Lauantai 1.8.2015Maire
Liikenneministeri Merja Kyllönen Turussa 4. lokakuuta 2011. TS/Timo Jerkku.

Kyllönen tavoittelee yhä nollatoleranssia

Liikenneministeri Merja Kyllönen (vas) ei aio luopua rattijuopumuksen nollatoleranssin ajamisesta tieliikenteeseen. Kyllönen sanoi eduskunnan liikennepoliittisessa keskustelussa tiistaina tahtovansa, että promillekeskustelua viedään edelleen eteenpäin. Hallitus linjaa liikenneturvallisuusasioita syksyllä.

– Olen hyvin vahvasti promillerajan alentamisen kannalla. Vaikka kaikki sanovat, että törkeät teot eivät rajoja alentamalla vähene, niin se ei olekaan se peruskysymys tässä, vaan iso kysymys on, minkälaisen viestin me annamme yhteiskunnassamme liikenteen ja alkoholin yhteensopivuudesta.

Kyllönen sanoi, että puhdas nollatoleranssi on hänestä ainoa oikea linja.

– Varsinkin kun katsomme juniorisukupolveamme, joka heiluu tuolla mopojen, skoottereiden ja muiden pelien ja vehkeiden kanssa aika tuhdissakin tukkihumalassa aina välillä.

Liikenneministeri vetosi myös, että suomalaiset pitäisivät juhannuksena vesillä housut jalassa, pelastusliivit päällä ja pullon korkkaamatta niin kauan kuin päästään rantaan.

– Ja voiko olla liikaa vaadittu liikenteessäkään, kun keskimäärin suomalaiset viettävät siellä tunnin vuorokaudessa, että sen yhden tunnin elämästään olisi edes selvin päin? Että jos se on liian kova tavoite liikenneministeriltä Suomen kansalle asettaa, sitten voimme miettiä, missä ne meidän arvomme ja tarpeemme tässä yhteiskunnassa on.

Keskustan ryhmäpuhuja Mirja Vehkaperä arvosteli hallitusta perusväylänpidon rahoituksen leikkaamisesta. Vehkaperä katsoi, että maan väyläverkoston kunto alkaa olla katastrofaalisessa tilassa. Kyllönen ei sulattanut opposition syytöksiä maan liikenneverkon kurjistamisesta.

Kyllönen sanoi olevan syytöksestä ”surullinen ja hämmentynyt” edellisen, keskustalaisen liikenneministerin puolesta.

– Kyllä rohkenen väittää, ettei edellinen liikenneministeri Vehviläinen kyllä ole jättänyt minulle verkostoa, joka on katastrofaalisessa tilassa.

Kyllönen muistutti, ettei vasta vuoden vallassa ollut Kataisen hallitus ole ehkä ehtinyt maan liikenneverkkoa kokonaan tärvellä. Hän muistutti, että keskusta ehti istua sitä ennen hallituksessa melkein vuosikymmenen.

TS–STT

Kirjoita uusi viesti



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Nollatoleranssi myös liikennekuolemiin
Viesti on oikea ei oteta yhtään kun ajetaan, nollatoleranssi on hyvä
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Nollatoleranssi myös liikennekuolemiin
Ai on vai? Ruotsissa rajaa alennettiin 90-luvulla. Rattijuopumuskuolemien osuus aleni noin seitsemässä vuodessa 25%:sta 17%:iin. Sitten se nousi samassa ajassa takaisin. Kokonaiskuolemien määrä toki laski samalla eli rattijuopumuskuolemienkin kokonaismäärä laski mutta tästä on mahdotonta tehdä päätelmää siitä mikä vaikutti mihinkäkin.

