Keskiviikko 22.11.2017Silja, Selja

Ohikulkutien ulosajo vaati kahden nuoren hengen – Ruskolla suruhartaus

Onnettomuudessa menehtyneet eivät käyttäneet turvavöitä.

Riitta Salmi
Onnettomuuspaikka on täyttynyt muistokynttilöistä.
Onnettomuuspaikka on täyttynyt muistokynttilöistä.

Keskiviikon ja torstain välisenä yönä Turussa tapahtunut ulosajo on vaatinut toisen kuolonuhrin, vahvistaa tutkinnanjohtaja Matti Airaksinen. Nuori mies menehtyi eilen sairaalassa.

Yksi autossa olleista matkustajista menehtyi heti onnettomuuspaikalla, Vahdontien ja Ohikulkutien risteyksessä.

Kaikki autossa olleet viisi ihmistä olivat nuoria. Onnettomuuspaikalla menehtynyt oli poliisin mukaan 17-vuotias, muut auton kyydissä olleet olivat 18-vuotiaita. Onnettomuudessa menehtyneet eivät käyttäneet turvavöitä. Etupenkillä turvavöissä olleet eivät alustavien tietojen perusteella saaneet vakavia fyysisiä vammoja.

Poliisi ei vielä ota kantaa onnettomuuden syihin, sillä tutkinta on vasta alussa.

– Kaikkia osallisia ei ole päästy vielä kuulemaan, Airaksinen sanoo.

Airaksisen mukaan esitutkinnassa pyritään selvittämään auton ajonopeutta onnettomuushetkellä. Päihteet eivät alustavien tietojen perusteella liity tapahtumiin.

Ville Kossila
Onnettomuudessa menehtyneet eivät käyttäneet turvavöitä.
Onnettomuudessa menehtyneet eivät käyttäneet turvavöitä.

Traaginen tapahtuma on koskettanut ainakin ruskolaisia. Ruskon seurakunta järjestää tänään perjantaina Ruskon kirkossa kello 20 suruhartauden.

