Lauantai 21.1.2017Aune, Oona, Auni, Netta

Kunnallissairaalantien ja Luolavuorentien risteykseen painonapilla toimivat liikennevalot

Marttiina Sairanen
Uudet liikennevalot toimivat painonapilla.
Uudet liikennevalot toimivat painonapilla.

Kunnallissairaalantien ja Luolavuorentien risteyksessä on otettu käyttöön uudenlaiset painonapilla toimivat suojatien varoitusvalot ja lisäkatuvalot.

Suojatien varoitusvalot toimivat vain painonapilla. Kun jalankulkija painaa painonappia, suojatievalo alkaa vilkkua. Suojatien varoitusvalojen lisäksi risteykseen on asennettu suojatietä valaiseva lisäkatuvalo, joka syttyy samalla painonapilla katuvalaistuksen paloaikana.

Uusilla valoilla halutaan lisätä turvallisuutta ja jalankulkijoiden näkyvyyttä risteyksessä.

Kirjoita uusi viesti



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Hyvä parannus
On hyvä velvoittaa jalankulkijat tekemään jotain tien ylityksen vuoksi, koska heidän moraalinsa on murentunut viime vuosikymmeninä. Ennen katsottiin kumpaankin suuntaan ennen kuin mentiin suojatielle. Nykyään kävellään suoraan autojen eteen huomiomatta lähestyvää liikennettä. Vielä kun saataisiin painonapin käyttö pakolliseksi, oltaisiin oikealla tiellä.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Hyvä parannus
Painonappi on hyvä kaikille osapuolille, mutta ei silloin, kun vasteaika on naurettavan pitkä niin kuin joissain risteyksissä. Aivan erityisesti hiljaisena aikana ärsyttää seisoa napin painamisen jälkeen puoli minuuttia tai enemmän, pahimmillaan katsoen typötyhjää risteystä. Ei oikein kannusta noudattamaan. En myöskään ymmärrä, miten muka kevyellä liikenteellä on aina aikaa odottaa, mutta autojen pitää päästä nopeasti. Keltaisen pitäisi syttyä autoilijoille suunnilleen heti kun nappia painaa, enintään muutaman sekiunnin viiveellä.

Mielikuvitusleikki: Kevyt liikenne kulkee esteettä. Autot väistävät. Autoilijat painavat nappia risteyksissä/kameraohjaus ja odottavat puoli minuuttia valon vaihtumista. Autot odottavat autoille varatun väylän äärellä, että joku sattuisi päästämään kulkemaan, kuten nyt jalankulkijat suojatien äärellä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Hyvä parannus
Meinaatko, että oman ruhosi pysäyttäminen on suurempi vaiva kuin auton pysäyttäminen, raskaasta ajoneuvoyhdistelmästä puhumattakaan? Paljonko tulee saastetta sinun liikkeelle lähdöstäsi verrattuna rekka-autoon kiihdyttämiseen? Järjelläkin saa asioita miettiä!
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Hyvä parannus
"Kehitystä" - taitaa olla jo aikaa siitä kun kävit autokoulun. Tieliikennelain 32 § "Kuljettajan suojatiesäännöt" kertoo asiat aika lailla yksiselitteisesti: "Suojatietä lähestyvän ajoneuvon kuljettajan on ajettava sellaisella nopeudella, että hän voi tarvittaessa pysäyttää ennen suojatietä. Kuljettajan on annettava esteetön kulku jalankulkijalle, joka on suojatiellä tai astumassa sille.".

Se moraalin murentuminen on kyllä tapahtunut meidän autoilijoiden puolella.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Nappien tarkastajat liikkeelle
Tarkistaako näiden nappien toimintaa kukaan? Mm. Kalevantien ylityksessä Karjakujalta Lidliin mentäessä on ollut nappi toimimattomassa kunnossa vuosia. Turha siinä on nappia painella ja odotella valojen vaihtumista.
Mihin taikka kenelle näistä toimimattomista napeista voi ja kannattaa ilmoittaa?
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Hyvä parannus
Autoilijoille voisi olla sellainen kampikäyttöinen puomi, mikä käyvät aina veivaamassa ylös suojatietä ylittäessään.