Tärkeämpää siis olisi saada kokonaiskuolleisuutta alaspäin. Ja tähän liittyen; noin 50%:ssa kuolemaan johtaneita kolareita on yksi tai useampi osapuolista ajanut ylinopeutta. Enemmänkin ylinopeutta ajaneita on saattanut olla mutta niitä ei ole pystytty todistamaan.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
nollatoleranssit ei toimi
toleranssit on olemassa sen vuoksi että ihmiset tekee asioita.
Miettikääs että saunassa kuolee vuosittain 40 ihmistä.
Nollatoleranssit ei tee muuta kuin normaali-ihmisten elämän vaikeaksi, rikollisten toimintaan ei se vaikuta yhtään.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
nollatoleranssi toisaikaisille
Mikäli ministerillä ei tosiaankaan ole muuta viestiä kuin nollatoleranssi istuessaan taksin takapenkillä kansan kustantamana niin jäisipä kotiin nälkämaalle. Tilastot ja tosiasiat eivät häneen näytä vaikutusta tekevän.
Alkoholisteihin, jotka aiheuttavat valtaosaltaan nauttineiden kuolonkolarit eivät toleranssit vaikuta.
Ehkä saamme uudestaan kuulla myös hänen ajatelmanaan, duunareideen km korvausten karsimisen ruuhka Suomesta, kun täällä on niin erinomainen julkinen liikenne. Sehän hoitaa myös työssä tarvittavien koneiden ja laitteiden siirtelyn. No pian kuulemme muitakin juttuja kesä Suomesta....vaikkapa uudesta Kesälahden tiikeristä...ties vaikka nälkämaalla.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
relismia nyt
Kai te hyvät ihmiset ja nollatoleranssin kannattajat tiedätte että poliisi itsekään ei omaa sellaisia alkometrejä jotka satavarmasti näyttäisivät koko elämänsä selvänä olleen kohdalla että onko tällä veressä 0.0? Tai no, on tarkkuusalkometrit mutta näitä ei ole koko maassa hirveästi ja on jotenkin turhaa jos kaikkia ruvetaan raahaa asemalle sen perässä. 0.5 on jo ihan sen takia hyvä raja että jopa vähän väärin näyttäessään se ei voi kuitenkaan olla yli sen jos ei ole juonut yhtään. Tiedän montakin tapausta jotka ovat olleet pitkiäkin aikoja selvinpäin mutta poliisin mittari on voinut näyttää esim 0.15
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Turvaraja
Myös oikeusmurha on huono viesti yhteiskunnalta. Monesti ehdotettu 0,2 on jo todella alhainen, eikä mahdollista pelaamista "vielä yhdellä".
0,0 olisi jo kohtuuton. Viisari värähtää jo vaikka kypsien luumujen syömiesttä, yskänlääkkeen tai suuveden käytöstä yms yms.
Alkoholia esiintyy kaikkialla luonnossa pieninä määrinä. Joku turvaraja pitää olla tai olemme kohta kaikki siellä maijan penkillä. Ja poliiseilla lienee parempaa tekemistä kun tutkia marjojen syöjiä.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Miksi puhaltaa?
Mihin perustuu tuo puhalluttaminen? Joku lakipykälä? Jos ei ole lakipykälää siihen, niin mikä pakotteena puhaltamiseen, Verikokeeseen ei voi viedä jos kieltäytyy puhaltamasta, puhaltamattomuus ei ole siihen syy jos laki ei vaadi puhaltamaan.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Miksi puhaltaa?
Asia ratkeaa sitä kautta että rattijuopumus on rikoslaissa määritelty rikos.
Pakkokeinolaissa puolestaan annetaan edellytykset milloin voidaan tehdä henkilönkatsastus, siellä on mainittu epäilty rattijuopumus sellaisena jonka perusteella voidaan ryhtyä toimiin.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Lakia ei pidä käyttää terveisten lähettelyyn
Laki on yhteiskuntaa ylläpitävä pakottava määräys. Sen toimivuus ja arvostus edellyttää, että sitä käytetään järkevästi. Jos lakia käytetään viestintään, lain arvostus rapistuu, esimerkkinä pyöräräilykypäräpakkolaki.

Ministeri voisi lähettää vahvan viestin sanomalla soo soo, älkäähän nyt, ja jättää lait sellaisiksi, joita kaikkien tulee noudattaa.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Taksikyyti
Minulla on loistava idea, jolla rattijuopumukset saadaan lähes nollaan. Jaetaan jokaiselle kansalaiselle Kyllösen käyttämät 2000 € kuukaudessa taksirahaa, niin kenenkään ei tarvitse ajaa kännissä. Kyllönen selittää taksinkäyttöä turvallisuudella, mutta rattijuopon siirtyminen taksiin se vasta turvallisuutta lisäisi. Työllisyyskin kohenisi kummasti! Näin ei myöskään synny ilmeisesti hiilidioksidipäästöjä, sillä eihän takapenkillä istuva sellaisia synnytä.