Lue myös: Yksi kuoli ja neljä loukkaantui ulosajossa Turussa

Kirjoita uusi viesti



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

murheellista
osanottoni.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Turvavyö aina päällä!
Turvatyynyt eivät edelleenkään pelasta niska- ja kaularangan vammoilta. Saattaa nyt kuulostaa sydämettömältä, mutta tiedän, mistä puhun. En olisi tässä saarnaamassa ilman turvavyötä. Menetin juuri kortin saaneena ajoneuvon hallinnan soramontulla, alle 50 km/h nopeudella, kuluneista iskunvaimentimista johtuen. Auto kieri kolmesti katon kautta ympäri, rusentuen ajokelvottomaksi. Minä ja kanssamatkustaja selvisimme mustelmilla ja akkuhaponpolttamilla, takapenkillä ei onneksi ollut ketään. Turvavyö on eduksi AINA. Mariginaalipoikkeuksina palavaan autoon juuttuminen ja veteen syöksyminen. Niissäkin tapauksissa ei yleensä selviä ilman ulkopuolista apua. Käyttäkää vöitä. Aina.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Turvavyö aina päällä!
Turvavyö myös pitää matkustajan paikallaan, jolloin kontakti turvatyynyyn tapahtuu suunnitellulla tavalla. Turvavyöstä on hyötyä myös palavassa autossa ja veteen syöksyessä, sillä turvavyön käyttö parantaa mahdollisuutta selviytyä törmäyksestä tajuissaan, jolloin turvavyön avaaminen ja ajoneuvosta poistuminen on törmäyksen jälkeen mahdollista. Törmäyksessä vakavasti vammautunut jää yleensä palavaan tai uppoavaan autoon ja siksi turvavyön käyttämättä jättäminen vaikeuttaa pelastautumista vaikka toisin voisi kuvitella. Jos palataan tähän onnettomuuteen, etupenkin matkustajat käyttivät turvavyötä. Vaikea sanoa, miksei takapenkillä käytetty turvavöitä, sillä onnettomuusauto ei näytä niin vanhalta, etteikö siinä turvavöitä olisi myös takana.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Ohikulkutien ulosajo
Ohikulkutien ulosajorampit ovat paikoin hyvin jyrkkiä. Ramppien jyrkkyydestä ei ole mitään varoitusmerkkiä. Kun jyrkkyyden huomaa, on jo liian myöhäistä
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Ohikulkutien ulosajo
Ei ole Suomen mutkateilläkään varoitusmerkkejä. Autoilijan pitää itse ymmärtää, että edessä voi olla mitä tahansa. Jos ei ymmärrä, ei auton nykytekniikka tilannetta pelasta.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Ohikulkutien ulosajo
No toki ohikulkutien rampit ovat pitkiä mutta ne eivät ole mitenkään erityisen jyrkkiä, jopa lähiseudulta löytyy rutkasti "pahempia" ramppeja kuin oharin rampit. Kuljettajan pitää ymmärtää omat rajansa ja tilannenopeus.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Ajantasalle ts
Eikö ts itse uutisoinut, että ohikukkutien nimi muuttui Turun kehätieksi? Itse uutisen aihe oli surullinen.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Surullista
Koskettaa vaikka en heitä tuntenutkaan. Liian varhain päättyi nuorten elämä. Osanottoni omaisille ja kaikille muillekkin.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Surullista
Ja leipäpapitkin esittävät osanottonsa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Tosi jyrkkä
Olen samaa mieltä, että kyseinen ramppi on "yllätys" jyrkkä. Kyseisessä rampissa on liukkaalla usein autoja suistuneena. Kokemattomalle voi hyvin tulla yllätyksenä miten tiukaksi se loivan alun jälkeen menee. Mielestäni juuri tuossa rampissa voisi olla jonkin varoitusmerkki, että on vaarallisen jyrkkä tai tiukka mutka.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Tosi jyrkkä
Mitä mieltä "Volvo" on siitä, että rampin kaarre päättyy T-risteykseen? Olisi varmaankin kiva päästellä siitä läpi.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Ohikulkutien ulosajo
Ajoneuvon nopeus on sovitettava sellaiseksi kuin liikenneturvallisuus edellyttää huomioon ottaen muun ohella tien kunto, sää, keli, näkyvyys, ajoneuvon kuormitus ja kuorman laatu sekä liikenneolosuhteet. Nopeus on pidettävä sellaisena, että kuljettaja säilyttää ajoneuvon hallinnan. Ajoneuvo on voitava pysäyttää edessä olevan ajoradan näkyvällä osalla ja kaikissa ennalta arvattavissa tilanteissa. Ennen kaukovaloilta lähivaloille vaihtamista nopeus on sovitettava uusia näkyvyysolosuhteita vastaavaksi.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Vast: Ohikulkutien ulosajo
Koska minulle itselleni ei satu mitään, voin kommentoida näin. Vai? Jokainen on joskus nuori. Nuorena tulee tehtyä virhearviointeja. On usein vain onnesta kiinni, sattuuko jotain vai ei. Omassa nuoruudessakaan ei ajaminen aina ollut kuin oppikirjasta. Autoissa oli vähän voimaa, omassani 52hv. Silti, oli myös onnesta kiinni ettei mitään vakavaa sattunut, sillä aina ei ajettu niin kuin oppikirja sanoi.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Vast: Ohikulkutien ulosajo
On myös nuoria, jotka eivät ota tarpeettomia riskejä, eivätkä ihannoi autolla riehumista. Lienee lhinnä kasvatuskysymys.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Ei risteys
Risteys on harhaanjohtava nimitys – tiet eivät risteä keskenään, vaan Vahdontie kulkee ohikulkutien alitse. Taitaa olla kyseessä Helsingin suunnasta Vahdontielle tuleva liittymä.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Ei risteys
Juurikin tämä, jyrkkä shikaani oikealle. Kokematon kuski on ajanut käytännössä suoraan ojaan. Ilmeinen hahmoitushäiriö, varmaan ajanut ainoastaan Kuninkojantien rampista Ruskolle aikaisemmin. Paikalla on jo melkoinen kynttilämeri..
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Ei risteys
Vastaavia Exittejä löytyy Suomesta paljon. Eikä niissä tapahdu muuta, kuin ajoneuvojen siirtyminen eteenpäin oikealla tilannenopeudella. Jos tuohon Vahdon exittiin tulee - mikäs se nimi nyt olikaan -tieltä sallittua nopeutta, siitä ehtii helposti kovalla jarrutuksella turvalliselle nopeudelle ennen kaarretta. Jos on sattunut nukkumaan ennen exittiä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Vast: Tosi jyrkkä
Kokenut kuljettaja katsoo eteensä ja sovittaa ajonopeutensa sopivaksi jo etukäteen. Ei tuo ramppi mitenkään erikoinen ole, sillä vastaavia Suomessa on niin paljon, että yllätykseen on vaikea vedota. Itsekin 30 vuotta sitten ajoin eräältä 9-tien rampilta pöpelikköön, mutta myöhemmin olen oppinut, ettei nopeuden hiljentämistä aina tarvitse jättää viime tippaan. Säästyy polttoainettakin, mistä sekä luonto että oma lompakko kiittää, kun ei aja yleisellä tiellä kuin rallikisoissa. Ylipäänsä kokemus auttaa ennakoimaan erilaisia skenaarioita etukäteen, jolloin entistä harvempi tilanne yllättää.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Vast: Tosi jyrkkä
Kokenut kuljettaja suhteuttaa vauhtinsa tilanteen mukaan. Ei niitä mutkia kristallipallosta tarvitse katsoa.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Tosi jyrkkä
Oletteko osallistuneet tämän onnettomuuden syiden selvittämiseen vaiko muuten vaan täällä huutelette käsityksiä? Ilmeisestikin viimemainitussa ominaisuudessa. Myös luetun ymmärtäminen on eduksi: kuski ei ollut kokenut kuljettaja (tai minusta 18v ei ole) ja toisaalta missään ei ole todettu, että syy olisi ramppiin sopimatton ajonopeudeus tai rampin jyrkkyys

