöräteitä ja kävelyreittejä avataan usein uusia, mitä pelleilyä tämä on. Surullinen näky, ihme vastakkain asettelua.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Miksi?
Kuinka monta niistä on ollut 30v pöydällä? Kertoo vähän siitä asettelusta jo tämän viivästyminen. Jos oltaisiin pyöräilymyönteisiä oltu, niin näitä olisi jo satoja. Nyt saatiin yksi monen vuoden odottelun jälkeen. Mieti siitä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Miksi?
Ei kaikkea tarvitse ottaa niin kovin vakavasti. Tämä oli hauska, itseironinen hyvän mielen tapahtuma.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Bonk
Defunktionalisoitua kaupunkisuunnittelua. Ulkoturkulaiset saavat taas hymyillä huulet ristissä.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Bonk
No entäs sitten? Minä junantuoma aikoinaan tykästyin kaupunkiin kun täällä vähät välitetään siitä mitä tuo tai hän ajattelee siitä tai tuosta.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Hyvä
Väärin! Kadut on tehty autoliikenteelle, pyörätiet pyöräilijöille. Kaupungin ja valtion kassaan ei pyöräilijöiltä kilahda mitään, autoista sentään tulee verotuloja, pysäköintimaksuja, käyttömaksuja, joukkoliikenteen lipputuloja jne...
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Vast: Hyvä
Autoilun tuottamat tulot eivät kata sen menoja. Ota siitä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Vast: Hyvä
Oho, olen siis pyöräilijänä maksanut veroja turhaan?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
kaupungin kassaan
Kunnallisveroja maksetaan kulkuvälineestä riippumatta. Niillä rahoilla tämäkin on tehty.

Autoilusta tulee kaikenlaista maksettavaa valtiolle. Pyöräilijä ostaa säästyneillä rahoilla palveluita ja tavaraa, ja maksaa niistä sitten taas alvit ja muut.

Kaupunkiauoilun ulkoisvaikutukset vahvasti negatiiviset, pyöräilyn ulkoisvaikutukset selvästi positiiviset.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Kaikkea sitä
Supertorvi "kadut kaupunkilaisille" ....onko lääkkeet otettu? Tällaisille yx-oikoisille vain polkupyörä on se jumala.Autoilla ajavat eivät siis ole "kaupunkilaisia" tämän puusilmän mielestä?Onko se puusilmä vihreä ja suu korvissa,ei oo kaikki intiaanit kanootissa !
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Kaikkea sitä
Autoja on vain junteilla. Voivat ja saavat jatkossakin ajaa sinne myllyyn.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.