Tai sitten voisi olla nappi, mitä painamalla jalankulkija saa puomin rävähtämään alas.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Vast: Hyvä parannus
Ei, vaan jalankulkijoille ja pyöräilijöille aita, joka napin painalluksen ja viiveen jälkeen aukeaa etteivät he harkitsemattomasti ryntäile tai kaahaa suojatielle.

Joku viittasi Tieliikennelakiin. Kaikki muut paitsi Perustuslaki ovat helposti muutettavissa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Tyksiläiset joukkoitsemurhaan kadulla
Poliisi valvomaan jalankulkijoiden järjetöntä töihinmenoa Savitehtaankadulle, kiitos. Tyksiin töihinmenijät ja kotiinpalaajat hyppivät miten sattuu ruuhka-aikaan ja muutoinkin kadun yli puskien läpi. Muutaman metrin välein voi joku kirjaimellisesti ihan puskista hypätä auton eteen kadulle juoksujalkaa. Osa haahuilee kaistalla autojen välissä puikkelehtien katua ylittäessään. Voi järjen köyhyys, mitä menoa.
Vai pitäisikö tuohon Tyksin T-sairaalan eteen Savitehtaankadulle saada 2 metrin betonipuomit puskien sijaan, ettei katua pääsisi ylittämään kuin suojateitä myöden? Niitäkin on.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Hyvä parannus
Lyhyt vasteaika on kiva leikkikalu. Kun tulee raskas ajoneuvo tai linja-auto, painetaan nappia ja on kiva pusikosta katsoa auton seisomista tyhjässä risteyksessä.

Kyllä ne autot joutuvat odottamaan ihan valojen vihreäksi vaihtumiseen saakka, vaikka jalankulkija on jo kaukana ylittämästään tiestä. Siksi niiden jalankulkijoiden valojen ei olekaan syytä palaa, kuin "mummonylityksen" ajan.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Vast: Hyvä parannus
Jos autoilijat noudattaisivat suojatiesääntöä, ei näitä painonappivaloja tarvittaisi. Olisi siis oikeus ja kohtuus laittaa näihin painonappeihin 4 sekunnin vasteaika ja laittaa ne autoilijat odottelemaan koska eivät lakia noudattaneet kun valoja ei ollut. Eli valoilla pitää rangaista niitä joiden lainrikkomisten takia valot asennetaan, ei sitä syytöntä osapuolta jota nyt tullaan rankaisemaan etenemistä hidastamalla.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
On se hienoa
Autoilijat rikkovat lakia ja Turun kaupungin epäpätevät virkamiehet rankaisevat jalankulkijoita laittamalla risteykseen simputusnapin jolla vastuu siirretään autoilijalta jalankulkijalle.

Näin sitä autoilua taas Turussa edistetään käytännössä vaikka puheissa poliitikot ja virkamiehet muuta valehtelevatkin.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Lisävalaistus
Tässä ei puhuta liikennevaloista vaan painonapilla toimivista vilkkuvista varoitusvaloista ja lisävalaistuksesta.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Lisävalaistus
Niin, eli siinä kohtaa on vieläkin etuajooikeus meillä autoilijoilla.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
kamalat tiet!
Tuli kuljettua useita viikkoja noita teitä. Jokainen aamu joku jalankuökija tuli yhtäkkiä autojen eteen. Mitään ei nähnyt. Aivan liian vähä valaistusta autoja ajatellen.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Väärä otsikko
Otsikko päin honkia. Ei siellä mitään liikennevaloja ole.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Väärä otsikko
Onko kyseessä sellaiset vilkkuvalot kuin Kupittaallakin on Kalevantiellä?
Vilkkuvat miten sattuu. Saattava vilkkua kun on jalankulkija paikalla taikka olla vilkkumatta. Tai sitten vilkkuvat, vaikkei kukaan ole likimaillakaan. Tuollatavoin toimiessaan valot menettävät merkityksensä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.