Suurin syy traagiseen lopputulokseen taitaa olla se, ettei takapenkkiläiset käyttäneet turvavöitä ja siksi lensivät autosta kuin leppäkeihäät. Kaksi heistä ei sitä itse harmittele, mutta useampi läheinen arvatenkin. Kolmas varmasti harmittelee itsekin, mutta. hänellä on onnekseen ollut useampi suojelusenkeli matkassa - toivottavasti myös toipumisen aikana.

Toki tähän onnettomuuteen joku onneton juurisyy on, mutta jos kaikki olisivat käyttäneet turvavöitä, niin kaikilla voisi nyt olla pelkkiä mustelmia, mutta elämä edessä.

Voimia kaikille osallisille ja omaisille.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Vast: Vast: Tosi jyrkkä
Osanottoni omaisille ja kaikille onnettomuudessa loukkaantuneiden ja menehtyneiden omaisille. Sanattomaksi vetää. En tunne kyseisiä seutuja, mutta samanlainen onnettomuus tapahtui Otavassa vv. 1966-68 välisenä aikana kesällä. Autossa oli ollut 4 tai 5 nuorta. Opiskelin läheisessä maatalousalan oppilaitoksessa n. klo 14 olimme tauolla. Kuulimme ambulanssin ja menimme paikalle. Otavan aseman suunnalta kaartui tie melko jyrkästi koulutilan suuntaan. Siinä oli uusi asfaltti. Oli satanut hieman hetki sitten. H:löauto oli penkalla kallellaan, ovi retkotti auki. Ketään ei enää paikalla. Surulliset tapahtuman jäljet näkyivät kaikkialla autossa. Se oli menettänyt hallinnan ja törmännyt tien varren esteeseen. Jälkeenpäin luin lehdestä, että vain kuljettaja oli selvinnyt hengissä. Uusi asfaltti on kastuessaan petollisen liukas.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.