Torstai 19.10.2017Uljas

Bussi liukasteli päin puuta Länsikeskuksessa – matkustajille ruhjeita kasvoihin

Ville Kossila

Viivi Laakkonen

Kaksi naismatkustajaa loukkaantui Petäsmäen ja Myllyn väliä liikennöivän paikallisbussin ajauduttua päin puuta Turun Länsikeskuksessa iltayhdeksän aikaan. Onnettomuushetkellä tien pinta oli päivystävän palomestarin Olli Suomisen mukaan peilijäässä.

– Linjan 300 bussi ajautui puuta päin kääntymisvaiheessa Vanhan Kuninkojantien ja Niitunniskantien risteyksessä. Pienen tilannenopeuden ansiosta tässä ei käynyt pahemmin. Viidestä naismatkustajasta kaksi vietiin tarkistettavaksi Turun yhteispäivystykseen. He saivat bussin suojakaiteesta ruhjeita kasvoihinsa. Matkustajista kolme halusi lähteä ensihoidon tarkastuksen jälkeen kotiin.

Kuljettaja ei loukkaantunut törmäyksessä.

Tiet ovat alijäähtyneen vesisateen vuoksi paikoin vaarallisen liukkaita, Suominen varoittaa.

– Liukkaus on hyvin paikallista: jossain kohtaa tiet ovat märkiä ja toisaalla aivan peilijäässä. Länsikeskuksen onnettomuudesta vain noin neljän minuutin kuluttua Ruissalon puistotiellä sattui kahden henkilöauton nokkakolari. Molemmissa autoissa oli kuljettajan lisäksi kyydissä yksi matkustaja. Tässäkin vältyttiin vakavammilta loukkaantumisilta.

Kirjoita uusi viesti



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Bussi hyvä, raitsikka paha
Niin ne vain nämä bussit liukastelevat siinä, missä raitsikka olisi pysynyt nätisti kiskoilla eikä kukaan olisi loukkantunut. Joidenkin die-hard-ragafoobikkojen mielestä on silti vain hyvä asia, ettei bussi ole sidottu kiskoihin, vaan pääsee tarvittaessa vaikkapa koukkaamaan päin puuta?!
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Bussi hyvä, raitsikka paha
Ani Harva: "Niin ne vain nämä bussit liukastelevat siinä, missä raitsikka olisi pysynyt nätisti kiskoilla eikä kukaan olisi loukkantunut."

Tuossa päättelyssä on paha vika, nimittäin se että ratikka ei tuossa aja, ei nyt eikä tulevaisuudessa.
Kannattaa siis katsoa kartasta tuo paikka, Vanhan Kuninkojantien ja Niitunniskantien risteys.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Vast: Bussi hyvä, raitsikka paha
älä nyt heti mollaa toista, kun hänellä on tarve edistää omaa näkemystään vaikka keksimällä totuuksia.

minä itse henkilökohtaisesti vastustan ratikkaa, jo pelkästään niitten aiheuttaman melun takia ja vielä kun ne kiskot tuhoaa tiet ja kaikki alueet, niin ei kiitos.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Vast: Bussi hyvä, raitsikka paha
T.S. Vaikkei juuri tästä kohtaa ajaisikaan niin pajon vilkkaammilla väylillä tulee kulkemaan. Siellä sekä liikenneturvallisuus, että täsmällisyys on vieläkin isompi asia.

Taisto Urku, siinä ei ole mitään keksittyjä totuuksia, että raideliikenteeseen tien liukkaudella ei ole vaikutusta.

Milloin viimeksi menit raitsikalla, 45 vuotta sitten? On hieman kehitystä tapahtunut nimittäin..
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Vast: Bussi hyvä, raitsikka paha
vastaranta: "T.S. Vaikkei juuri tästä kohtaa ajaisikaan niin pajon vilkkaammilla väylillä tulee kulkemaan. Siellä sekä liikenneturvallisuus, että täsmällisyys on vieläkin isompi asia."
Otinkin vain siihen kantaa että kaikkialle ratikat eivät sovi eikä tuotakaan onnettomuutta olisi ratikalla vältetty.

Vastaranta kysyy milloin Taisto viimeksi meni ratikalla. Taistosta en tiedä mutta itselläni oli tiettyjä yhteyksiä Liikennelaitokseen. Ja kun kaikenlaisia juttuja tapahtui öisin niin aika ajoin sain privaattikyytiä öisillä kaduilla. Tietysti ehdottomasti kiellän että olisin itse päässyt 'puikkoihin'.
Nyt vuonna 2017 moni puhuu ratikoiden meluisuudesta. Kun 50-luvun alkupuolella tulivat ne uudet sveitsiläismalliset vaunut niin ne saivat oitis lempinimen Aave, äänettömyytensä takia.
Itselläni on hyllyssä Mikko Laaksosen teos Turun raitiotiet, kirjoittajan signeeraamana.
Oli sitten kiivas ratikoiden kannattaja tai vastustaja niin tuohon kirjaan kannattaa tutustua.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Olik kunno renkkat
En osaa sanoa muuta kuin että olisi pitänyt aikanaan säilyttää raitsikat keskustan liikenteessä (Turussa siis "raitsikka" eikä "ratikka").
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
sama kuski
Oliko sama kuski ratissa,jolla aikoinaan polkimien paikat sekosivat Turun Veroviraston seinään ajaessaan?
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: sama kuski
veroviraston seinään ajoi andersson abn naiskuljettaja,ei aja bussia enää, tämä oli jalobussin mieskuljettaja. Liukaus syynä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.