Hieman huvittaa tuo usein lehdistössä käytetty kuva Kyllösestä bussissa. Taitaa olla ainoa kerta, kun Kyllönen on bussissa istunut kansanedustajana/ministerinä. Silloin kun ei kuvata, niin Kyllönenhän istuu taksissa tai lentokoneessa...

Ja sitten asiaa. Voisiko joku liikenneasioista päättävä ottaa vihdoin järjen käyttöön. Näpertelyn ja liikenteen hankaloittamisen sijaan olisi hyödyllistä miettiä keinoja, joilla liikenteestä tehtäisiin oikeasti turvallista, sujuvaa ja saasteettomampaa. Nythän ministerin ainoa motiivi puuhasteluille on henkilökohtainen autoilun vastustaminen, jonka seurauksena ainoat "parannuskeinot" ovat rankaisut, sakot ja verot.

Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Viesti teiden kunnosta
Valtion antama viesti ja kuva tieverkon kunnosta vastaa lähinnä heitteelle jättöä ja on tosiasiassa suuri syyllinen liikkenneonnettomuukisiin.

Miksi Kyllönen ei ole huolissaan siitä, että pääteillämme (1-10) on vielä aivan liikaa risteyksiä ja pienempien teiden liittymiä. Jokainen tällainen on todella suuri turvallisuusuhka.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Viesti teiden kunnosta
No mutta eihän siitä olisi mitään haittaa pahoille autoilijoille, eikä valtio saisi kerättyä edes rahaa. Miksi Kyllönen siis sellaista haluaisi?

Kuuten olen monta kertaa todennut, liikennepolitiikalla ei ole mitään pyrkimystä vähentää kuolemia tai päästöjä. Ne ovat vain välineitä rahankeruulle. Turvallisuutta olisi helppo lisätä, jos Kyllönen sitä haluaisi ja olisi siitä valmis hieman maksamaan lyhyellä tähtäimellä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Voihan Kyllönen
Kyllä Suomessa jaksetaan tekopyhästi paasata joistain asioista kuin amerikkalaiset puritaaniuskovaiset. Kyllönen voisi seurata hiukan tosielämää, parempi lopettaa nyt hetkeksi se ääneen ajattelu kun siitä ei tule mitään. Luepa Kyllönen Autoliiton Moottorilehteä ja Tekniikan Maailmaa, niissä kerrotaan kuolonkolareista. Minulle valkeni sellainen asia, tuskin koskaan vähän maistanut ajaa kuolonkolaria. Sen sijaan useamman promillen humalassa olevat, huumausaineiden ja lääkkeiden vaikutuksen alaiset tai niiden sekakäyttäjät. Lisäksi on mielenterveysongelmaiset, ihmiset jotka ajavat ilman turvavyötä katsastamattomalla autolla ja menetetyn ajo-oikeuden turvin. Siis osa on täysin piittaamattomia. Onnettomuuksissa osallisina on sitten muutama hullujen tai rattijuoppojen alle jäänyt autoilija, mopoilija, pyöräilijä ja jalankulkija. Ajattele nyt herrajumala säästöjä ja motivaatiota. Laita poliisivoimat puhalluttelemaan autoilijoita pilliin ja kuskaamaan viisarin väräyttelijöitä pitkin maakuntaa tarkempiin testeihin. Eikö nämä hullut ja piittaamattomat hörhöt pitäisi saada pois liikenteestä ja ihmisten keskeltä. Auttaako hyvä Kyllönen jotain nollatoleranssi, jos joku kaahaa viikosta toiseen ilman korttia poliisin haaviin ja välillä 3,5 promillen humalassa. Ajattele vähän, puntaroi asioita, vai onko mennyt valta päähän. Kokeilepa siinäkin nollatoleranssia...
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.